Szukaj
Dacia
Dacia
4,1 (1 045 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Dacia w pigułce

Test euroncap Dacia Spring, electric, LHD

Dacia Spring, electric, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
970 kg
Wynik testu
49%
Ochrona dorosłego
56%
Ochrona dziecka
39%
Zabezpieczenie przechodnia
32%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

18.9 pkt | 49 %

Przedział pasażerski pojazdu Dacia Spring pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyt sił działających na nogi manekinów były wysokie, co wskazuje na słabą ochronę. Konstrukcja deski rozdzielczej stwarzała ryzyko obrażeń dla pasażerów o różnych rozmiarach i osób siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej oraz miednicy kierowcy również została oceniona jako słaba. Analiza bariery, z którą zderzyła się Dacia, wykazała, że Spring byłby łagodnym partnerem podczas kolizji. W teście ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, do oceny głowy pasażera siedzącego z tyłu pojazdu, została doliczona kara ze względu na zakres, w jakim przesunęła się ona do przodu. W związku z tym ochrona została oceniona jako słaba. Ochrona klatki piersiowej obu manekinów została oceniona jako marginalna. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona klatki piersiowej była marginalna, natomiast w przypadku pozostałych krytycznych obszarów ciała ochrona dla tych obszarów była dobra. Dacia Spring nie została wyposażona w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała słabą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Spring, w standardzie, nie został wyposażony w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji. Natomiast został wyposażony w zaawansowany system eCall, który częściowo spełniał wymagania Euro NCAP. Do całkowitego wyniku została doliczona kara, ponieważ po uderzeniu należało użyć dużej siły, aby być w stanie otworzyć drzwi pojazdu.

Uderzenie przodem
6,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,1 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
10,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,8pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

27.5 pkt | 56 %

W próbie zderzenia czołowego ochrona głowy oraz szyi manekina 6-letniego dziecka została oceniona jako słaba. Szyja 10-letniego manekina była nieznacznie chroniona. W próbie bocznego zderzenia z barierą wszystkie krytyczne obszary ciała były dobrze chronione. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Etykiety wskazujące miejsca kotwiczenia ISOFIX nie są widoczne dla osoby, która chce zainstalować fotelik. W konsekwencji tego instalację fotelików wyposażonych w ISOFIX uznano za niemożliwe. Dacia Spring nie jest wyposażona w punkty mocowania i-Size, w związku z czym foteliki i-Size nie mogą być używane w pojeździe.

Bazowa ocena auta
17,5pkt

Uderzenie z przodu
9,5 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
4,0 pkt
Montaż
6,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
R?mer Kidfix SL
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
R?mer Kidfix SL
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

21.3 pkt | 39 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca. Słabe wyniki odnotowano na sztywnych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą lub odpowiednią ochronę nóg pieszego we wszystkich pozycjach testowych. Ochrona miednicy była zróżnicowana. Dostępny jest system AEB zdolny do wykrywania tylko na inne pojazdy. Nie wykrywa wrażliwych użytkowników dróg, takich jak piesi i rowerzyści.

Głowa
12,2 pkt
Miednica
3,3 pkt
Nogi
5,8 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
21,3 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5.2 pkt | 32 %

Dacia Spring został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa. Pojazd nie został wyposażony w system wykrywania zmęczenia kierowcy. Asystent pasa ruchu niw jest dostępny. System wspomagania prędkości zapewnia ogranicznik prędkości ustawiony przez kierowcę. System AEB wykazał marginalną skuteczność w testach reakcji na inne pojazdy.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Systemy AEB
2,9 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Emergency Braking
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny