Szukaj

Informacje o Fiat Multipla I 1.9 JTD 110KM 81kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: VANy
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 1998 roku. Jedyne auto w tej klasie w Europie mieszczące 6 osób w dwóch rzędach siedzeń (układ 3+3). Pierwsze wzmianki o Multipli datują się na lata 50., gdy auto o tej nazwie powstało na bazie Fiata 600. Pierwsza generacja współczesnej Multipli to, z racji wyglądu, jeden z najbardziej kontrowersyjnych samochodów ostatnich lat. Głównie z tego powodu model nie podbił rynku, choć był nawet drugi w konkursie na Europejski Samochód Roku 2000. W 2004 roku Fiat przedstawił znacznie bardziej konwencjonalną Multiplę II.
czytaj więcej
Powagosław
Fiat odświeżając Multiplę postanowił uniknąć kontrowersji, jakie budził pierwszy samochód o tej nazwie. Jak to jednak zwykle bywa w takich przypadkach, popadł ze skrajności w skrajność. Szokującą sylwetkę zastąpiła sylwetka nużąca i mdła. Nie warto było. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Multipla była po prostu brzydka. No dobrze, była tak szkaradna, że można było nią straszyć dzieci. Nowa Multipla jest niewiele ładniejsza. Problem w tym, że swoją szpetność próbuje ukryć między niby nowoczesnymi liniami. To ja już wolałem tamten poprzedni, prawdziwy koszmarek. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Blu energy
Minivan 1.9 JTD 110KM 81kW
Fiat Multipla I
Niechciany kiedyś przeze mnie samochód okazał się strzałem w dziesiątkę- zawsze zmieniałem auto średnio co rok 2 lata ,od czasu zakupu używanego Fiata Multipla zostaje wierny temu samochodowi i tej marce już prawie10 lat. W międzyczasie Miałem okazję jeździć różnymi innymi autami ,rzadne z nich jednak mnie tak głęboko nie zauroczyło ,bym był gotów zmienić obecny samochód na inną markę bądź model i nie jest to kwestia pieniędzy bo stać mnie na nie jedno auto.Problem w tym ,że nie jedno auto nie ma tego "czegoś" co ma ten cudowny fiat :-)
4,6
~jacekzom, jacekzom@poczta.onet.pl
Minivan 1.9 JTD 110KM 81kW
Fiat Multipla I
Rewelacja. Wspaniale auto rodzinne. Wyroznia sie na ulicy, jak dla mnie jest piekna, i dobrze ze nie ma juz tych dziwnych "oczu" nad maska. Draznia glownie braki wersji Active: brak przerwanej pracy tylnej wycieraczki, podgrzewania lusterek, czujnika temp. zew. (ale mozna sobie wybrac w komputerze stopnie C lub K!), nie mozna wlaczyc swiatel pozycyjnych przy wylaczonej stacyjce, brak zarowek i wlacznika przednich swiatel p. mgielnych (reflektor jest czescia przednich swiatel)...ale to jest juz czepianie sie.
4,8
~pphremar@poczta.fm
Minivan 1.9 JTD 110KM 81kW
Fiat Multipla I
JESTEM BARDZO ZADOWOLONY Z TEGO AUTKA , NA POCZĄTKU TROCHE SIE OBAWIAŁEM ALE PO KILKU DNIACH JAZDY JUŻ WIEDZIAŁEM ŻE TO STRZAŁ W DZIESIĄTKE. JESTEM POSIADACZEM WERSJI NIEDOSTĘPNEJ W POLSCE TO ZNACZY MAKSYMALNIE WYPOSAŻONA (DODATKI KTURYCH NIE MA W POLSCE) I TRZEBA PRZYZNAĆ IŻ MAJĄC TYKE GADZETÓW W AUCIE POWINNO COŚ SIE POPSUĆ , STUKAĆ ITD, A TU NIC. FIAT ZROBIŁ DUŻY POSTĘP W JAKOŚCI I WYKONANIU OCZYWIŚCIE NA LEPSZE. W PUŻNIEJSZYCH MIESIĄCACH BĘDE OPISYWAŁ DALSZE LOSY MOJEJ MULTIPLI. JEŚLI MASZ PYTANIA Z MIŁĄ CHĘCIĄ ODPOWIEMNA NIE.
Średnie spalanie dla Fiat Multipla I 1.9 JTD 110KM 81kW 2001-2004
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Minivan 1.9 JTD 110KM 81kW
Fiat Multipla I
Auto po chip tuningu. Moc troche ponad 130 KM, moment obrotowy z 200 Nm podniesiony do nieco ponad 300 Nm. Auto bez turbo dziury. Jeździ się nim jak rasowym sportowym wozem. Nie dbam o oszczędność i jak tylko mogę, gdy silnik jest rozgrzany - to gaz do podłogi. :) Dodam, ze chip tuning chroni silnik i włącza się dopiero gdy silnik jest odpowiednio rozgrzany i wszystkie parametry pracy silnika mu na to zezwalają. Na zimnym silniku sobie nie poszaleje. :) Nie dbam kompletnie o oszczędności, leję zwykły ekodiesel + olej 2T (półsyntetyk) w stosunku 1:250 (aby smarował i czyścił elementy od środka). To bardzo pomaga. Mimo tego nigdy nie przekroczył mi w jezdzie miejskiej (korki,klima) 7.5 litra/100km. Na trasie około 5,5 na 100. Jeździłem nawet na biodieslu z Bliskiej i miałem wrażenie, że auto ma jeszcze większego kopa. Może ma to związek z lepszym spalaniem mieszanki w komorze spalania. Ostatnio sprawdzałem spalanie i wyszło mi 6.6 l / 100 średnio - ponad 400 km miasto, ponad 300 trasa. Silnik ma prawie 300 tys. i jak byłem na diagnostyce komputerowej pracy silnika to elektromechanik w żartach kazał mi zaspawać klapę i jeździć. :) Z rury wydechowej zero dymu. Mam wrażenie że przejedzie jeszcze 300 tyś, bo z tego co czytam 600 tyś. dla tych silników to granica już dawno przekroczona. Ogólnie silniki JTD fiata rządzą, bez dwóch zdań.
5,5
Minivan 1.9 JTD 110KM 81kW
Fiat Multipla I
ekonomicznosc to mocna strona tego autka mieszkam w dabrowie gorniczej strzemieszycach i glownie tam jezdze przy spokojnej jezdzie sporo ponizej6 litrow da sieosiagnac, mi spalanie nieprzekracza 6,5 litra
6,0
Minivan 1.9 JTD 110KM 81kW
Fiat Multipla I
Trasa 5,8 miasto 6,2 klimatyzacja + autostrada około 7l.Ja trafiłem na dość zaniedbaną MTL.Zgubiła mnie chęć posiadania tego auta i tak,srzynia biegów dziurawa,termostat i wiele innych pierdół,za które jestem sam winny.

Usterki Fiat Multipla I

Liczba wpisów: 22
Problem z odpalaniem.
  • Fiat Multipla I 1.6 16V 103KM 76kW 1998-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Kiedy kupiłem moją Żabkę po sprzedaży dopiero dowiedziałem się od właściciela że auto raz na jakiś czas nie odpala i trzeba kręcić w stacyjce kilka razy. Podobno był w serwisie i zrobili mu diagnostykę , która wykazała błąd - przerywany sygnał immobilajzera. Twierdził że nie naprawiał tego bo nie bardzo mu to przeszkadszało. Poczytałem trochę i okazało się że problem podobno leży w stacyjce i kluczykach a wiadomo że przy wymianie trzeba kupić komplet całą stacyjkę z kluczykami i komputerkiem aby uniknąć kodowania kluczyków. Cena takiego zestawu to 400 zl. Pomyślałem trudno pozbieram i wymienię. Jednak zagłębiając się dalej bo zaczęło mnie to już denerwować i bardzo przeszkadzać, nikt nie potrafił mi pomóc. Na szczęście natknąłem się na pewną wypowiedz w internecie gdzie był opisany ten przypadek chłopak powymieniał niepotrzebnie masę części a problem był dalej w końcu doszedł do czujnika położenia wału który okazało się był zabrudzony oraz uszkodzony czujnik stukowy paliwa i po wyczyszczeniu oraz wymianie wszystko działało jak dawniej. Taka prosta rzecz a ile zachodu z nią było. Ja wymienię na nowy czujnik ze względu na to iż mechanik powiedział że równie dobrze może być uszkodzony dlatego przerywa. Mam nadzieję że ta porada komuś oszczędzi niepotrzebnych wydatków.
nie wysprzegla, cos z linką
  • Fiat Multipla I 1.6 16V 103KM 76kW 1998-2004
  • układ napędowy
Jakiś czas temu wjezdzając do garazu, zerwało mi sie sprzegło a raczej platik podczymujący linke od sprzegła, trudno stwierdzić dlaczego plastik się zerwal jak przez lata służył.. byl nie byl przytarty, linka została wymieniona.. lecz sprzegło nie wysprzęglało , linka pono została podsiagnieta do maximum... więc pomyslałam ze linka moze jest nadal za dluga ,popuszczając sprzegło ono samo po chwili dopero odchodziło do góry .. przez jakiś czas było lepiej po kolejnej wymianie.. plastik podczymujący linke znów się zerwał po wcisnięciu wymieliłam na metal jakis czas było w miare wporzadku, a teraz znów problem powraca, sprzegło po puszczeniu powoli samo odskakuje... wyciąglenismy cała linke , i jest otarta guma z zjednej strony... nie wiem chyba jest zle załozona ... prosze o pomoc... czy linka jest za dluga? jaka powinna byc dlugośc w tym modelu i uklad instalacji jej by nci nie uwieralo... nie mam sily juz ani do auta ani do mechaników....
Oczekuje na rozwiązanie
Fatalna wytrzymałość zawieszenia na Polskich drogach.
  • Fiat Multipla I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Auto świetnie się prowadzi przez długi czas, ale tylko na drogach z gładkim asfaltem. Niestety jeżdżąc po mieście lub innymi dziurawymi drogami już w rok możemy się dorobić sporych wydatków na wymianę wszystkich elementów zawieszenia i końcówek drążków układu kierowniczego. Aczkolwiek wybierając pomiędzy Chryslerem Voyagerem, a Multiplą, to Multipla jest o niebo tańsza w eksploatacji niż jej większy i bardziej luksusowy brat z USA. Natomiast tylne amortyzatory po jakimś czasie straszą lub śpiewają (jak kto woli) i na postoju wyraźnie słychać co około 3-4 minuty takie "bwuuuuuu". :))) Po za tym, mimo nieprzyjemnych stuków uszkodzonego dziurami zawieszenia prowadzi się miło na długich trasach. Nieprzyjemności rekompensuje świetnie wyciszone wnętrze i przyjemna muzyka sącząca się z wyśmienitej jakości oryginalnie montowanych głośników Tonsil`a (niestety już nie Polskiego, ale Niemieckiego).
Fiat Multipla I