Szukaj

Informacje o Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW 2011-2012

Lata produkcji: 2011 – 2012
Segment: VANy

Zaletą Pandy jest to, że możecie ją mieć z napędem 4x4 lub zwykłym na przód. W praktyce na uterenowioną wersję warto się zdecydować tylko wtedy, gdy poruszacie się głównie po drogach, które mają na swoim koncie niejedną, uszkodzoną miskę olejową. Taką wersję można mieć z dwoma silnikami. Benzynowy 1.2 60KM radzi sobie w terenie, ale poza nim wcale. Nawet bryczki konne będą was wyprzedzać. Diesel 1.3l 70KM ma tą przewagę, że jest mocniejszy, a przy tym mniej paliwożerny, choć dość głośny. Zwykłe Pandy mogą mieć pod maską takie same silniki jak 4x4, ale będą zrywniejsze i oszczędniejsze. Mniej palić będą szczególnie wtedy, gdy będziecie delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać większych prędkości. Multijet będzie dobrym wyborem – jest dość drogi, ale oferuje spore możliwości. Jeśli okaże się za słaby, to zostaje jeszcze jeden rodzynek – benzynowy silnik 1.4l o mocy 100KM. 8) Fiat Linea: Najtańszą Lineę kupicie z benzynowym 1.4l o mocy 77KM. Niby nie tak źle, ale auto z tą jednostką jest leniwe, trzeba mocno wciskać pedał gazu, a one i tak nie chce jechać. W mieście oraz na trasie podczas spokojnej jazdy będzie w sam raz, ale jeśli zdecydujecie się na wyprzedzanie albo nawet wypad w góry, to mina wam zrzędnie. Trzeba się po prostu przyzwyczaić lub zdecydować na inny silnik. Wśród motorów benzynowych jest jeszcze doładowany T-Jet o pojemności 1.4l i mocy 120KM. Faktycznie jeździ świetnie, pali niewiele więcej od podstawowej jednostki, czyli średnio 7-8l/100km, ale jest drogi – trzeba na niego wyłożyć ponad 60 tys. zł. Nic tańszego się już nie znajdzie, lecz w podobnej cenie można również dostać oszczędniejszego diesla. 1.3l Multijet ma 90KM. Jest wystarczający do takiego auta, dlatego trochę szkoda, że nie ma silnika benzynowego o takiej mocy, bo byłby tańszy. Tutaj do mniej więcej 2000obr/min nic się nie dzieje, potem do pracy wchodzi turbosprężarka i auto zaczyna jechać. Jeśli to za mało – jest też diesel o pojemności 1.6l i mocy 105KM.

Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz

Dane techniczne Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW 2011-2012

Produkowany od 2011 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 69 KM (51 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW 2011-2012

Liczba ocen: 8
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Poważne usterki - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Zadowolona z Pandy dziewczyna
Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW
Fiat Panda II
Jestem bardzo zadowolona z tego samochodu. Kupując go liczyłam się z tym, że nie będzie miał przyspieszenia jak ferrari. Szukałam samochodu do miasta, pracy i na zakupy. Spełnia moje oczekiwania w zupełności. Polecam Pandkę każdej kobiecie. Wspomaganie kierownicy jest REWELACYJNE. Po włączeniu funkcji \"City\" jazda po mieście nie wymaga jakiegokolwiek mocowania się z kierownicą. Ja zakochałam się w tym samochodzie od pierwszej jazdy! Moje serce należy do Pandy. Oby Tylko nie psuła się tak, jak mój poprzedni samochód, opel Tigra.
4,3
~zibi63
Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW
Fiat Panda II
Sumując- kawałek niezłego auta miejskiego. Trzeba pamiętać jednak, że Fiaty lubią jeśli się o nie dba. Odwdzięczają się wtedy bezawaryjną eksploatacją. W przeciwnym razie właściciel może szybko stracić cierpliwośc i narzekać jaki to rzęch, co niestety będzie niezgodne z prawdą.
4,2
~nowak
Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW
Fiat Panda II
Ogólnie jak za te pieniądze (32.499zł) autko super!!! bardzo wydajna klimatyzacja i ogrzewanie.Elastyczny silnik, w zimę mróz -25 odpalał bez zastanowienia a całą noc stał na powietrzu. Jeżeli chodzi o spalanie,co rano rozgrzewając autko co najmniej 10 min. wyniosło 6.7l/100km. Jestem bardzo zadowolony z wyboru, choć wielu odradzało fiata. myślę, że co niektórzy po prostu myślą stereotypowo...

Raporty spalania Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW 2011-2012

Liczba raportów: 13
Średnie spalanie dla Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW 2011-2012
6,1
l/100 km
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW
Fiat Panda II
Średnie min. spalanie to ok.4,8-4,9 l.Średnie max. osiągnąłem podczas dużych mrozów i wyszło 7,5 l.Najmniejsze jakie miałem to na trasie 2x130 km, mały ruch,mało wyprzedzania, płynna jazda do 90-100km/h i wyszło 4,56 l. Jednak normalnie przy większym ruchu, więcej wyprzedzania z przyspieszaniem do 130 km//h na tej samej trasie samochód pochłania 4,8-4,9 l.Mistrzem oszczędzania Panda nie jest i trzeba się starać, by osiągnąć w miarę rozsądne zużycie. Za wysokie są koszty przeglądów. Rozpiętośc cen za przegląd na gwarancji bez materiałów to 350-650 zł.Cena oleju selenia z kosmosu (nawet 57 zł/l). Na szczęście można znaleźć w miarę rozsądne ceny ale trzeba szukać. Po gwarancji planuję sam wymieniać olej i filtry- nie jest to skomplikowana czynność. Koszty napraw nieznane, ponieważ samochód jest nowy. Mam zaufanego mechanika, zna się na rzeczy i jest niedrogi. Naprawiał mi Seicento i koszty były niskie. Ponadto niektóre naprawy wykonywałem sam-np. tarcze i klocki hamulcowe z przodu oraz bębny i szczęki hamulcowe z tyłu.To dawało oszczędności.Myślę, ze i w tym przypadku będzie podobnie.
6,1
Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW
Fiat Panda II
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe bez włączonej klimy przy jeździe prawie ECO. Pozostałe opcje z klimą i z przewagą jazdy w mieście, oraz jazda bardziej dynamiczna, często na krótkich dystansach.
5,8
Hatchback 5d 1.2 69KM 51kW
Fiat Panda II
W takim małym autku praktycznie spalanie trasa = spalanie miasto. Na zbiorniku 35l w mieście robię 500-550km (bez względu na klimę) w trasie 550-600km. Jak na tej klasy auto uważam, że jest to spalanie do przyjęcia, szczególnie, że przyspieszenia i prędkości, które silnik oferują potrafią pozytywnie zaskoczyć.

Usterki Fiat Panda II

Liczba wpisów: 23
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
15 komentarzy
Problem z odpaleniem jak sie rozgrzeje
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010
  • silnik
Silnik ma problem z odpalenie jak sie rozgrzeje jak zimny pali na dotyk.Samochod posiada instalacje gazowa 147tys przebiegu 1,1 silnik. Jezeli ktos ma jakis pomysl prosze o kontakt [email protected] Nieznana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
recyrkulator spalin
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW 2003-2010
  • silnik
Witam, usterka objawiła się w trasie podczas jazdy zapaliła się żółta kontrolka diagnozująca silnik (komunikat - proszę skontrolować pracę silnika). W czasie jazdy minąłem stacje diagnostyczną pojazdu tam podczas podpięcia pod komputer okazało się, że jest to problem z recyrkulatorem spalin powodem owej usterki ma być zła jakość paliw na naszych stacjach. Owy mechanik powiedział, że koszt takiego elementu w silniku to ok. 1000zł
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Panda II Hatchback 5d