| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Auta najmniejsze |
| Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
| Masa | 970 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Niestety poduszka powietrzna kierowcy nie spisała się najlepiej i głowa miała kontakt z kierownicą. Dodatkowo sztywne elementy deski rozdzielczej stanowią potencjalne ryzyko obrażeń dla kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Doszło również do poważnego uszkodzenia podłogi. Mitsubishi informuje, że dla 5-drzwiowych aut o numerze seryjnym XMCXNZ34A5F075819 przygotowane są poprawki. Euro NCAP nie oceniało jednak ulepszonego modelu.
Podczas zderzenia czołowego przemieszczenie głowy 3-latka znacznie przekracza normy. Poduszka powietrzna pasażera może być wyłączona. Umożliwia to bezpieczny montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Przycisk on/off nie spełnia standardów Euro NCAP. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach niewystarczająco oznaczona.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 9 pkt (56%) |
| Zderzenie boczne | 13 pkt (81%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 7 pkt (25%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 28 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Zarówno zderzak jak i krawędź przednia nie uzyskały żadnych punktów za oferowaną ochronę. |
|
| 1,5 - letniego | Britax-Römer Duo Plus przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax-Römer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy |