Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E65 Sedan 730 d 218KM 160kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Wyciszenie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,0
~qba
Sedan 730 d 218KM 160kW
BMW Seria 7 E65
Najlepsze modele to te do 2003 najlepiej w biednej wersji - wtedy mamy pewność, że nic się nie popsuje (tak też jest w moim przypadku - na liczniku prawie 500k). W przeciwnym razie musicie przyjąć do wiadomości, że ten model jest strasznie awaryjny i koszmarnie drogi. Nie ukrywajmy jednak, że nie jest to auto dla osób zarabiających średnią krajową. Jeżeli masz cierpliwość i gruby portfel + najlepiej drugie auto (rezerwowe) to widok e65 pod sklepem wynagradza wszystko. Jeździłem już nowszą i starszą S klasą i muszę powiedzieć, że tylko e65 miało to coś. Ludzie do dziś obracają się za tym samochodem. Super auto, drogie w utrzymaniu, spalanie na 3.0d na prawdę niskie, wyciszenie wnętrza bardzo dobre, miejsca jak na statku, komfort jazdy nie do opisania. Jak widać po innych komentarzach można jednak wtopić zwłaszcza w nowszych wersjach tym bardziej od Mirka Handlarza. W moim przypadku bezproblemowe pomimo ogromnego przebiegu -auto które jako jedyne zostanie w pamięci na dłużej.
4,4
~Piotrek
Sedan 730 d 218KM 160kW
BMW Seria 7 E65
Nadal kosi wyglądem mimo 16 lat.... W standardzie ma to czego aktualnie wiekszosci aut brakuje albo jest wprowadzone od niedawna. W e65 bylo to juz nascie lat temu. Wygoda i komfort podróży na poziomie takim jaki to auto reprezentuje. Skora to skora a drewno to drewno a nie eko gowno jak w obecnych autach. Spalanie miasto i trasa okolo 10 - 11 litrow. W miescie korki a w trasie but w podlodze. Jak dla mnie bomba.
4,8
~Misiek
Sedan 730 d 218KM 160kW
BMW Seria 7 E65
Mialem do wyboru 4 auta. Testowalem kazde przez weekend. Stosunek ceny do jakosci moim zdaniem najlepiej wypada w BMW. Jezdzilem Mercedesem nie moge powiedziec ze byl zly, te auta sa mocno zblizone, ale po roku czasu majac do wyboru kupil bym znowu BMW. Bardzo wygodne, szybkie, ekonomiczne i nie przyspozylo zadnych problemow. Hamulce rewelacja.
BMW Seria 7 E65 Sedan