Szukaj
Peugeot
Peugeot
4,1 (9 404 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Peugeot w pigułce

Test euroncap Peugeot 107 (Testowane auto:Toyota Aygo)

Peugeot 107 (Testowane auto:Toyota Aygo)
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
845 kg
Wynik testu
68%
Ochrona dorosłego
73%
Ochrona dziecka
53%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

25 pkt | 68 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Jednak czujniki na manekinach wykazały, że klatka piersiowa w trakcie kolizji uderza o elementy wnętrza samochodu, w związku z tym ochronę tego regionu ciała uznano za karalną. Czujniki wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. Uznano jednak, że niektóre elementy deski rozdzielczej mogą stanowić ryzyko urazu ciała innego pasażera, zajmującego inne miejsce. Kontrolerzy zauważyli odkształcenie miejsca na nogi mogące zwiększać ryzyko uszkodzeń goleni oraz stóp, ale pedał hamulca jest wypierany do tyłu i zablokowany co zminimalizowało ryzyko. W teście bariery bocznej i poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki umieszczone na manekinach wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Testowany pojazd został wyposażony w poduszki powietrzne, które w 2013 roku zostaną włączone w elementy wyposażenia standardowego. Miejsca i zagłówki zapewniły kiepską ochronę dla kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
10,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
6,3pkt
Zderzenie ze słupem
6,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

36 pkt | 73 %

Pojazd otrzymał maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego w testach udarności bocznej oraz wpływu frontalnego. Manekiny zostały usadzone w foteliku zakotwiczonym w mocowaniu ISOFIX, które od lipca 2012 stanie się elementem standardowym wyposażenia. Dostarczona ochrona była dobra, zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała, w przypadku kontaktu z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja dostarczana kierowcy, o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera jest niewystarczająca i system nie został nagrodzony. Wewnątrz pojazdu znajduje się etykieta w jasny sposób opisująca niebezpieczeństwo, które wypływa z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
3,0pkt
Wydajność
8,6pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

19 pkt | 53 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach. Jednak frontowa krawędź maski oferowała ochronę, która została oceniona jako biedna i nie uzyskała punktów. W większości obszarów mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka lub osoby dorosłej, zapewniona ochrona była słaba lub marginalną, w niewielkim obszarze dobra.

Głowa
13,2 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności od lipca 2013 stanie się elementem wyposażenia standardowego, obecnie obejmuje kilka wariantów. System spełnił wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów dla kierowcy jest elementem standardowym wyposażenia, system spełnia wymogi Euro NCAP, od lipca 2013 zostanie poszerzony o pas dla pasażera. System przypominający o zapięciu pasów z tyłu oraz ogranicznik prędkości są niedostępne.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer