Szukaj
Peugeot
Peugeot
4,1 (9 408 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Peugeot w pigułce

Test euroncap Peugeot 308 1.6 diesel 'Premium', LHD

Peugeot 308 1.6 diesel 'Premium', LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1322 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
53%
Zabezpieczenie przechodnia
83%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30 pkt | 82 %

Peugeot poprosił Euro NCAP o ponowne przetestowanie 308 pod względem nowych wymogów. Poduszka powietrzna na kolana kierowcy dostępna w aucie z 2007 roku nie podlega już ocenie, ponieważ planowana liczba aut, w których będzie ona dostępna w standardzie nie jest dostępna. Z uwagi na to Euro NCAP powtórzył test zderzenia czołowego poszerzony o ocenę ochronę szyjnego odcinka kręgosłupa by uzyskać liczbę gwiazdek dla tego auta w roku 2009. W czasie zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Pomiary obciążenia wykazują prawidłową ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Peugeot udowodnił również, że zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa pasażerom różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. W czasie zderzenia bocznego auto zapewnia dobrą ochronę wszystkich obszarów, 308 uzyskało komplet punktów za ten test. Podczas bardziej poważnego zderzenia ze słupem, na podstawie pomiarów obciążenia bezpieczeństwo klatki piersiowej oceniono na 'bardzo słabe'. Fotel i zagłówek zapewnia 'marginalną' ochronę szyjnego odcinka kręgosłupa w przypadku zderzenia od tyłu.

Uderzenie przodem
14,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 81 %

Podczas zderzenia czołowego, przesunięcie głowy 3-latka nie było nadmierne (18-miesięczne dziecko zostało umieszczone w foteliku tyłem do kierunku jazdy). W trakcie zderzenia bocznego, oba manekiny były właściwie chronione przez boki fotelików. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona za pomocą przycisku. Jednak informacja o jej statusie nie jest wystarczająco jasna. Etykieta ostrzegająca przed niebezpieczeństwem związanym z umieszczaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu bez uprzedniej dezaktywacji poduszki nie jest dostępna we wszystkich europejskich językach i nie została nagrodzona dodatkowymi punktami.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Baby Safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,6pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

19 pkt | 53 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Poza tym amortyzacja oferowana przez maskę dla głowę dziecka jest w przeważającej mierze 'wystarczająca'. Za to dużo gorsza ocena dla ochrony głowy dorosłego - tylko 'bardzo słabo'.

Głowa
7,7 pkt
Miednica
5,3 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 83 %

ESC nie jest standardowym wyposażeniem wszystkich wariantów Peugeota 308. Jednak jest umieszczany w standardzie większości sprzedawanych aut więc Euro NCAP uwzględnił go w ocenie. Podobna sytuacja w przypadku ogranicznika prędkości, jest to opcjonalne wyposażenie, ale jest często montowane w standardzie. System przypominający o zapięciu pasów kierowcy oraz przedniego pasażera jest dostępny jako standardowe wyposażenie. Jest on również dostępny dla pasażerów na tylnych siedzeniach, ale nie jest sprzedawany tak często by uwzględnić to w ocenie.

Ogranicznik prędkości
0,8 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę