Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 F01 Sedan 730d 245KM 180kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta luksusowe
Oczekujesz emocji? Wybierz silnik benzynowy. Juz ten podstawowy o mocy 320KM czyni cuda na drodze z tak ogromnym autem, a to dopiero początek. Warianty, które oferują 450- i 544KM serwują już osiągi samochodu skrajnie sportowego. Jeśli jednak stawiasz na oszczędność, to kup diesla. Cennik otwiera wariant 730d 258KM. Wbrew pozorom auto z taką jednostką jest dość zrywne i nie trzeba wstydzić się na drodze. Ciekawszy jest za to wariant 313-konny. 750d to już propozycja dla koneserów. Podobnie jak 354-konna hybryda.
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 7 F01 Sedan 730d 245KM 180kW 2008-2012

Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Średnica cylindra × skok tłoka 90X84 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6

Oceny BMW Seria 7 F01 Sedan 730d 245KM 180kW 2008-2012

Liczba ocen: 11
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Poważne usterki - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~mat
Sedan 730d 245KM 180kW
BMW Seria 7 F01
Powiem tak, myślałem, że E61 2008 rok było samochodem dość drogim w utrzymaniu, jednak zawsze jakoś sobie radziłem i nie stanowiło to problemu. Gdy byłem w stanie kupić 730D F01 w najwyższej cenie na alledrogo to mówię dam radę spokojnie. Owszem daję radę, ale przestrzegam innych, jeśli liczycie koszty utrzymania to liczycie razy 2. Choćby opony na lato, najtańsze 4 tyś zł, ale auto wtedy nie wygląda, dlatego to wydatek rzędu 6 tyś. Jak mawia mój znajomy, jeśli kupujesz auto luksusowe i nie jesteś go w stanie kupić za max 2 pensje miesięczne to nie kupuj. Może to przesada, ale przestrzegam przez chciejstwem bo na E61 prawie się przejechałem, na F01 też bym się przejechałe gdybym zarabiał tyle co wcześniej. Ogólnie auto świetne, niby ciężkie, niby tylko 240km, w E61 miałem 235KM, ale nie czuć różnicy pomiędzy tymi autami, pomijając komfort i hałas w środku (w E61 z panoramą to porażka). F01 płynie a jednak w zakrętach trzyma się równie dobrze jak E61, które jest taczką. Przebieg zniosła bardzo dobrze, kupiłem z 240tyś, w pół roku zrobiłem 60 tyś i auto trzyma się dalej świetnie. Niestety jedyne czego mi brakuje to m pakietu (oczywiście można kupić z m pakiem), jest to coś co daje BMW zadziorność, ale nie jest synonimem wieśtuningu.
4,4
~Michał
Sedan 730d 245KM 180kW
BMW Seria 7 F01
Jestem tu chyba jedynym niewyimaginowanym posiadaczem BMW 7, więc chciałbym przedstawić swoją opinię na temat tego auta, co może pomoże komuś przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Ja ich wcześniej szukałem, ale ciężko o prawdziwą pomoc w tej kwestii. Jest to moje czwarte z rzędu auto marki BMW i muszę przyznać, że dla osoby przyzwyczajonej do beemek, jest po prostu w sam raz. Wszystko jest tam gdzie chyba w każdej innej beemce, więc obsługa wszystkich urządzeń jest bezproblemowa Prowadzenie określiłbym celniej jako płynięcie z możliwością dostosowania odczuć w zależności od potrzeb (zmienna twardość amortyzatorów). Do gabarytów trzeba się przyzwyczaić, fajnych gadżetem jest skrętna tylna oś, naprawdę czuć jej działanie przy manewrowaniu. Kolejna przydatna funkcja to zmienna liczba obrotów kierownicy. Na ciasnym parkingu wystarczy jeden solidny ruch "z lewa do prawa" i koła skręcają się od jednego do drugiego skrajnego położenia. Przy tej dł bardzo przydatne. Tak samo Webasto, które wydawało mi się bajerem, a jest super praktyczne; włącza się w zimie samo podczas pracy silnika i błyskawicznie dogrzewa silnik po uruchomieniu. Wewnątrz lista bajerów jest długa jak papier toaletowy. Z ciekawszych polecam tempomat z radarem - na trasie włączam, zdejmuje buty i relaksuje się pływającą jazdą, a auto samo dostosowuje dystans do samochodu przede mną. Kolejna, czytanie znaków drogowych - bardzo przydatne gdy zobaczy się smerfy w rowie... wtedy rzut oka na zegary i przynajmniej wiadomo jakie jest ograniczenie i ile trzeba zwolnić.
5,0
~automaniak
Sedan 730d 245KM 180kW
BMW Seria 7 F01
Po prostu poezja. Flagowa limuzyna BMW. Kto ma ten wie. Komfort w każdym calu. Czytając niektóre opinie śmiem wątpić czy każdy jeździł tym samochodem. Najważniejsze, ze kierowca, który prowadzi ten pojazd czuje się bardzo wyjątkowo.
BMW Seria 7 F01 Sedan