Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E38

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 7 E38

Liczba ocen: 166
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Wyciszenie

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

5,0
~Marko
Sedan 740 i B40/2 286KM 210kW
BMW Seria 7 E38
Bmw e38, 4.4 286(300) ps,220 tyś km- Witam wszystkich obecnych posiadaczy e38 oraz potencjalnych kupujących. Myslisz,zastanawiasz się warto kupować czy nie? drogie części, awarie? Zależy jak kto dba, mój egzemplarz wydawał się idealny a w ciągu 2 lat zainwestowałem w niego około 5 tysięcy zł. Auto nie miało poważnych awarii w sensie stop na środku drogi. Jeśli coś go bolało to powoli dawał o tym znać. Układ kierowniczy= reklama radość z jazdy w połączeniu z automatyczną skrzynią ZF oraz silnikiem 4.4 oznacza ,że kiedy chcemy mamy pod maską potwora którego wypuszczamy na wolność lub spokojnie sobie siedzi pod maską i wtedy mamy 2 oblicze auta czyli spokojną limuzynę. O wszystkie nawet drobne wymiany,naprawy trzeba dbać na czas a wtedy auto się odwdzięcza. Jest ich coraz mniej na drogach i jeśli zostaną tylko te w zadbanym stanie to e38= klasyk. Polecam auto, egzemplarz w średnim stanie będzie jezdzil i można go sobie powoli doinwestowywać.
4,9
~bobibmw
Sedan 740 d 245KM 180kW
BMW Seria 7 E38
Auto nie młode , zakup e38 w małych pieniadzach nie jest dobrym wyjściem , doprowadzenie do stanu dobrego tego auta dużo pochłonie.Trzeba lubić ten model , ale można mieć super auto z klasą. Ponieważ ceny e38 jak i innych aut wysokiej klasy spadają dość szybko i wtedy nabywają je osoby które najnormalniej w świecie nie dbają i je dojeżdzają , bo myślę że servis auta kończy się na wymianie oleju-żeby chociaż tyle zrobili , bo na rynku poprostu jest dużo sztuk zaniedbanych i ich zakup poprostu kończy się zniechęceniem do danej marki czy modelu.Takie auta mają swoją wartość i nie można kupować tanich bo są nie doinwestowane, ja kupiłem swoją w 2014r , dałem 27tys , przez ten okres wrzuciłem oprócz podstawowego servisu 5tys , czy dużo , nie bo po pierwsze to już lata swoje ma , drugie , kupowałem bo go chciałem i miło jest mieć zdrowy egzemplarz , to po prostu cieszy .Co do samego auto - to już drugie e38 u mnie , wcześniej 97 3.5iA , przedlift jest równie dobrym autem , choć myślę że polifta trochę lepiej zrobili bo nawet dziś nie mam nigdzie nawet rdzawki. 4.0d w kosztach coś jak 750i ,bdb silnik , auto drogie było jakie nowe , i dziś koszt proporcjonalnie drogi jest w stosunku do ich wartości po tych 16 latach. Ja mogę polecić auto , ale naprawdę jak chcesz dla siebie , cieszyć się modelem nie możesz szukać tanich sztuk , uważam z praktyki że zakup poniżej 16tys tego auta może być złym wyjściem, zdrowe egzemplarz dziś chodzi ok 20tys w górę , polecam najpierw sprawdzać ceny w DE ładnych sztuk i dopiero odnieść się do tego co jest na PL ryku , dziw że tam zdrowe sztuki są droższe zdecydowanie niż te PL perełki.Wniosek mozna wysnuć chyba jeden , tam są faktycznie utrzymane i servisowane porządnie , za tym idzie też cena.
4,7
~Piotr
Sedan 740 i B40/2 286KM 210kW
BMW Seria 7 E38
Samochód godny polecenia. Wszelkie opinie tutaj i na forach nie do końca są miarodajne. Auto wcale nie jest takie drogie w utrzymaniu - ceny są raczej normalne, no chyba, że porównujemy do Fiata Punto 1.2 W porównaniu do Audi A3 1.8T Tiptronic są porównywalne, a czasami nawet niższe. W porównaniu do Mondeo 2.2 TDCI MK3 są niższe zdecydowanie. Części jest pełno. Trzeba umieć szukać, że trafić na niższe ceny. Warto używać oryginałów, które czasem w ASO są tańsze niż allegro. Samochód śmiga rewelacyjnie, Jest bajeczny, szybki, zwinny nawet w mieście, piękny. Minusem jest oczywiście wiek. Lakier często ma swoje ryski, czy wgniotki, we wnętrzu czasem coś wymaga poprawy, ale są to drobiazgi. Lakier to także rzecz eksploatacyjna i ulega zuży**** Szukajcie aut bezwypadkowych, co w cale nie oznacza, że bez szpachli, po prostu pewnych, ze udokumentowaną historią. Ja taki znalazłem po jakimś czasie, pomalowałem, co mi się nie podobało i jeżdżę, leje paliwo i jeżdżę. Polecam wszystkim. Świętnie radzi sobie z LPG, jeśli założysz dobrą instalację. UWAGA! E38 nie kupisz za 10, ani 12 tys. w ładnym stanie technicznym. Będą zniszczone i po dzwonach. Minimum absolutne to 15 tys. zł i ceny te będą rosnąć, a nie spadać, bo te auta to już klasyki. Ważny jest stan wnętrza, skrzyni, silnika i bezwypadkowość, przynajmniej nie po dużych dzwonach i naprawiony profesjonalnie, poprawnie, a nie po łebkach, pomalowane uszczelki itd. ewidentnie robota handlarza. Są perełki, oczywiście znaleźć e38 bez odświeżonego lakieru czy szpachelki to prawie niemożliwe, bo auta jeżdżą i jak ktoś dba to odświeża, ale są bezwypadkowe i zadbane. Spalanie - nie ma co wierzyć, że pali w mieście 15l - LPG lekko 20, a benzyny 18. W trasie potrafi zejść poniżej 10, autostrada 12-14 LPG. Ogólnie, polecam, warto spróbować, JA ZOSTAJE Z NIĄ NA DŁUŻEJ! Inne, nawet nowe 7 nie dadzą tyle radości. W końcu to auto Bonda!

Raporty spalania BMW Seria 7 E38

Liczba raportów: 277
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E38
11,7 – 16,4
l/100 km
9,6 – 11,6
l/100 km
12,6 – 17,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Sedan 730 d 193KM 142kW
BMW Seria 7 E38
Wraz z wiekiem może zacząć wymagać napraw, lecz wiąże się to głównie z brakiem odpowiedniego dbania o samochód. Przy ponad 100 tyś km, zrobionych tym samochodem, naprawy wymagały wtryski, i skrzynia biegów( która została zajechana, poprzez wlanie niewłaściwego oleju przez mechanika, przygoda za ładnych parę tyś zł) Koszty nie są tanie, lecz komfort, bezpieczeństwo, jakość i przyjemność z jazdy, jaką oferuje ta limuzyna dla kierowcy, jest warta każdej złotówki. Przy odpowiednim użytkowaniu, wsiadamy, ustawiamy tempomat i robimy 1000 km z uśmiechem na ustach. Jazda " w koło komina " ok 8,5 l , na trasie 6,8-8 l przy prędkościach 100-160 km/h . Miasto 11,5l
14,7
Sedan 740 i B40/2 286KM 210kW
BMW Seria 7 E38
Takie spalanie jak w przypadku aut z silnikami ok. 3 litry. Obecnie 100 km przejeżdżam za 30 zł a uśmiech z twarzy nie znika. Komfort, przyspieszenie, dostojność a przede wszystkim wzrok ludzi. Tym samochodem chce się jeździć. Eksploatacja auta (przy dbaniu o niego) to koszty średniej wielkości. Nie pożerają pensji średniej krajowej (a nawet niższej). Jeżdżę tym egzemplarzem 6 rok i cały czas ją uwielbiam. Nie gazujcie tego silnika w pierwszym lepszym warsztacie bo będą problemy. Fora są pełne informacji o dobrych warsztatach. Pozdrawiam i życzę banana na twarzy.
10,6
Sedan 730 d 184KM 135kW
BMW Seria 7 E38
Auto musi swoje wziąć na dojazdach do pracy na odcinku 15 km spalanie na poziomie 11 l na trasie z koszalina do kielc na autostradzie przy prędkościach 160-180 auto spaliło prawie 13 ON wracając na tempomacie 110km/h spalanie komp pokazał 8.7 ale to była straszna męczarnia. Auto bardzo wygodne ale masa tego auta niszczy zawieszenie a części nie są tanie za wahacz górny lemfordera trzeba dać 290zl dolny 240, do tego gnijące metalowe baki paliwa i automat na który trzeba dmuchać i chuchać. Diesla juz bym nie kupił lepiej zastanowić się nad zakupem silnika 2.8 jeśli ktoś szuka oszczędności a jesli nie to 4.4 i ogień

Usterki BMW Seria 7 E38

Liczba wpisów: 5
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Gubi moc przy gwałtownym przyśpieszaniu
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
  • silnik
Przy dodaniu gazu (mocniejszym)i jeżdzie np pod górkę -lub przy wyprzedzaniu gwałtowne wciśnięcie gazu-auto szarpnie -straci moc i trzeba stanąć wyciągnąc kluczyk -włożyć i idzie dalej Prawdopodobnie przepłowomierz powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
na ciepłym ciężko zapala, piksele w liczniku uciekają ,czujniki abs psują się
  • BMW Seria 7 E38
  • silnik
Występowanie usterki:
wachacze dolne co 2 lata wymiana ,piksele w liczniku zanikają, silnik ciężko zapala na ciepłym silniku ,czujniki abs usterki ,podnośniki szyb prawa strona ,lewa, końcóki drążków co 3 lata,kluczk nie zawsze otwiera usterka ścieżki,
2 komentarze
BMW Seria 7 E38