| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Małe auta rodzinne |
| Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
| Masa | 1322 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | |
Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. Kolana kierowcy są dobrze chronione przed poduszkę powietrzną wbudowaną poniżej deski rozdzielczej. Peugeot udowodnił, że ta poduszka chroni kierowcę różnych rozmiarów i w różnych pozycjach siedzenia. Również poziom bezpieczeństwa pasażera jest wysoki, kolana nie zbliżyły się zbytnio do deski rozdzielczej.
308 uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 14 pkt (88%) |
| Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
| Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
| Potrącenie pieszego | 19 pkt (68%) |
| Bezpieczeństwo dziecka | 39 pkt (91%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 85 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Zderzak zdobył maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Również amortyzacja uderzenia głowy dziecka oferowana przez maskę została oceniona na wystarczającą. Gorszy wynik w przypadku dorosłego. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Poduszka powietrzna pasażera może być unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o statusie poduszki nie jest dostatecznie jasna. Obecność mocowań ISOFIX na przednim i tylnych siedzeniach niewystarczająco oznaczona. |
|
| 1,5 - letniego | Britax-Römer BabySafe tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax-Römer Duotyłem do kierunku jazdy |