Szukaj

Informacje o Dacia Duster II SUV 1.3 TCe 150KM 110kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowy Duster jest wyposażony w gamę silników, które są dowodem know -how grupy Renault:
- silniki benzynowe: SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4)
współpracujące ze skrzynią mechaniczną
- silniki wysokoprężne dCi 90 w wersji 4x2 i dCi 110 dla wersji 4x2 i 4x4 również współpracują
ze skrzynią mechaniczną. Silnik dCi 110 (do wersji 4X2) może być dodatkowo wyposażony
w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC. Możliwa jest również
adaptacja LPG dla silnika SCe

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1333 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1 700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

5,0
~Pako
Dacia Duster II
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Samochód Duster Extreme bardzo komfortowy. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wysokim prześwitem, silnik robi robotę benzyniak 150 km, automat działa płynnie przerzuca bez żadnych szarpnieć. Siedzenia wygodne dużo miejsca. Mam porównanie do innych mark samochodowych jeździłem różnymi samochodami od Opla do Toyoty ten jest rewelacyjny. Dacia wykonała niesamowity progres. Większość pisze że deska rozdzielcza jest plastikowa może i jest ale ja nie patrzę na deskę i nie dodykam jej podczas jazdy tylko patrzę na całokształt samochodu.
4,7
~KRAKUS 2
Dacia Duster II
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Daster 2 4x4 150 KM (2021r) - kontra Daster 2 4x2 -130KM (2019r)- mam okazję jeździć oby dwoma modelami w max wyposażeniu (prestige). Oby dwa świetnie się zbierają ale już widać różnicę przy dystrybutorze. Przy naprawdę delikatnej jeździe po mieście ciężko zejść poniżej 8 l ale trzeba liczyć się z 9-9.5l w mieście. Drugi spali koło 7.5 l. Na trasie przy prędkości 100-120 km -autostrada - pierwszy 7.0-8.5l drugi spokojnie spali 6.2-7 l. ale gdy "pociśniemy" w gaz to i 10 litrów jest mało. 11 litrów , drugi 9. Komfort zawieszenia można uznać za zadowalający. Właściwości terenowe- dla mieszczucha proponuję tylko 4x2 - daje rady nawet na drogach polnych- BEZ BŁOTA!!. 4x4 sprawdza się dla kadry budowlanej, geodetów, leśników itp na paskudne (brak) drogi. Co do zimy - mamy jaką mamy. Jadąc w góry wystarczy kupić DOBRE GUMY i to powinno wystarczyć. Dla rodzinki do celów prywatnych, proponowałbym 4x2 nawet z silnikiem 100KM z LPG -chociaż dla mnie jest mulasty. Ogólnie reasumując - 4x4 dla firm lub jeśli ktoś ma problemy z dojazdem a 4x2 do celów prywatnych jak już ktoś musi mieć SUV-a.
4,7
~Łukasz
Dacia Duster II
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Auto mam od roku. 16000km. Wersja Prestige. Generalnie za ta cenę jestem bardzo zadowolony. Jak narazie nic sie złego nie dzieje. Wszystko działa. Silnik dynamiczny. Na autostradzie przy 170/h jest jeszcze zapas pod pedałem. Komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 6L, a nie należę do super oszczednych kierowców. W porównaniu z fordem o tej samej mocy pali o 2L mniej a jest o wiele bardziej dynamiczny. Jestem raczej wysoki (190cm) i czuje się komfortowo, ale wyższa osoba może mieć już problem. Może nie jestem wymagający, ale wnętrze jest b. ładne. Może nie ma drewna itp. ale wszystko jest estetycznie wykonczone, nic nie trzeszczy, nie brudzi sie. Fotele ze skóry tez dobrze wykonane ( z małymi dziecmi- bezcenne). Biegi mogłyby wchodzić nieco płynniej, ale idzie sie przyzwyczaić. Wyciszenie auta jest w miere niezle. denerwuje mnie tylko zamontowane pod spodem koło zapasowe. Jest w zasadzie podwieszone w metalowej klatce ktora niestety nie jest sztywno przymocoana. Przy nierównościach, dziurach itp podskakuje i obija się o podwozie. Ogólnie dynamiczny silnik i możlowość jazdy po leśnych duktach daje mi sporo frajdy. Dla 4 osobowej rodziny też ma wystarczająco miejsca. Oczywiście można doszukiwać się jakiś niedoskonałości, ale jeśli mam za detale i niemiecki znaczek zapłacić o 40-50tyś więcej to chyba wole kupić drugiego dustera.
Średnie spalanie dla Dacia Duster II SUV 1.3 TCe 150KM 110kW 2018-2021
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Dacia Duster II
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Szczerze mówiąc nie wiem, jak poprzednicy mają tak małe spalanie. Ja przy delikatnej jeździe po mieście nie schodzę poniżej 9 litrów.. W trasie na "wiejskich " drogach i prędkości 70 - 90 km ni zszedłem poniżej 7 litrów. Jest to więcej niż deklaruje producent, ale nie narzekam bo poprzednia Duster 1,6 16V paliła więcej o 2-3 litry a przyjemność z jazdy żadna. Teraz przynajmniej mogę czasem zawstydzić "zachodnie" marki i czują moje spaliny. Na mokrym (a zwłaszcza na śniegu) spod świateł - mało jakie auto ma szanse (tryb 4x4 robi swoje)... Może to spalanie to kwestia opon typu AT (gruby bieżnik). Tak czy inaczej na baku nie zrobiłem nigdy więcej niż 500 km...
7,3
Dacia Duster II
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Napęd 4x2, prawda jest taka, że jak ktoś chce osiągnąć średnie maksymalne 7l/100km i się tym chwalić to może i da radę, ale jeżdżąc normalnie/dynamicznie (auto samo do tego zaprasza) 70-80% jazdy duże miasto to nie spodziewajcie się aż takich oszczędności. Prawdziwe spalanie z 7 tys. km od nowości to 8,5l/100 km nie patrząc już na irytujący panel "eko-driving" :). W porównaniu do wcześniejszej wersji benzynowej po lifcie 115km 4x4 to jednak sukces bo aż o 3l/100 km mniej. Auto naprawdę jest dynamiczne i boki zrywam ze śmiechu, widząc zdziwione miny właścicieli innych aut jak mój czarny Dasta odjeżdża im na światłach. Kilka rzeczy musieli jednak skopać w porównaniu do poprzedniej wersji chociażby: półkę u pasażera z przodu - (teraz tu praktycznie nic nie idzie położyć - przedtem mogła leżeć nawet butelka), brak podwójnego uchwytu na napoje, dziwnie umiejscowione w drzwiach przyciski do otwierania szyb, no i w bagażniku brak schowka pod tapicerką. Duży minus za brak airbagów dla pasażerów z tyłu i ciągle niezbyt wygodne fotele. Ale generalnie w tej cenie nie powinno się na to narzekać :).
7,4
Dacia Duster II
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Normalna eksploatacja. Głównie wyjazdy na wycieczki poza miasto. Średnie zużycie paliwa to 7,5 l/100km Nie jeżdżę ECO, nie korzystam z tej funkcji i dla mnie mogłaby nie istnieć. Jeżdżę tak aby z jazdy czerpać przyjemność. Cały czas na automatycznej klimie. Ten silnik lubi gdy się mu wciśnie gaz ale trzeba się liczyć z kosztami. Trasa Wrocław - Pobierowo w strumieniach deszczu przy silnym wietrze czołowo-bocznym (gł. S8 czyli trasa szybka) - zużycie paliwa 9,1 (ledwo bak starczył). Powrót, ta sama trasa powrotna, świetna pogoda bez wiatru - średnia 7,1 Wniosek gdybym jechał ECO zszedłbym do 6/100 ale to nie byłaby jazda tylko Eco toczenie się max. do 90/h Auto nie można zaliczyć do ekonomicznych ale winę za to ponosi jego brak aerodynamiki. Mimo to gdy trzeba potrafi odejść rewelacyjnie. Wyprzedzanie tym autem to sprawa naprawdę prosta bo moc robi swoje.

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 33
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster II SUV