| Ogólne dane auta | |
|---|---|
| Klasa | Auta najmniejsze |
| Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
| Masa | 999 kg |
| Uśrednione wyniki testu | |
|---|---|
| Bezpieczeństwo dorosłego | |
| Potrącenie pieszego | |
| Bezpieczeństwo dziecka | - |
Drzwi kierowcy wygięły się w połowie, podobnie przedni panel, powodując utratę stabilności konstrukcji auta. Głowa kierowcy uderzyła o kierownicę, zanotowano również silne obciążenie klatki piersiowej oraz ryzyko obrażeń kolan ze strony twardych elementów deski rozdzielczej. Lewe kolano uderzyło ponadto o stacyjkę tak mocno, że może to powodować poważne uszkodzenia. Nacisk na klatkę piersiową przedniego pasażera również relatywnie duży. Mimo wszystko podłoga nie została naruszona, a dodatkowym plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Wyniki są nieco zniekształcone na skutek odczytów obciążenia manekina, które nie wystąpią w czasie prawdziwego wypadku. Wyłączając to, rezultat jest zadowalający. Klatka piersiowa kierowcy uderzyła o drzwi, ale brzuch jest dobrze osłonięty dzięki wyprofilowanemu fotelowi. Jako, że drzwi zostały wgniecione, miednicę zabezpieczyła odpowiednia pianka amortyzująca.
| Szczegóły testu | |
|---|---|
| Zderzenie czołowe | 3 pkt (19%) |
| Zderzenie boczne | 13 pkt (81%) |
| Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
| Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
| Potrącenie pieszego | 18 pkt (64%) |
| Uśredniony wynik zderzeniowy | 31 % |
| Wyposażenie samochodu |
|---|
| Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
| Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
| Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
| Przednia poduszka powietrzna pasażera |
| Boczne poduszki powietrzne na ciało |
| Boczne poduszki powietrzne na głowę |
| Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
| ISOfix przednie |
| ISOfix tylne |
| Ochrona pieszego |
|---|
Przednia krawędź auta bardzo sztywna, lepsze wyniki w przypadku zderzaka. |
| Zabezpieczenie dziecka | |
|---|---|
Ochrona dzieci w czasie zderzenia czołowego bardzo słaba. Zwykłe pasy zastosowane dla fotelika przodem nie zapewniają efektywnego zabezpieczenia. Z kolei wypięcie się pasa przytrzymującego foteliki młodszego dziecka spowodowało znaczne obniżenie oceny. Również słabe wyniki zderzenia bocznego. Różnica czasu przeprowadzania testów nie pozwoliła na zastosowanie bardziej nowoczesnych fotelików. |
|
| 1,5 - letniego | Britax Club Class Extra tyłem do kierunku jazdy |
| 3,0 - letniego | Britax Supercruisertyłem do kierunku jazdy |