Szukaj

Informacje o Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 MPI 69KM 51kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy

Zaletą Pandy jest to, że możecie ją mieć z napędem 4x4 lub zwykłym na przód. W praktyce na uterenowioną wersję warto się zdecydować tylko wtedy, gdy poruszacie się głównie po drogach, które mają na swoim koncie niejedną, uszkodzoną miskę olejową. Taką wersję można mieć z dwoma silnikami. Benzynowy 1.2 60KM radzi sobie w terenie, ale poza nim wcale. Nawet bryczki konne będą was wyprzedzać. Diesel 1.3l 70KM ma tą przewagę, że jest mocniejszy, a przy tym mniej paliwożerny, choć dość głośny. Zwykłe Pandy mogą mieć pod maską takie same silniki jak 4x4, ale będą zrywniejsze i oszczędniejsze. Mniej palić będą szczególnie wtedy, gdy będziecie delikatnie obchodzić się z pedałem gazu i unikać większych prędkości. Multijet będzie dobrym wyborem – jest dość drogi, ale oferuje spore możliwości. Jeśli okaże się za słaby, to zostaje jeszcze jeden rodzynek – benzynowy silnik 1.4l o mocy 100KM. 8) Fiat Linea: Najtańszą Lineę kupicie z benzynowym 1.4l o mocy 77KM. Niby nie tak źle, ale auto z tą jednostką jest leniwe, trzeba mocno wciskać pedał gazu, a one i tak nie chce jechać. W mieście oraz na trasie podczas spokojnej jazdy będzie w sam raz, ale jeśli zdecydujecie się na wyprzedzanie albo nawet wypad w góry, to mina wam zrzędnie. Trzeba się po prostu przyzwyczaić lub zdecydować na inny silnik. Wśród motorów benzynowych jest jeszcze doładowany T-Jet o pojemności 1.4l i mocy 120KM. Faktycznie jeździ świetnie, pali niewiele więcej od podstawowej jednostki, czyli średnio 7-8l/100km, ale jest drogi – trzeba na niego wyłożyć ponad 60 tys. zł. Nic tańszego się już nie znajdzie, lecz w podobnej cenie można również dostać oszczędniejszego diesla. 1.3l Multijet ma 90KM. Jest wystarczający do takiego auta, dlatego trochę szkoda, że nie ma silnika benzynowego o takiej mocy, bo byłby tańszy. Tutaj do mniej więcej 2000obr/min nic się nie dzieje, potem do pracy wchodzi turbosprężarka i auto zaczyna jechać. Jeśli to za mało – jest też diesel o pojemności 1.6l i mocy 105KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz

Dane techniczne Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 MPI 69KM 51kW 2003-2010

Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 69 KM (51 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70,8 x 78,86 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 MPI 69KM 51kW 2003-2010

Liczba ocen: 138
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Układ jezdny - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,3
~corwin
Hatchback 5d 1.2 MPI 69KM 51kW
Fiat Panda II
jestem zadowolony z autka, niedługo mnie czeka wymiana rozrządu i to mam nadzieje największy wydatek na najbliższe długie lata :) po mieście sobie świetnie radzi, robiąc trasy po 500km wspominam kadecika i jego duuuuzo wygodniejsze fotele ale za to małym spalaniem autko odpłaca :) edit: po dłuższym czasie użytkowania zmieniam na lepiej niż doskonale, w cągu prawie 3 lat na naprawy dałem ok 2000zł (tylko to co się zużywa, niestety amorki też tutaj były) ale za to ceny części rekompensują ich częstsze wymiany. Szkoda, że nie jest to kombi z silnikiem 1.4 100hp (ale panda) bo wtedy była by już bajka ale jeszcze z jednym dzieckiem, bagażami i dwoma rowerami na dachu bez problemów pozwala na podróże po Polsce :)
4,5
~Przemko
Hatchback 5d 1.2 MPI 69KM 51kW
Fiat Panda II
Bardzo fajny samochód, najbardziej zaskoczyła mnie pozytywna opinia Jeremyego Clarksona, które napisał o tym aucie w swojej książce \"Nie zatrzymasz mnie\". Ogólnie bardzo przyjazny kierowcy i pasażareom samochodzik, wygodny. Jedynym jego minusem jest to że dużo pali, za dużo jak na takie maleństwo. Jeździłem jeszcze wypożyczonym Grande Punto i było lepsze i wygodniejsze, a najważniejsze był to Diesel i palił dużo mniej od tej Pandy. Ale mimo wszystko jestem z Fiacika zadowolony i uważam że jest to dobra marka, Pandą Przejechałem Sycylie Wszerz i wzdłuż, a było wygodnie.
4,3
[email protected]
Hatchback 5d 1.2 MPI 69KM 51kW
Fiat Panda II
Autko naprawdę ok. Układ elektryczny czasami wkurza jak coś się zrobi, ale można naprawić. Pandzia bardzo ładnie wygląda i nadaje się na każdy wypad w mieście, czy poza miasto. Jeżeli ktoś potrafi zadbać o auto, to odwdzięczy się niezawodnością. Osoby z ciężka nogą będą miały wysokie spalanie, ale to tylko ich wina, bo pandzia spala naprawdę mało :)

Raporty spalania Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 MPI 69KM 51kW 2003-2010

Liczba raportów: 128
Średnie spalanie dla Fiat Panda II Hatchback 5d 1.2 MPI 69KM 51kW 2003-2010
6,2
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Hatchback 5d 1.2 MPI 69KM 51kW
Fiat Panda II
samochód PANDA MY LIFE rocznik 2011 posiada silnik 1.2 69KM ECO oraz przebieg 2300 KM instalacja gazowa sekwencyjna firmy Tartarini montowana w ASO technika oszczędnej jazdy , delikatne przyśpieszanie - przełączenie na trzeci bieg przy prędkości 30 km, czwarty przy prędkości 50 km, piąty 60-70 km Przy oszczędnej jeździe w mieście ( Warszawa) - w warunkach przeciętnych oraz małych " korków" zaobserwowane spalanie najczęściej w okolicach 7,9 l gazu ( pomiar przy przejechaniu 150 km od ostatniego tankowania) Maksymalne dotychczas osiągnięte spalanie w mieście to 9 l ( przy podanym przebiegu 2300 km taki poziom zużycia zaobserwowałem jeden raz - pozostałe w granicach 7,9-8,1 litra) Przy mieszanej jeździe z przewagą jazdy poza miastem to 6,8 litra gazu. Minimalne spalanie na długiej trasie ( pomiar po przejechaniu 330 km od ostatniego tankowania) przy czterech osobach podróżujących to 5,8 litra gazu - wynik osiągnięty przy prędkości w przedziale 70-90 km (najczęściej bliżej 90 km) . Maksymalne spalanie na trasie ( przebieg 110 km ) to 6.5 l gazu.
5,7
Hatchback 5d 1.2 MPI 69KM 51kW
Fiat Panda II
Całkiem przyzwoite spalanie, samochód z automatyczną skrzynią biegów i wychodzi lepiej niż nie jeden manual. Komputer zaniża o około 300ml ale dawniej komputerów nie było i człowiek sam potrafił obliczyć. Małe, zwinne i w miare oszczędne autko. Aha, samochód ma zaledwie 6500 przebiegu czyli jest dopiero dotarty. Jazda spokojna do 80/90 km/h bo po co więcej przecież to nie rajd. Co do skrzyni to jest bardzo wygodna. Można jeździć zmieniając samemu przełożenia a także zdać się na wole elektroniki.
5,8
Hatchback 5d 1.2 MPI 69KM 51kW
Fiat Panda II
Niewątpliwie, największy wpływ na spalanie ma tutaj dynamika jazdy. Jeżeli jeździmy po mieście bardzo oszczędnie to możemy zejśc ze spalaniem nawet poniżej 5.5, jednakowoż trzeba wtedy robić wszystko aby tylko nie poruszać się sprawnie co tak naprawde mija się z cele. Przy normlanej jeździe, czyli nie wleczemy się, ale i nie szarżujemy jak obłąkani to rozsądną wartością jest 6.5-6.7 i nie chce wyjść innaczej. Na długiej trasie można zejść spokojnie poniżej 5.0 jeżeli jedziemy tempem umiarkowanym.

Usterki Fiat Panda II

Liczba wpisów: 23
Usterki
  • Fiat Panda II
  • inne
Występowanie usterki:
Panda II 1.1 z września 2003. 10 tys. km prawy amortyzator; 20 tys. km oba amortyzatory przód, czyszczenie przepustnicy (obroty falują auto prycha, przepustnica zawalona olejem z odmy); 35 tys. km wyciek oleju spod pokrywy klawiatury, awaria konektora poduszki pow. zacinająca się klamka kierowcy; 40 tys. km oba amortyzatory + wymiana sprężyn, awaria zamka klapy bagażnika; 60 tys. km prawy amortyzator, czyszczenie przepustnicy to co przy 20tys.; 80tys. km oba amortyzatory + oba wahacze, wymiana klamki lewy tył, zaczęło padać oświetlenie konsoli środkowej. Do tego 3 razy wymieniałem żarówki postojowe przód, wskaźnik paliwa pokazuje niewłaściwie. W aso tego nie uznali za wadę i odmówili naprawy. Poważnie skorodowany układ wydechowy. Samochód nie jest zarzynany, dziennie robię ok 35km. Jak tylko będą fundusze zmieniam na inny.
15 komentarzy
Problem z odpaleniem jak sie rozgrzeje
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.1 MPI 54KM 40kW 2003-2010
  • silnik
Silnik ma problem z odpalenie jak sie rozgrzeje jak zimny pali na dotyk.Samochod posiada instalacje gazowa 147tys przebiegu 1,1 silnik. Jezeli ktos ma jakis pomysl prosze o kontakt [email protected] Nieznana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
recyrkulator spalin
  • Fiat Panda II Hatchback 5d 1.3 i 16V Multijet 75KM 55kW 2003-2010
  • silnik
Witam, usterka objawiła się w trasie podczas jazdy zapaliła się żółta kontrolka diagnozująca silnik (komunikat - proszę skontrolować pracę silnika). W czasie jazdy minąłem stacje diagnostyczną pojazdu tam podczas podpięcia pod komputer okazało się, że jest to problem z recyrkulatorem spalin powodem owej usterki ma być zła jakość paliw na naszych stacjach. Owy mechanik powiedział, że koszt takiego elementu w silniku to ok. 1000zł
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Panda II Hatchback 5d