| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Minivany |
| Nadwozie | 5-drzwiowy minivan |
| Masa | 1155 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Pomimo prawidłowej reakcji ze strony poduszki powietrznej, głowa kierowcy w przypadku poważniejszego wypadku jest zagrożona. Dodatkowo klatka piersiowa miała kontakt z kierownicą. Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera montowane są w standardzie. Twarde elementy pod deską rozdzielczą to kolejne źródło ryzyka, tym razem dla kolan kierowcy. Minusem jest statyczny centralny tylny pas. 3-pktowy dostępny jest jako wyposażenie dodatkowe. Tymczasem u konkurencji umieszczany jest jako wyposażenie standardowe. Pozytywny wpływ na ocenę mają na pewno obrotowe napinacze przednich pasów.
W przeciwieństwie do większości testowanych modeli, Space Star nie jest wyposażony w boczne poduszki powietrzne w standardzie. Kierowca ryzykuje obrażenia brzucha.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 6 pkt (38%) |
| Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 14 pkt (50%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 31 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Maska i zderzak oferują ograniczoną ochronę, nie otrzymały wiele punktów. Co niezwykle, niektóre obszary przedniej krawędzi wykazują amortyzację w przypadku nóg pieszego. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Poduszka powietrzna pasażera może być niebezpieczna dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Zanotowano obecność etykiet ostrzegawczych na końcu przedniego panelu oraz napis w 3 językach na osłonie przeciwsłonecznej. Jednak nie wspominają o ryzyku śmiertelnych obrażeń. Mitsubishi wybrało uniwersalne foteliki Storchenmühle Air Seat. Jednak nie spisały się one najlepiej podczas zderzenia czołowego - głowy dzieci bardzo silnie uderzyły w zagłówki, powodując obrażenia. Jeśli chodzi o inne testy, wypadły dobrze. |
|
| 1,5 - letniego | Storchenmuhle Air przodem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Storchenmuhle Airprzodem do kierunku jazdy |