Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW 2006-2012

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Era starych, fiatowskich silników w tym modelu minęła! Podstawowy, benzynowy 1.4l o mocy 90KM zadowoli zwolenników statecznego życia. Warto jednak dołożyć trochę więcej i kupić motor o tej samej pojemności, ale z turbosprężarką. Generuje 120 lub 150KM, spala niewiele więcej paliwa niż słabszy brat i dorzuca wypieki na twarzy – szczególnie mocniejsza wersja. Fiat pokochał swoje diesle i w Bravo II zaoferował spory wybór. Najsłabszy Multijet ma 1.6l i 105KM. Radzi sobie z autem całkiem nieźle, ale jak kupować, to coś ciekawszego. Mocniejsza wersja ma 120KM, też jest oszczędna, a ucieszy bardziej. Dla wybrednych topowe diesle 1.9l 150KM oraz 2.0l 165KM – wcielenie świetnych osiągów i ochrony więdnących drzew. Szkoda tylko, że nie „kręcą” się jak „benzynowce”... .
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72X84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Dodatkowe informacje 2 wałki rozrządu z popychaczami hydraulicznymi, pasek zębaty
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Adrian
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Fiat Bravo II
Ogólnie co można napisać o tym autku, w przypadku 90kucykowego silnika troszkę mało mocy a spalanie w granicach 7l/100 przy pojemności 1,4 do za dużo, mimo wszystko, bezawaryjność, zawieszenie pół miękkie dobrze trzyma się w zakrętach doskonale komfort jazdy oraz wyciszenie, komfort jest b, dobry wyciszenie przydało by się by był delikatnie lepiej wytłumiony, cóż dodać i ująć napewno godne polecenia autko a i blue&me daje rade jeśli byście mieli problemy z mp3 polecam zrobić aktualizacje oraz pamiętać że największą jakość mp3 to 192bs czyli jakość cd, nawigacja sprawdza się bardzo dobrze, jest jedno ale trzeba nauczyć się z niej korzystać oraz nawigowanie głosowe też trudności nie sprawia, trzeba pamiętać ze jest to stary system i wodotrysków nie będzie, mimo wszystko w cenie naprawdę znikomej bo za 4k euro można dostać już zadbany eegzeplaz dostaniemy autko które będzie służyło latami, a tak PS bo ktoś na pewno chce wiedzieć karozeria w tych autach o ile nie była uszkodzona nie rdzewieje jedynie tylko elementy konstrukcyjne pojazdu jak belka wahacze i inne pierdółki które można zakonserwować.
4,6
~donstef
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Fiat Bravo II
Bravo to kolejne moje auto, po Stilo SW 1,6. Stilo elektrycznie się wysypało za drogi gips by naprawiać. Teraz kolej na Bravo. Zrobiłem nim 10 tyś km. Kupiłem z przebiegiem 130 tyś, Ceny części bajka, np. rozrząd z pompą i robotą mieści się w 500 zł max. Co do Jazdy, fotele wygodne, deska kokpitu przyjemna, ale brudzi się niemiłosiernie ten czarny plastik na podszybiu. Duży bagażnik jak na klasę samochodu. Kosiarka spalinowa do trawy wchodzi bez składania siedzeń! :) Dobra, opiszę może wady auta bo po to się tu zagląda: - irytująca sprawa świszczenia przy prędkości ponad 120 km/h, Nie jestem odosobnionym przypadkiem. - szerokie słupki C i parkowanie tyłem jest na wyczucie (muszę założyć czujniki parkowania) - pływanie po drodze - nie wiem czy to wina opon 225/45/17 że auto pływa i jak tylko koleina gdzieś to trzeba trzymać kierwnicę jak byka za rogi. - przepalające się diody w podświetleniu klimy i nawiewu. (wymiana samemu jest samobójstwem) - silnik słaby ale to wina tego co kupował... zamieniłbym na t-jeta :) Ale ten przynajmniej to bezawaryjna skrzynia biegów,i silnik bez turnin, dwumasy. - słabe radio, słabo poza miastem z radiem, głośniki też nie najlepsze, już wymieniłem głośniki na Hertza jeszcze pora na radio :) Więcej grzechów nie pamiętam. Zalety które dla mnie są zauważalne: - wygodne siedzenia - ładny w środku i na zewnątrz - skrzynia 6 - spalanie na poziomie 6-7 litrów - super silnik do gazu - wymiana żarówek zajmuje 1 minutę (kto miał stilo to wie o co chodzi :) -
3,6
~GrzegorzT.
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Fiat Bravo II
Samochód prosty pod względem konstrukcji i jednocześnie wytrzymały, Dobrze zabezpieczony przed korozją, Ładna sylwetka przypadła mi do gustu. Użytkuję go od roku i przejechałem 20 tyś km. Jak do tej pory nie maiłem żadnej awarii. Za największe zalety tego samochodu uważam ładną sylwetkę, prostotę konstrukcji, solidne zabezpieczenie karoserii, tani w serwisowaniu, silnik idealny do LPG, skrzynia 6 biegowa, przyzwoite nagłośnienie audio. Za największe wady uważam niski prześwit, mało miejsca na tylnej kanapie, słaba widoczność do tyłu, słaba jakość materiałów użytych we wnętrzu.
Średnie spalanie dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW 2006-2012
7,1
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Fiat Bravo II
1,4 90 km to silnik może nie dynamiczny ale bardzo ekonomiczny, w codziennej jeździe mieszanej spalanie od 5,6 do 6,5, na oponach 17 cali, na zimówkach spalanie jest mniejsze z racji szerokości i waha się od 5,5 do 6,2, w trasie na letnich 17 to 5,2 -5,6 litra, na zimówkach od 4,4 do 5,5 . W korkach może delikatnie przekroczyć 7 litrów, ale musi to już być naprawdę spory korek. Warto w tym aucie zainwestować w opony o możliwie niskim oporze toczenia. Ogólnie ekonomiczność jak na tak spore auto bardzo dobra.
7,3
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Fiat Bravo II
Na lpg mniejsza różnica między oszczędną a nieoszczędną jazdą można powiedzieć że między 7-8 litrów gazu + paliwo na rozruch które w temp. ok 2-3 stopni jest potrzebne do przejechania ok 2-2.5 km przy temp. ok 20 stopni ok 1 km. ( na zimnym silniku na ciepłym od razu lpg) przy takiej samej jeździe benzyny spala między 5.5 - 7 litrów -----instalacja STAG 300 PREMIUM -----POLECAM spisuje się rewelacyjnie. Samo spalanie gazu zależy jeszcze od jakości gazu i może mieć wpływ na wzrost spalania nawet o 1 litr.
8,9
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Fiat Bravo II
Auto pali mało zwłaszcza w trasie. Do miasta trochę mało Nm i KM, mało zwrotne. Niskie koszty utrzymania i duży bagażnik jak na swój segment. Generalnie auto w swoim przedziale cenowym jest warte uwagi. Części tanie w porównaniu z innymi autami. Polecam.

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 33
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
Zawieszenie.
  • Fiat Bravo II
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Witam, Irytujący, odgłos z lewego przedniego koła, jak by coś się tarło przenosząc jednocześnie lekkie drgania na kierownicę. Nieprzyjemny hałas pojawia się przy skręcie w Prawo i jeździe po łuku w prawo (>90 stopni). Narasta przy dłuższych lub ciaśniejszych łukach. czasami nawet przy wolnej jeździe na wprost. W lewo skręcie problem nie istniej. Hałas nie pojawia się za każdym razem Auto ma 3 miesiące, przebieg 3700 Serwis przykręcił śrubkę :) teraz zmienia poduszkę amortyzatora :) Podobno do 3 razy sztuka ...Bo to na pewno nie amortyzator ...
1 komentarz
Fiat Bravo II Hatchback 5d