Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Era starych, fiatowskich silników w tym modelu minęła! Podstawowy, benzynowy 1.4l o mocy 90KM zadowoli zwolenników statecznego życia. Warto jednak dołożyć trochę więcej i kupić motor o tej samej pojemności, ale z turbosprężarką. Generuje 120 lub 150KM, spala niewiele więcej paliwa niż słabszy brat i dorzuca wypieki na twarzy – szczególnie mocniejsza wersja. Fiat pokochał swoje diesle i w Bravo II zaoferował spory wybór. Najsłabszy Multijet ma 1.6l i 105KM. Radzi sobie z autem całkiem nieźle, ale jak kupować, to coś ciekawszego. Mocniejsza wersja ma 120KM, też jest oszczędna, a ucieszy bardziej. Dla wybrednych topowe diesle 1.9l 150KM oraz 2.0l 165KM – wcielenie świetnych osiągów i ochrony więdnących drzew. Szkoda tylko, że nie „kręcą” się jak „benzynowce”... .
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~Gaspar77
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Jeżdziłem autem 11 lat i piszę ocenę już po jego sprzedaży i przy jeździe innym autem. Auto bezawaryjne. Poza kosztami eksploatacyjnymi- klocki, akumulator, rozrząd jedyną niespodzianką i usterką był przepływomierz, który z jakiegoś powodu był przypchany liśmi i generował błędy przepływu. Wymiana tania i wykonana samemu ze względu na banalność naprawy. Podobnie wymiana opraw oświetleniowych - łatwa do wykonania samemu a oprawy palą się bardzo rzadko. Silnik oszczędny i dynamiczny. Bardzo przyjemny w prowadzeniu. Auto nigdy mnie nie zawiodło. Naprawy dość tanie. Rekord oszczędnej jazdy na trasie Kraków - Radom to 4,7 l. Przy jeździe dynamicznej - trasach przejechanych 160 km/h spalanie na poziomie 6,5l, Przy oszczędniejszej jeździe na trasie ( do 130 km/h) ok 5,4 l. Po mieście (Kraków) średnio ok 8,4-9,4 -ale tylko w trybie miejskim - nie mieszanym- na krótkich trasach- zawieść dziecko do przedszkola, do pracy na krótkim dystansie. Myślę że to dość dobre osiągi. Ostanio zmieniłem na KIA Sportage 132 KM w Benzynie i doceniłem Fiata pod każdym względem... Kupiłbym ponownie Fiata gdyby mieli SUVy- ale fiatowskie a nie Chryslerowskie... Jedyne mankamenty auta to zbyt mały na moje potrzeby bagażnik i chyba dość słabe wyciszenie - powyżej 130 km/h w aucie jest dość głośno. Porównuję hałas do BMW3 i Volvo XC60. Natomiast w aucie jest ciszej niż w Golfie TDI i silnik ma ładniejsze brzmienie niż WW... Autem przejechałem 103 tys km - niby mało ale jednak głównie po centrum Krakowia- w znacznie większym obciążeniu wszystkich elementów silnika i układu jezdnego niż na trasie czy jeżdżąc po obrzeżach miasta...
4,9
~Marek
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Mam bravo 1.9 88kw/120km 2007 Emotion. Kupiłem je w lutym tego roku jako pierwszy samochód. Poprzednia właścicielka sprowadziła go z Włoch i po roku sprzedała mi. Cena zakupu to było 10k , ale na tym się nie skończyło :) Pierwszym zabiegiem jaki przeprowadziłem to przyciemnianie szyb dobra folia 85% pochłaniania światła 460zł. Natomiast pierwszą akcją serwisową było wymienienie rozrządu,pompy wody, przednich hamulców cena za tą usługę u znajomego mechanika 1200zł. Po tygodniu wymieniłem płyny eksploatacyjne z płukaniem silnika. Następnie łapa wahacza, podpory skrzyni biegów i silnika, przekładnie kierowniczą z drążkami, półosi tylnią( był delikatny luz na kierownicy dało się jeździć, ale mnie to drażniło). Cóż jeszcze.... w wakacje hamulce przednie, jakieś pierdoły dokładki, pranie tapicerki, renowacja felg i ich malowanie. Całość napraw wyniosła ok. 3 k. W przypadku grupy VAG cena ta wynosiła by ok 5 k. Kolega przeprowadzał podobne wymiany na audi a6, więc cena jest wiarygodna na miarę swoich możliwość. Auto na ten moment jest w stanie perfekcyjnym jak by wyjechało z salonu a ma 13 lat :) Jest mega zrywne dużo osób potwierdziło to, więc silnika daje radę. Zawieszenie wybiera większości nierówność na polskich drogach. Kwestia pakowność po złożeniu tylnych siedzeń mieści się rower szosowy 55(nie jest to mały rozmiar :). Skrzynia biegów to manual 5 biegowy. Automat nie dał by tyle frajdy z jazdy. Spalanie przy jeździe 140 km/h to 5,4l przy spokojniejszej 5l, poniżej tej wartości nie udało mi się zejść. Obiecane 4,3 l przez producenta ma się nijak do realiów. Przy jeździe autostradowej jest ciche 140 km = 2,8 ober/min. Mimo że to tylko 5-cio bieg. Czy kupił by je drugi raz zdecydowanie tak może jedynie z silnikiem 1.9 150 jeszcze lepsze osiągi :) Kilka fotek dla zainteresowanych :) https://drive.google.com/drive/folders/1pYXGNyaXFRbvlLXrhYBH5mwg_-bNif2X?usp=sharing
3,9
~Andrzej
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Auto kupiłem jako nowe z salonu w 2008 roku. Wymieniłem kilka dni temu rozrząd i tak spojrzałem w historie zamówień części, jakie do tej pory kupiłem do mojej bravki (zaopatruję się tylko w tym jednym sklepie internetowym, więc mam historię zakupów) i tak: 1. 2012 - Zestaw paska rozrządu + pompa wody 2. 2012 - Zestaw paska wielorowkowego 3. 2013 - zawór EGR 4. 2014 - chłodnica 5. 2015 - komplet świec żarowych 6. 2017 - Łącznik stabilizatora, Łożysko mocowania amortyzatora, Sprężyna zawieszenia 7. 2018 - tylny tłumik 8. 2019 - Zestaw paska rozrządu + pompa wody 9. 2019 - Zestaw paska wielorowkowego 10. 2019 - Łącznik stabilizatora 11. 2019 - Końcówka drążka kierowniczego Wymianę oleju, filtrów, płynów ustrojowych, nie rozpisuje, bo robię to średnio co 20 tyś. km., jak wymieniam olej i filtr to wymieniam i płyny ustrojowe i wszystkie filtry, jedyne co robię co 80 tyś. to olej w skrzyni biegów. Do dzisiaj dodatkowo wymieniłem: Tarcze przód 3 wymiany Tarcze tył 2 wymiany Klocki przód 6 kompletów Klocki tył 4 komplety 3 razy wymieniłem akumulator na nowy Dziękuję, jakieś pytania ?
Średnie spalanie dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Wyniki z komuputera zawsze porównuje z ilością zatankowanego paliwa do pełna. Komputer przekłamuje około 0.3 l na 100 ale nie jest to jakaś stała zasada. Im więcej km przejechanych tym przełamanie maleje. Wg mnie między bajki można włożyć teorie że tym autem da się zejść do 4.5l/100 km, no chyba że ta teoria jest wynikiem odczytu z komuputera który przekłamuje. Pomiary robiłem w porze wiosna/ lato i jedno co mogę stwierdzić że najniższe spalanie to auto ma w temperaturach powietrza około 14 - 24 stopnie. Mieszkam w małym mieście w którym prawie nie ma korków, dojeżdżam do pracy 30 km gdzie ok 9 km jadę przez miasto. Trudno tym autem osiągnąć spalanie 7l/100 km no chyba że ktoś non stop jeździ po mieście i w korkach, ale nie oszukujmy się - który świadomy kierowca kupuje diesla do jazdy po mieście? Auto jest naprawdę ekonomiczne a spalanie powyżej 6 l wychodzi mi wtedy gdy muszę dużo wyprzedzać jadąc po zatłoczonej krajówce, ogólnie mówiąc moje spalanie wynosi między 5,7 a 6,3l. Wynik rzeczywisty - nie z komputera.
5,8
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Wyniki z komuputera zawsze porównuje z ilością zatankowanego paliwa do pełna. Komputer przekłamuje około 0.3 l na 100 ale nie jest to jakaś stała zasada. Im więcej km przejechanych tym przełamanie maleje. Wg mnie między bajki można włożyć teorie że tym autem da się zejść do 4.5l/100 km, no chyba że ta teoria jest wynikiem odczytu z komuputera który przekłamuje. Pomiary robiłem w porze wiosna/ lato i jedno co mogę stwierdzić że najniższe spalanie to auto ma w temperaturach powietrza około 14 - 24 stopnie. Mieszkam w małym mieście w którym prawie nie ma korków, dojeżdżam do pracy 30 km gdzie ok 9 km jadę przez miasto. Trudno tym autem osiągnąć spalanie 7l/100 km no chyba że ktoś non stop jeździ po mieście i w korkach, ale nie oszukujmy się - który świadomy kierowca kupuje diesla do jazdy po mieście? Auto jest naprawdę ekonomiczne a spalanie powyżej 6 l wychodzi mi wtedy gdy muszę dużo wyprzedzać jadąc po zatłoczonej krajówce, ogólnie mówiąc moje spalanie wynosi między 5,7 a 6,3l. Wynik rzeczywisty - nie z komputera.
6,3
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Samochód posiadam od 3 lat auto po chiptuningu seria 120 na hamowni wyszło prawie 140 obecnie 170hp i 350 momentu jazda głownie po mieście dom praca dynamicznie ok 8.7 przy spokojnej jeździe jestem w stanie jeździć na poziomie 6.3 na tzw "dziadka" nie próbowałem w trasie udaje mi się najniżej na prostej drodze utrzymać ok 3.6 - 3.7l minimalnie chwilowo kilkukrotnie udało mi się utrzymać 2.9 przy skrzyni 5 biegowej lecz sam w to nie wieżę wakacje przed chipem trasa ok 3000km średnie spalanie na klimatyzacji w 3 osoby wyszło 6.3 przy średniej prędkości 117km/h po chipie w 2 osoby spokojna jazda na klimatyzacji ok 5l max jakie pokazuje komputer przy licznikowych 230 jest ok 12-13l wiecej nie chce pojechać bo 6 brakuje:) oczywiście sprawdzane na niemieckich autostradach. Co do samego chipa polecam bo w moim odczuciu poza tym że moc i moment znacząco wzrosły auto jest bezawaryjne a przejechało już ponad 25 tyś km i spalanie również spadło przy rozważnej jeździe

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 35
Smarowanie
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW 2007-2012
  • silnik
  • 181 tys. km
Witam. Silnik po uruchomieniu stracił moc nierówno pracował. Nie wkręcał się, max 2 tys.obr/min. Po zgaszeniu odzyskiwał wigor na chwilę... Znowu nierówno pracował.... I tak koło kilku takich kombinacjach, zapaliła się dioda silnik i komunikat sprawdź silnik. Zaprowadziłem.do mechanika (niedawno była zrobiona obsługa olejowa z uszczelką smoka "poprawioną"). Błąd to niby EGR dziwne odgłosy pozostały... Okazało się: panewki korbowe.... Po odbiorze... niby ok... Ale zdarzyło się, coś nieswojo pokekotywał krótkimi chwilami silnik. Co mu się zaczyna (nie daj Boże jego kres?). Mam ochotę na taką modyfikacje https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-smoka-opel-insignia-astra-zafira-pompa-oleju-CID5-IDDnY1S.html
Oczekuje na rozwiązanie
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 7
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Bravo II Hatchback 5d