Szukaj

Informacje o Fiat Multipla I 1.9 JTD 115KM 85kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: VANy
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 1998 roku. Jedyne auto w tej klasie w Europie mieszczące 6 osób w dwóch rzędach siedzeń (układ 3+3). Pierwsze wzmianki o Multipli datują się na lata 50., gdy auto o tej nazwie powstało na bazie Fiata 600. Pierwsza generacja współczesnej Multipli to, z racji wyglądu, jeden z najbardziej kontrowersyjnych samochodów ostatnich lat. Głównie z tego powodu model nie podbił rynku, choć był nawet drugi w konkursie na Europejski Samochód Roku 2000. W 2004 roku Fiat przedstawił znacznie bardziej konwencjonalną Multiplę II.
czytaj więcej
Powagosław
Fiat odświeżając Multiplę postanowił uniknąć kontrowersji, jakie budził pierwszy samochód o tej nazwie. Jak to jednak zwykle bywa w takich przypadkach, popadł ze skrajności w skrajność. Szokującą sylwetkę zastąpiła sylwetka nużąca i mdła. Nie warto było. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Multipla była po prostu brzydka. No dobrze, była tak szkaradna, że można było nią straszyć dzieci. Nowa Multipla jest niewiele ładniejsza. Problem w tym, że swoją szpetność próbuje ukryć między niby nowoczesnymi liniami. To ja już wolałem tamten poprzedni, prawdziwy koszmarek. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 203 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Fiat Multipla I 1.9 JTD 115KM 85kW 1998-2004
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Minivan 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Multipla I
Zużycie paliwa, cóż jak na tak spory silnik, to zużycie jest mikre w porównaniu z innymi vanami. 4,2 l na 100-kę i 6,8 l po mieście. Takie wyniki osiąga się przy jeździe ekonomicznej i przy maksymalnych obrotach około 1250 obrotów. A gdy się spieszy, to na trasie pali 5,2 l, a po mieście 8,1 l. Przegląd za stówkę jak w całym kraju. Gdyby nie koszt i ceny części, to zaznaczyłbym opcję "doskonale", ale jest jedynie "dobrze" (bo gorzej być nie może :P) ..żartuję :D Ceny z wyższej półki przy częściach oryginalnych (lub na własne ryzyko bardziej stonowane przy nie zawsze pasujących do reszty podróbach). Robótki ręczne na poziomie serwisu takie, że mam ochotę obedrzeć czasem kogoś ze skóry by zobaczyć jak się męczy, zaś w innych prywatnych serwisach jedni się boją robić to "coś", a inni dopiero się uczą, bo pierwszy raz widzą na oczy Multiplę, ale na szczęście są również tacy bardziej obcykani w temacie i robią taniej niż w serwisie, uff.
5,2
Minivan 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Multipla I
Pali tyle co nic :) jeździ całkiem dynamicznie... Miałem duże wątpilości przy zakupie, ale rodzina 2+3... miejsca jest więcej niż w popularnych vanach typu zafira sharan, auto jest krótsze, bardziej zwinne!
6,4
Minivan 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Multipla I
Na początku gdy autko pierwszy raz wpadło w moje rączki miałem problem zejść poniżej 7 litrów/100km. Teraz jest 6.5 na odcinku 4000km. Trochę po mieście krótkie trasy do sklepu i z powrotem i raz dziennie trasa 2x20km. Średnia przejazdu to około 65km/h. Ze spalania jestem dość zadowolony, pewnie jeszcze spadnie bo chyba termostat nie do końca się domyka.

Usterki Fiat Multipla I

Liczba wpisów: 22
Problem z odpalaniem.
  • Fiat Multipla I 1.6 16V 103KM 76kW 1998-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Kiedy kupiłem moją Żabkę po sprzedaży dopiero dowiedziałem się od właściciela że auto raz na jakiś czas nie odpala i trzeba kręcić w stacyjce kilka razy. Podobno był w serwisie i zrobili mu diagnostykę , która wykazała błąd - przerywany sygnał immobilajzera. Twierdził że nie naprawiał tego bo nie bardzo mu to przeszkadszało. Poczytałem trochę i okazało się że problem podobno leży w stacyjce i kluczykach a wiadomo że przy wymianie trzeba kupić komplet całą stacyjkę z kluczykami i komputerkiem aby uniknąć kodowania kluczyków. Cena takiego zestawu to 400 zl. Pomyślałem trudno pozbieram i wymienię. Jednak zagłębiając się dalej bo zaczęło mnie to już denerwować i bardzo przeszkadzać, nikt nie potrafił mi pomóc. Na szczęście natknąłem się na pewną wypowiedz w internecie gdzie był opisany ten przypadek chłopak powymieniał niepotrzebnie masę części a problem był dalej w końcu doszedł do czujnika położenia wału który okazało się był zabrudzony oraz uszkodzony czujnik stukowy paliwa i po wyczyszczeniu oraz wymianie wszystko działało jak dawniej. Taka prosta rzecz a ile zachodu z nią było. Ja wymienię na nowy czujnik ze względu na to iż mechanik powiedział że równie dobrze może być uszkodzony dlatego przerywa. Mam nadzieję że ta porada komuś oszczędzi niepotrzebnych wydatków.
nie wysprzegla, cos z linką
  • Fiat Multipla I 1.6 16V 103KM 76kW 1998-2004
  • układ napędowy
Jakiś czas temu wjezdzając do garazu, zerwało mi sie sprzegło a raczej platik podczymujący linke od sprzegła, trudno stwierdzić dlaczego plastik się zerwal jak przez lata służył.. byl nie byl przytarty, linka została wymieniona.. lecz sprzegło nie wysprzęglało , linka pono została podsiagnieta do maximum... więc pomyslałam ze linka moze jest nadal za dluga ,popuszczając sprzegło ono samo po chwili dopero odchodziło do góry .. przez jakiś czas było lepiej po kolejnej wymianie.. plastik podczymujący linke znów się zerwał po wcisnięciu wymieliłam na metal jakis czas było w miare wporzadku, a teraz znów problem powraca, sprzegło po puszczeniu powoli samo odskakuje... wyciąglenismy cała linke , i jest otarta guma z zjednej strony... nie wiem chyba jest zle załozona ... prosze o pomoc... czy linka jest za dluga? jaka powinna byc dlugośc w tym modelu i uklad instalacji jej by nci nie uwieralo... nie mam sily juz ani do auta ani do mechaników....
Oczekuje na rozwiązanie
Fatalna wytrzymałość zawieszenia na Polskich drogach.
  • Fiat Multipla I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Auto świetnie się prowadzi przez długi czas, ale tylko na drogach z gładkim asfaltem. Niestety jeżdżąc po mieście lub innymi dziurawymi drogami już w rok możemy się dorobić sporych wydatków na wymianę wszystkich elementów zawieszenia i końcówek drążków układu kierowniczego. Aczkolwiek wybierając pomiędzy Chryslerem Voyagerem, a Multiplą, to Multipla jest o niebo tańsza w eksploatacji niż jej większy i bardziej luksusowy brat z USA. Natomiast tylne amortyzatory po jakimś czasie straszą lub śpiewają (jak kto woli) i na postoju wyraźnie słychać co około 3-4 minuty takie "bwuuuuuu". :))) Po za tym, mimo nieprzyjemnych stuków uszkodzonego dziurami zawieszenia prowadzi się miło na długich trasach. Nieprzyjemności rekompensuje świetnie wyciszone wnętrze i przyjemna muzyka sącząca się z wyśmienitej jakości oryginalnie montowanych głośników Tonsil`a (niestety już nie Polskiego, ale Niemieckiego).
Fiat Multipla I