Kompaktowy crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2009 roku. Najmłodszy i najmniejszy w rodzinie sportowo-użytkowych aut BMW oznaczonych symbolem X. Model był początkowo hybrydą małego (a przy tym niskiego) SUV-a i kombi. Druga generacja zaprezentowana w 2015 roku stanowi odejście od tej koncepcji, kosztem stworzenia bardziej tradycyjnego SUV-a. X1 jest spokrewniony z Serią 3, z którą dzieli płytę podłogową. Do tej pory sprzedano prawie 750 tysięcy egzemplarzy tego samochodu. Auto zbudowano głównie z myślą o rynku europejskim, premiera w USA miała miejsce dopiero w 2013 roku.
czytaj więcej
Bardzo udana metamorfoza: X1 dojrzał, spoważniał i nabrał słusznych kształtów. Duże prawdopodobieństwo, że sprzeda się jeszcze lepiej niż w pierwszej generacji. Nawet pomimo mało atrakcyjnego wnętrza.
~Powagosław
Obecna epoka w motoryzacji będzie zapamiętana jako epoka samochodów, które „same nie wiedzą, czym właściwie są”. X1 jest jednym z nich. Z każdą zmianą wygląda lepiej, ale mój stosunek do niego ujmę w ten sposób: gdybym chciał SUV-a, kupiłbym sobie SUV-a.
~Luzacjusz