Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E65 Sedan 740 d 258KM 190kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 3901 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 258 KM (190 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Całokształt - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Hubu
Sedan 740 d 258KM 190kW
BMW Seria 7 E65
Samochód będę wspominał do końca życia. Pierwszy raz poczułem się niesamowicie w samochodzie. Ale też dał trochę popalić z usterkami. Od zawieszenia po silnik. Elektronika też lubiła świrować. Problem polega na tym że mało jest mechaników którzy są w stanie tego typu samochud rzetelnie naprawić. Serwis czasem rozkładał ręce. Bo usterki typu samochud stał na słońcu i jak mu się karoseria nagrzała to nie odpalał. Usterke usunąłem sam wymieniając wentylator komputera. Przecieki w układzie zawieszenia hydrałlicznego nie do usunięcia. Już w pewnym momencie myślałem czy nie odprawić egzorcyzmu tak się zaczęło wszystko psuć. Plusem był komfort,moc silnika, zawieszenie w kwestii prowadzenia. Minusem to koszty eksploatacji i wadliwy produkt jako ogólna konstrukcja np. Tylnia szyba nie ma wycieraczki co podczas deszczu bardzo utrudnia widoczność. Przyciemniają się lusterka w momencie jak pojazd jadący z tyłku świeci nam do kabiny. Mnustwo tego typu mankamentów.
4,5
~Waldemar
Sedan 740 d 258KM 190kW
BMW Seria 7 E65
Fakt ze kupilem auto za psie pieniądze czyli 28 tys. To oznaczalo ze musze naprawic wszystkie choroby wieku dziecięcego. Amory przednie pneumatyczne(tylne nie siadaja tylko przewaznie przednie),koszt 2800, konwerter skrzyni biegów- czyli slynne falowanie przy stalej predkosci- koszt z mechatronikiem 4500,czujnik cisnienia na listwie- 800,4 wtryski- 1200, regulacja kiery i naprawa logic 7 to juz grosze.wydalem ok 10 tys ale wiem ze mam sprawne auto.Silnik to bajka..mialerm wczesniej 3.0d 218 km i przy nim 4.0d to prom kosmiczny.Na 6 biegu spalanie b.niskie. latwo zejsc ponizej 8 litrow. przyspieszenie podobne jak w 4 litrowej benzynie.7.4 do setki moze nie ale od 80 do 120 w ok. 4 sek to juz chyba nawet lepiej.Potężny ciąg na kazdym biegu.Fantastyczny motor.Komfort jady na niesamowitym poziomie.Tutaj ani audi a6 ani moja poprzednia e60 nie mają nic do powiedzenia. Wady? hmm...ceny czesci ale tylko niektórych bo zawiecha i hamulce to niedrogo.Ale juz amor jeden 1400 zl..
4,8
~Seba
Sedan 740 d 258KM 190kW
BMW Seria 7 E65
Mam auto od roku. Najpierw chcialem kupic wersje z 3 litrowym dieslem ale po przejżdżce stwierdzilem ze do tych gabarytow silnik jest za slaby.Przypadkiem kupilem 740d czyli 4 litrowe biturbo. Balem sie troche bo opinie o tym silniku sa rozne. Wystarczyla jedna jazda zebym zakochal sie w tym aucie..wrazenia sa nieamowite.potezne przyspieszenie dostepne juz od biegu jalowego.niesamowity komfort i totalna cisza w srodku.wypozazenie.hmm..tu jest wsztstko co moze byc dostepne w aucie.ceny czesci normalne.np tarcze z klockami do przodu 300 zl.po zakupie wymienilem jeden przeplywomierz za 350 zl oraz filtry paski i rolki.koszt tysiac zlotych.i wszystko..zadnych awarii problemow i niespodzianek.spalanie na teasie 8 a w miescue 12 litrow.czyli super.
BMW Seria 7 E65 Sedan