Szukaj

Informacje o Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Era starych, fiatowskich silników w tym modelu minęła! Podstawowy, benzynowy 1.4l o mocy 90KM zadowoli zwolenników statecznego życia. Warto jednak dołożyć trochę więcej i kupić motor o tej samej pojemności, ale z turbosprężarką. Generuje 120 lub 150KM, spala niewiele więcej paliwa niż słabszy brat i dorzuca wypieki na twarzy – szczególnie mocniejsza wersja. Fiat pokochał swoje diesle i w Bravo II zaoferował spory wybór. Najsłabszy Multijet ma 1.6l i 105KM. Radzi sobie z autem całkiem nieźle, ale jak kupować, to coś ciekawszego. Mocniejsza wersja ma 120KM, też jest oszczędna, a ucieszy bardziej. Dla wybrednych topowe diesle 1.9l 150KM oraz 2.0l 165KM – wcielenie świetnych osiągów i ochrony więdnących drzew. Szkoda tylko, że nie „kręcą” się jak „benzynowce”... .
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

3,9
~Andrzej
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Auto kupiłem jako nowe z salonu w 2008 roku. Wymieniłem kilka dni temu rozrząd i tak spojrzałem w historie zamówień części, jakie do tej pory kupiłem do mojej bravki (zaopatruję się tylko w tym jednym sklepie internetowym, więc mam historię zakupów) i tak: 1. 2012 - Zestaw paska rozrządu + pompa wody 2. 2012 - Zestaw paska wielorowkowego 3. 2013 - zawór EGR 4. 2014 - chłodnica 5. 2015 - komplet świec żarowych 6. 2017 - Łącznik stabilizatora, Łożysko mocowania amortyzatora, Sprężyna zawieszenia 7. 2018 - tylny tłumik 8. 2019 - Zestaw paska rozrządu + pompa wody 9. 2019 - Zestaw paska wielorowkowego 10. 2019 - Łącznik stabilizatora 11. 2019 - Końcówka drążka kierowniczego Wymianę oleju, filtrów, płynów ustrojowych, nie rozpisuje, bo robię to średnio co 20 tyś. km., jak wymieniam olej i filtr to wymieniam i płyny ustrojowe i wszystkie filtry, jedyne co robię co 80 tyś. to olej w skrzyni biegów. Do dzisiaj dodatkowo wymieniłem: Tarcze przód 3 wymiany Tarcze tył 2 wymiany Klocki przód 6 kompletów Klocki tył 4 komplety 3 razy wymieniłem akumulator na nowy Dziękuję, jakieś pytania ?
4,7
~Kacper
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Auto nigdy mnie nie zawiodło. Żadnych usterek poza zmianą opon, akumulatora, klocków itp. Standardowe wynikające z bieżącej konserwacji. Osiągi przyzwoite zważywszy że to tylko 120 KM. Jedyny mankament to mały bagażnik. Kiedy urodziło mi się dziecko i trzeba było wozić wózek było ciasno. Poza tym auta nie zmienię jeszcze na pewno kilka lat. Acha plusem tego auta jest to że wiele napraw można wykonywać prosto we własnym zakresie. Wymiana świateł mijaniato jakieś 3 min. W np. BMW to jest grubsza robota...
4,0
~kawonzsuetam
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Dobry samochód dla doświadczonych kierowców, absolutnie nie polecam na pierwszy samochód. Turbo-dziura nie ułatwia poruszania się w jakichkolwiek warunkach i należy o niej pamiętać zwłaszcza w mieście i podczas wyprzedzania. Parkowanie jest utrudnione ze względu na niezbyt dobrą widoczność i duży promień skrętu. Po nabraniu wprawy i przyzwyczajeniu można docenić zadowalającą dynamikę układu napędowego i rewelacyjne prowadzenie, a także niskie zapotrzebowanie na paliwo, do których przyczynia się zaskakująco niska masa pojazdu (1280 kg), jak na jego spory rozmiar.
Średnie spalanie dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Wyniki z komuputera zawsze porównuje z ilością zatankowanego paliwa do pełna. Komputer przekłamuje około 0.3 l na 100 ale nie jest to jakaś stała zasada. Im więcej km przejechanych tym przełamanie maleje. Wg mnie między bajki można włożyć teorie że tym autem da się zejść do 4.5l/100 km, no chyba że ta teoria jest wynikiem odczytu z komuputera który przekłamuje. Pomiary robiłem w porze wiosna/ lato i jedno co mogę stwierdzić że najniższe spalanie to auto ma w temperaturach powietrza około 14 - 24 stopnie. Mieszkam w małym mieście w którym prawie nie ma korków, dojeżdżam do pracy 30 km gdzie ok 9 km jadę przez miasto. Trudno tym autem osiągnąć spalanie 7l/100 km no chyba że ktoś non stop jeździ po mieście i w korkach, ale nie oszukujmy się - który świadomy kierowca kupuje diesla do jazdy po mieście? Auto jest naprawdę ekonomiczne a spalanie powyżej 6 l wychodzi mi wtedy gdy muszę dużo wyprzedzać jadąc po zatłoczonej krajówce, ogólnie mówiąc moje spalanie wynosi między 5,7 a 6,3l. Wynik rzeczywisty - nie z komputera.
5,8
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Wyniki z komuputera zawsze porównuje z ilością zatankowanego paliwa do pełna. Komputer przekłamuje około 0.3 l na 100 ale nie jest to jakaś stała zasada. Im więcej km przejechanych tym przełamanie maleje. Wg mnie między bajki można włożyć teorie że tym autem da się zejść do 4.5l/100 km, no chyba że ta teoria jest wynikiem odczytu z komuputera który przekłamuje. Pomiary robiłem w porze wiosna/ lato i jedno co mogę stwierdzić że najniższe spalanie to auto ma w temperaturach powietrza około 14 - 24 stopnie. Mieszkam w małym mieście w którym prawie nie ma korków, dojeżdżam do pracy 30 km gdzie ok 9 km jadę przez miasto. Trudno tym autem osiągnąć spalanie 7l/100 km no chyba że ktoś non stop jeździ po mieście i w korkach, ale nie oszukujmy się - który świadomy kierowca kupuje diesla do jazdy po mieście? Auto jest naprawdę ekonomiczne a spalanie powyżej 6 l wychodzi mi wtedy gdy muszę dużo wyprzedzać jadąc po zatłoczonej krajówce, ogólnie mówiąc moje spalanie wynosi między 5,7 a 6,3l. Wynik rzeczywisty - nie z komputera.
6,3
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Samochód posiadam od 3 lat auto po chiptuningu seria 120 na hamowni wyszło prawie 140 obecnie 170hp i 350 momentu jazda głownie po mieście dom praca dynamicznie ok 8.7 przy spokojnej jeździe jestem w stanie jeździć na poziomie 6.3 na tzw "dziadka" nie próbowałem w trasie udaje mi się najniżej na prostej drodze utrzymać ok 3.6 - 3.7l minimalnie chwilowo kilkukrotnie udało mi się utrzymać 2.9 przy skrzyni 5 biegowej lecz sam w to nie wieżę wakacje przed chipem trasa ok 3000km średnie spalanie na klimatyzacji w 3 osoby wyszło 6.3 przy średniej prędkości 117km/h po chipie w 2 osoby spokojna jazda na klimatyzacji ok 5l max jakie pokazuje komputer przy licznikowych 230 jest ok 12-13l wiecej nie chce pojechać bo 6 brakuje:) oczywiście sprawdzane na niemieckich autostradach. Co do samego chipa polecam bo w moim odczuciu poza tym że moc i moment znacząco wzrosły auto jest bezawaryjne a przejechało już ponad 25 tyś km i spalanie również spadło przy rozważnej jeździe

Usterki Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 33
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zawieszenie.
  • Fiat Bravo II
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Witam, Irytujący, odgłos z lewego przedniego koła, jak by coś się tarło przenosząc jednocześnie lekkie drgania na kierownicę. Nieprzyjemny hałas pojawia się przy skręcie w Prawo i jeździe po łuku w prawo (>90 stopni). Narasta przy dłuższych lub ciaśniejszych łukach. czasami nawet przy wolnej jeździe na wprost. W lewo skręcie problem nie istniej. Hałas nie pojawia się za każdym razem Auto ma 3 miesiące, przebieg 3700 Serwis przykręcił śrubkę :) teraz zmienia poduszkę amortyzatora :) Podobno do 3 razy sztuka ...Bo to na pewno nie amortyzator ...
1 komentarz
Fiat Bravo II Hatchback 5d