Szukaj
Peugeot
Peugeot
4,1 (9 407 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Peugeot w pigułce

Test euroncap Peugeot 508 1.6 diesel 'Active', LHD

Peugeot 508 1.6 diesel 'Active', LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy kabriolet
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1405 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
41%
Zabezpieczenie przechodnia
97%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 90 %

Kabina pasażerska w modelu Peugeot 508 pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Wyniki wykazały również podobny poziom ochrony dla osób różnej wielkości, na różnych miejscach siedzących. W teście bariery bocznej czujniki na manekinach wskazały poziom ochrony dla klatki piersiowej jako wystarczający oraz dobrą ochronę dla innych krytycznych regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna. Fotele i zagłówki wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku szarpnięcia podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,7pkt
Zderzenie ze słupem
6,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

W testach dynamicznych, na podstawie czujników umieszczonych na manekinie, Peugeot 508 uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę 3-letniego dziecka. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Przełącznik jest wyraźnie oznakowany i jednoznacznie informuje kierowcę o aktualnym statusie poduszki. System ten został nagrodzony przez Euro NCAP. Etykieta przymocowana na stałe wyraźnie ostrzega przed niebiezpieczeństwem związanym z nieodpowiednim ustawieniem fotelika, w sytuacji aktywnej poduszki powietrznej.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
11,7pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Babysafe ISOFIX
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

15 pkt | 41 %

Zderzak w większości badanych obszarów zapewnia dobrą ochronę dla nóg pieszego, w niektórych obszarach ochrona oceniona została jako słaba. Przednia krawędź maski zapewniała ochronę ocenianą na słabą lub marginalną. W większości obszarów maski mających dużą szansę uderzyć w głowę dziecka, ochronę oceniono na dobrą. Jednak w tych obszarach, w przypadku uderzeń głowy osoby dorosłej ochrona jest słaba.

Głowa
9,3 pkt
Miednica
1,5 pkt
Nogi
5,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 97 %

Elektryczna Kontrola Stabilności jest standardowym wyposażeniem dla modelu Peugeot 508. Ogranicznik prędkości stanowi element wyposażenia opcjonalnego, jedynie w kilku krajach europejskich jest w standardzie. System został nagrodzony przez Euro NCAP i spełnia wymagania. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardowym elementem wyposażenia dla fotela kierowcy i pasażera.

Ogranicznik prędkości
0,8 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca