Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E38 730 i 218KM 160kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 7 E38 730 i 218KM 160kW 1994-1998

Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 290 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 67,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny BMW Seria 7 E38 730 i 218KM 160kW 1994-1998

Liczba ocen: 22
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Silnik

Wady

- Drobne usterki - Karoseria - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,3
~MikiTno
Sedan 730 i 218KM 160kW
BMW Seria 7 E38
Jak na pierwszy samochód, seria 7 bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Kontakt z samochodami tej marki miałem od zawsze, jednak ten model był marzeniem. Wszystko w nim jest tak, jak być powinno. Wiadomo, że eksploatacja takiego auta, ceny i dostępność części mogą niektórych przerazić ale nie są to też argumenty do niekupienia takiego samochodu.
4,9
~Sebuniu
Sedan 730 i 218KM 160kW
BMW Seria 7 E38
Polecam to autko ,trwałe i mocne , jednak odradzam zakup modeli z lpg bo to już nie bmw tylko padło , pozatym te silniki nie trawią dobrze gazu , za zadbany egzemplarz trzeba dać min.20 tys zł w góre i wtedy dostajemy dobre auto , diesle w e38 są super , bardZo cicho pracują i niewiele palą. Swietne auto !!!!!!
4,6
[email protected]
Sedan 730 i 218KM 160kW
BMW Seria 7 E38
BMW 7 e38 jest samochodem wymagającym od właściciela odpowiedniego traktowania. Nie wchodzi tu w grę palenie gumy itp. Zadbany egzemplarz nawet z początku produkcji robi wizualne wrażenie, a właścicielowi odda wiele radości z jazdy.

Raporty spalania BMW Seria 7 E38 730 i 218KM 160kW 1994-1998

Liczba raportów: 32
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E38 730 i 218KM 160kW 1994-1998
12,3
l/100 km
17,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
Sedan 730 i 218KM 160kW
BMW Seria 7 E38
Co do utrzymania auta, to tak jak pisałem wcześniej. Części nie są tanie (nawet jakieś zamienniki, których nie polecam kupować). Opłaty roczne przy wszystkich możliwych zniżkach są akceptowane i wynoszą około 650 zł, jednak dla świeżych i młodych kierowców mogą to być ogromne kwoty. Osobiście sam jestem jednym z nich, bez żadnych zniżek, a nawet mam zwyżki :( i autko jest tylko i wyłącznie na mnie. Nie było opłacalne w moim wypadku wziąć ubezpieczenia na któregoś z rodziców (brak prawa jazdy albo ciągłości w ubezpieczeniu pojazdów) czy z rodziny (z rodziną dobrze to na zdjęciach). Dlatego kwota ta jest dla mnie nawet po rozłożeniu na 2 raty nawet 4 krotnie wyższa niż poprzedniego właściciela. Jednak i tak jest to najtańsza opcja na rynku. Wiadomo, że to auto na dłuższe trasy, a patrolowanie miasta nie jest zbyt ekonomiczne. Miłym zaskoczeniem jest spalanie powyżej prędkości 140 na zagranicznych autostradach. Jednak momentalne popisówki czy brawurowa jazda po mieście i rosnąca wskazówka spalania mogą przyprawić o zawrót głowy. Osobiście dłuższe trasy (powyżej 50 km) zdarzają mi się kilka razy w miesiącu i wtedy nie narzekam na spalanie. Na krótszych odcinkach jazdy na LPG też nie mam wielu zastrzeżeń, najgorsze są okresy zimowe i męczenie auta na niskich biegach, co zwiększa spalanie benzyny czy gazu. Moim zdaniem, takim autem robiąc w cyklu mieszanym 1km za 1 zł to nie jest źle, jednak rzeczywiste spalanie przy odpowiedniej jeździe nie odbiega od normy. Nawet nie jest wcale gorsze od wyników silnika 1.6 (ja na gazie, a kolega na benzynie -robimy za tą samą kwotę, taką samą odległość.)
10,4
Sedan 730 i 218KM 160kW
BMW Seria 7 E38
"Strasznie" lubi jezdzić w mieście, spalanie wtedy rośnie w tempie geometrycznym i wprost proporcjonalnie do ciężkości nogi. Za to na pocieszenie mogę dodać,że na trasie nawet przy dużych prędkościach przelotowych spalanie potrafi bardzo miło zaskoczyć, szczególnie na autostradzie na tempomacie. W każdym razie, takie auto kupuje się z pełną świadomościa, że nie jest to maluch do kręcenia po mieście oraz,że pod maską jest jednak spora masa głodnych źrebaków mająca za zadanie ciągnać 1800kg + wsad :D Trasa to poezja, kilometry lecą same i człowiek wysiada praktycznie tak samo świeży jak wsiadał.
10,5
Sedan 730 i 218KM 160kW
BMW Seria 7 E38
Ekonomiczne to tak do końca to auto nie jest, ale z drugiej strony patrząc to tragedii tez nie ma. Spalanie dość wysokie,ale auto jest ciężkie i pojemność też nieco wieksza niż w "maluchu". Naprawy wykonywane poza sewisami są na przyzwoitym poziomie, tak jak i większości części eksploatacyjnych, natomiast należy się liczyć z tym,że utrzymanie auta tej klasy nie będzie porównywalnie z utrzymaniem np: matiza :)

Usterki BMW Seria 7 E38

Liczba wpisów: 5
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Gubi moc przy gwałtownym przyśpieszaniu
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
  • silnik
Przy dodaniu gazu (mocniejszym)i jeżdzie np pod górkę -lub przy wyprzedzaniu gwałtowne wciśnięcie gazu-auto szarpnie -straci moc i trzeba stanąć wyciągnąc kluczyk -włożyć i idzie dalej Prawdopodobnie przepłowomierz powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
na ciepłym ciężko zapala, piksele w liczniku uciekają ,czujniki abs psują się
  • BMW Seria 7 E38
  • silnik
Występowanie usterki:
wachacze dolne co 2 lata wymiana ,piksele w liczniku zanikają, silnik ciężko zapala na ciepłym silniku ,czujniki abs usterki ,podnośniki szyb prawa strona ,lewa, końcóki drążków co 3 lata,kluczk nie zawsze otwiera usterka ścieżki,
3 komentarze
BMW Seria 7 E38