Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E65 Sedan 730 d 218KM 160kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wyciszenie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,0
~qba
Sedan 730 d 218KM 160kW
BMW Seria 7 E65
Najlepsze modele to te do 2003 najlepiej w biednej wersji - wtedy mamy pewność, że nic się nie popsuje (tak też jest w moim przypadku - na liczniku prawie 500k). W przeciwnym razie musicie przyjąć do wiadomości, że ten model jest strasznie awaryjny i koszmarnie drogi. Nie ukrywajmy jednak, że nie jest to auto dla osób zarabiających średnią krajową. Jeżeli masz cierpliwość i gruby portfel + najlepiej drugie auto (rezerwowe) to widok e65 pod sklepem wynagradza wszystko. Jeździłem już nowszą i starszą S klasą i muszę powiedzieć, że tylko e65 miało to coś. Ludzie do dziś obracają się za tym samochodem. Super auto, drogie w utrzymaniu, spalanie na 3.0d na prawdę niskie, wyciszenie wnętrza bardzo dobre, miejsca jak na statku, komfort jazdy nie do opisania. Jak widać po innych komentarzach można jednak wtopić zwłaszcza w nowszych wersjach tym bardziej od Mirka Handlarza. W moim przypadku bezproblemowe pomimo ogromnego przebiegu -auto które jako jedyne zostanie w pamięci na dłużej.
4,0
~Paweł
Sedan 730 d 218KM 160kW
BMW Seria 7 E65
Użytkuje ten egzemplarz E65 z 2002r 3.0 218KM i nie umiem nazwać tych co mają do tego auta ale,spisuje się rewelacyjnie,nic mi nie stuka nie puka komfort idealny,prowadzenie klasą jak na BMW przystało. Fakt mam wyposażenie dość ubogie jak na możliwości BMW ale jestem raczej z tego zadowolony. A raczej byłem,do czasu jak nie posluchałem by wymianę oleju w skrzyni zrobić. Otóż padła po wymianie i tylko kosztów mi narobiło. Teraz szukam rozwiązania problemu,naprawa czy używana.
4,4
~Piotrek
Sedan 730 d 218KM 160kW
BMW Seria 7 E65
Nadal kosi wyglądem mimo 16 lat.... W standardzie ma to czego aktualnie wiekszosci aut brakuje albo jest wprowadzone od niedawna. W e65 bylo to juz nascie lat temu. Wygoda i komfort podróży na poziomie takim jaki to auto reprezentuje. Skora to skora a drewno to drewno a nie eko gowno jak w obecnych autach. Spalanie miasto i trasa okolo 10 - 11 litrow. W miescie korki a w trasie but w podlodze. Jak dla mnie bomba.
BMW Seria 7 E65 Sedan