307 posiada mocną kabinę pasażerską, która po testach pozostała nietknięta, a pasażerowie bezpieczni. Podłoga również nie doznała uszkodzeń. Niestety kierowca ryzykuje obrażenia kolan ze strony kolumny kierowniczej i stacyjki. Ochrona dziecka efektywna, ale zbyt duże obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera. Ochrona pieszego przeciętna.
| Ogólne dane auta |
| Klasa |
Małe auta rodzinne |
| Nadwozie |
kabriolet |
| Masa |
1466 kg |
| Uśrednione wyniki testu |
| Bezpieczeństwo dorosłego |
|
| Potrącenie pieszego |
|
| Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Auto było testowane z opuszczonym dachem by móc otrzymać wyniki zderzenia podczas najgorszych warunków. Konstrukcja okazała się być bardzo silna, brak zniekształceń wokół progu i przedniego panelu co pozwoliło utrzymać nacisk na klatkę piersiową na niskim poziomie. Podłoga niezniszczona - dobra ochrona stóp i kostek kierowcy. Jednak stacyjka i kolumna sterownicza stanowią potencjalne źródło obrażeń kolan, chociaż obszar nie posiada twardych elementów. Przednie pasy posiadają napinacze wraz z ogranicznikami napięcia co stanowi dodatkową ochronę.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
307CC testowano z podniesionym dachem by uzyskać najbardziej wiarygodne dane w przypadku ochrony głowy kierowcy. Poduszki powietrzne chroniące głowę oraz tułów w pełni zabezpieczają przed ewentualnymi obrażeniami. Klatka piersiowa ma kontakt z bokiem fotela oraz poduszką, doznając większego nacisku niż reszta ciała.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
| Szczegóły testu |
| Zderzenie czołowe |
13 pkt (81%)
|
| Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
| Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
| Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego |
10 pkt (36%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy |
36 % |
| Wyposażenie samochodu |
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
307CC oferuje ograniczoną ochronę głowy dziecka lub dorosłego pieszego w przypadku kolizji. Testy zderzaka i krawędzi przedniej dały słabe wyniki. |
| Zabezpieczenie dziecka |
Oba manekiny umieszczono w fotelikach przodem do kierunku jazdy montowanych za pomocą 2-pktowych mocowań ISOFIX. Głowy "dzieci" były dobrze chronione podczas testów, szyja młodszego była zbyt wysoko obciążona - możliwe obrażenia. Poduszka powietrzna pasażera w standardzie posiada wyłącznik on/off. Rysunek i tekstowe etykiety na końcu przedniego panelu oraz na osłonie przeciwsłonecznej informują o jego obecności. Żadne jednak nie ostrzegają przed poważnymi obrażeniami czy śmiercią w przypadku umieszczenia dziecka w foteliku tyłem na przeciwko aktywnej poduszki.
|
| 1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
| 3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|