Szukaj
Dacia
Dacia
4,1 (1 167 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Dacia w pigułce

Dacia Sandero 1.5 dCi 2008

Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1105 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Chociaż niektóre spawy zostały uszkodzone, na podstawie pomiarów obciążenia belki A, kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu, a poduszki powietrzne zapewniły stabilny kontakt i ochronę głów. Twarde elementy deski rozdzielczej mogą powodować ryzyko obrażeń kolan i ud kierowcy oraz pasażera.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Sandero była testowana bez bocznej poduszki chroniącej głowę kierowcy, która umieszczana jest albo jako standardowe wyposażenie albo jako element dodatkowy, osłonę klatki piersiowej oceniono na "słabą". Nie przeprowadzono testu zderzenia ze słupem. Testowano również model z dodatkowym wyposażeniem.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pieszego

dobra
wystarczająca
marginalna
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 12 pkt (75%)
Zderzenie boczne 12 pkt (75%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 6 pkt (21%)
Bezpieczeństwo dziecka 38 pkt (88%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 62 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ani zderzak ani krawędź przednia nie uzyskały punktów za ochronę nóg pieszego. Bardzo słaba ocena amortyzacji krytycznych dla głowy dziecka i dorosłego obszarów maski.

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest dostatecznie jasna. Etykiety ostrzegają przed umieszczaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciwko aktywnej poduszki, ale nie są w pełni zrozumiałe i trwałe. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie została wystarczająco oznaczona.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Dacia Sandero 1.5 dCi