Szukaj
Rover
Rover
4,1 (1 722 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Rover w pigułce

Rover 600 1997

Kabina pasażerska 600 stała się niestabilna na skutek zderzenia czołowego. Kierowca narażony jest na śmiertelne obrażenia klatki piersiowej i brzucha w czasie zderzenia bocznego. Dodatkowym źródłem ryzyka jest duże tylne przesunięcie kierownicy. Z kolei twarde elementy deski rozdzielczej mogą powodować obrażenia kolan, ud i miednicy.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1280 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Przedni panel został wgnieciony o 215 mm, a drzwi kierowcy zostały poważnie uszkodzone - nie można ich było normalnie otworzyć. Lepiej jeśli chodzi o stan drzwi pasażera. Kierownica przesunęła się do tyłu o 166 mm i w dół o 63. Zanotowano również znaczne zniszczenie podłogi, pedał hamulcowy przemieścił się aż o 334 mm. Chociaż bezpieczeństwo głowy zostało dobrze ocenione, to duże przemieszczenie kierownicy w przypadku innych rozmiarów i pozycji kierowcy może być groźne. Standardowa poduszka powietrzna spisuje się dobrze, ochrona szyi bardzo dobra. System pasów bezpieczeństwa również zapewnia ochronę klatki piersiowej, ale nacisk z ich strony może być niebezpieczny. Dodatkowo zniekształcenie deski rozdzielczej poddaje w wątpliwość dobrą ocenę tej części. Kolana kierowcy odnoszą obrażenia na skutek kontaktu z przednim panelem oraz drążkiem sterowniczym. Ochrona przedniego pasażera generalnie dobra, obciążenie klatki piersiowej ze strony pasów nieco za wysokie. Zanotowano również ryzyko uszkodzenia na poziomie dolnej partii nóg.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Rover 600 nie spełniłby nowych standardów bezpieczeństwa. Wszystkie odczyty obciążenia manekina dają bardzo słabe rezultaty. Mimo wszystko ochrona głowy i miednicy kierowcy "bardzo dobra".

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 3 pkt (19%)
Zderzenie boczne 8 pkt (50%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 10 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

W przypadku krytycznych dla głowy obszarów 4 na 6 testowanych spełniło wymogi. Słabe wyniki ochrony nóg, chociaż amortyzacja ze strony przedniej krawędzi na wysokim poziomie.

Zabezpieczenie dziecka

Pas dorosłego nie zapewni odpowiedniego umocowania fotelika. Dodatkowo jego przednia część wsparta jest na niestabilnej części siedzenia, co stanowi dodatkowe zagrożenie zbyt dużego przedniego przesunięcia w razie zderzenia czołowego. Podczas jego przeprowadzania głowy obu dzieci uderzyły w przednie siedzenia. Od czasu testów Rover zmienił rekomendowane foteliki.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Rover 600