806 to taka sama konstrukcja oraz główne części co Citroën Synergie i Fiat Ulysse. Chociaż te nie były testowane, spodziewamy się prawie identycznych wyników. Podczas zderzenia czołowego kabina utrzymała swoją stabilność, co zapewnia dobrą ochronę. Drzwi kierowcy, niezwykle mocne, mogą znieść nawet silniejsze uderzenie niż to podczas testów. Kierownica przesunęła się do góry, powodując dodatkowe zagrożenie. Poduszka powietrzna jest efektywna, chociaż ma kontakt z głową kierowcy jeszcze przed pełnym rozwinięciem co może zwiększać ryzyko obrażeń. Dzieci będą dobrze chronione dzięki rekomendowanym fotelikom.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Vany |
Nadwozie |
minivan |
Masa |
1550 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Przemieszczenie kolumny sterowniczej oraz siła nacisku pasów zaniża ocenę bezpieczeństwa klatki piersiowej kierowcy. Dodatkowe uszkodzenia podłogi i twarde elementy wokół kolumny sterowniczej zagrażają stopom i prawej nodze. Poduszka powietrzna chroniąca głowę kierowcy w trakcie uderzenia "wypłynęła" poza auto. Tylko statyczne zabezpieczenie centralnego tylnego pasa. Może on być wymontowany i schowany co dodatkowo zniechęca pasażerów do ochrony.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Uszkodzenie drzwi i w rezultacie kabiny bardzo obniżyło ocenę. Głowa kierowcy miała kontakt ze środkowym panelem i mocowaniem pasa, ale nie nie był on na tyle silny by powodować obrażenia. Brzuch uderzył o poręcz drzwi. Generalnie dobra ocena.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
7 pkt (44%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
8 pkt (29%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
27 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona pieszego 806 ogólnie słaba. Tylko 1 gwiazdka. Potrzeba wiele ulepszeń by sprawić, że ten obszar będzie oferował amortyzację uderzenia pieszego. Najlepiej spisała się dobrze wyprofilowana przednia szyba, słabo - maska i zderzak. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka pasażera jest w standardzie, co może powodować niebezpieczeństwo dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Etykiety ostrzegawcze nie są wystarczające i Euro NCAP wierzy, że Peugeot w przyszłości potraktuje to ryzyko bardziej poważnie. Dzieci w prawidłowo zamontowanych fotelikach są bezpieczne, a ich głowy nie uderzają o siedzenie na tyle silnie by spowodować obrażenia.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|