Szukaj

Informacje o Fiat Punto II Hatchback 1.9 D 60KM 44kW 1999-2010

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Auta małe
W 1999 roku, dokładnie w setną rocznicę istnienia marki Fiat, rozpoczęła się sprzedaż drugiej generacji Punto, co sprawiło, że było pierwszym od lat autem Fiata ozdobionym tradycyjnym, okrągłym logo marki. Otrzymał nazwę Nuova („Nowy”). Choć większość mechanizmów i podzespołów pochodziła z modelu pierwszej generacji, to linia nadwozia zmieniła się znacząco – stała się bardziej agresywna. Podobnie jak poprzednik, druga generacja modelu odniosła sukces rynkowy. W 2003 roku z taśmy zjechało ostatnie Punto II. W tym samym roku zadebiutowała gruntownie zmodernizowana wersja tego modelu, dzięki której, jeszcze w tym samym roku Fiat świętował wyprodukowanie pięciomilionowego egzemplarza Punto. Po faceliftingu w Punto zmienił się przede wszystkim przód nadwozia i choć sylwetka stała się masywniejsza, to zarazem mniej dynamiczna. Pomimo że kolejna generacja modelu – Grande Punto, została wprowadzona na rynek w 2005 roku, Punto II FL, jest produkowany także przez serbską Zastavę (na licencji Fiata) jako Zastava 10.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~yanoo
Hatchback 1.9 D 60KM 44kW
Fiat Punto II
Może trafiłem na felerny egzemplarz, ale ten silnik wcale nie jest niskoawaryjny - jak mówią. Częsci w porównaniu z innymi wersjami silnikowymi - droższe, albo dużo droższe. Częstym problemem są wycieki, o czym szerzej poniżej, zarówno oleju jak i płynu chłodzącego. Karoseria była w dobrym stanie jak kupowałem, po 3 latach jest tragedia - lewy próg i tylne nadkole mocno zjedzone, spód klapy bagażnika mieni się na rudo. Auta nie garażuję, ale mimo wszystko spodziewałem się więcej. Siostra i szwagier mają podobne auta w podobnym wieku, nie garażują i tamte (VW Polo i Seat Ibiza) wyglądają znacznie lepiej. Ostatnio auto często się dławi spalinami, trzeba mocno gazować, żeby odetkać. Kłopotliwa pompa Lucas - całe szczęście nadal sprawna, ale niewielu mechaników podejmie się naprawy. Raz myślałem, że to ona mi nawala, ale winny był komputer. Ogólnie - jeśli chodzi o mechanikę i blachę jest słabo. Na plus oceniam praktycznie wnętrze, widoczność, komfort jazdy. Ale teraz już boję się nim jeździć w dłuższe trasy.
4,4
~Wreith
Hatchback 1.9 D 60KM 44kW
Fiat Punto II
Miałem wersję ELX z klimatyzacją, kilkoma poduszkami powietrznymi, wspomaganiem CITY, ABS. I w tej konfiguracji to doskonałe, niedrogie auto miejskie. Co prawda bez porywających osiągów, ale w środowisku do którego było projektowane spisywało się wspaniale. Dało się zaparkowac wszędzie
2,5
~Mateusz
Hatchback 1.9 D 60KM 44kW
Fiat Punto II
Małe auto miejskie, szczerze odradzam tą wersję silnikową. Jeśli chcesz koniecznie kupić Fiata Punto, kup benzynową 1.2 - 60 lub 80 koni, na pewno będzie to lepszy wybór. Nie wierz, że diesel zapewni ci oszczędną jazdę - ja się na tym przejechałem.
Średnie spalanie dla Fiat Punto II Hatchback 1.9 D 60KM 44kW 1999-2010
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Hatchback 1.9 D 60KM 44kW
Fiat Punto II
to spalanie jest możliwe i to bez większego wysiłku, bo w wielu miejscach w polsce na trasie nie da się jechać więcej niż 80-90, a zdażają się miejsca w miastach gdzie można też ok 80 jechać (tzw "podbicia prędkości"- polegające na stawianiu znaku ograniczenia prędkości do np 80km/h na długiej prostej w mieście) także taki wynik jest możliwy gdyż udał mi się on wiele razy(3,8), ale przeważnie gdy się o tym nie myśli to jakieś 4,5 max w mieście (eco-driving, hamowanie silnikiem, ograniczenie jazdy na luzie, nie za wysokie obroty, wysokie biegi, gaszenie świateł w korku, zamykanie szyb podczas jazdy- szczególnie szybszej, ogranicznie ogrzewania i radia, przyspieszanie bez redukcji biegu, nie rozgrzewanie zimnego silnika w miejscu itp itd Przy prawie najtańszej ropie w Polsce (Bydgoszcz)wychodzi mnie taniej niż auto na gaz a wiadomo- zdrowiej dla auta, moc jest ok, na autostradzie tylko 6 bieg by się przydał jak ktoś chcę więększych prędkości.
6,0
Hatchback 1.9 D 60KM 44kW
Fiat Punto II
Silnik nie jest wcale bardzo oszczędny w porównaniu np. z 1.9TDi. Co ciekawe nie ma wielkiej różnicy między jazdą w trasie a po mieście - ok. 1 litr różnicy. Ja jeżdżę raczej ekonomicznie i w mieście spala 6-6,5.
5,0
Hatchback 1.9 D 60KM 44kW
Fiat Punto II
jak ktoś omija ASO to naprawy śmiesznie tanie: wspomaganie naprawione za 5,50zł(przekaźnik) linkę ręcznego w IC kupowałem za 12zł (Veca) dobre klocki hamulcowe za 80zł (włoskie LPR'y) wężyk przelewowy 7zł (w ASO) końcówki drążków w IC 40zł komplet co do zużycia paliwa to nie narzekam pali znacznie mniej niż producent deklaruje (choć do dci mu trochę brakuje).

Usterki Fiat Punto II

Liczba wpisów: 54
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie. wymiana alarmu - nie pomogło, wymiana komputera pokładowego - nie pomogło, sprawdzenie siłowników - wszystkie sprawne (wszystko robione w 'specjalistycznych' warsztatach.
Problem rozwiązany
1 komentarz
seryjnie montowany zamek centralny
  • Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010
  • inne
Zamykając auto z pilota, uzbraja się alarm lecz nie zamykają się drzwi. Musze pilotem rozbroić alarm i ponownie zamknąć i wtedy wszystko jest ok - alarm się uzbraja a drzwi się zamykają. Nie bardzo wiem jak się pozbyć tego problemu. Wymieniłem już alarm na nowy (za poradą warsztatu elektromechaniki) ale nie pomogło. Nie pomogła tez zmiana komputera w którym umiejscowiona jest centralka. Wiem też po wizycie w wyżej wymienionym warsztacie że zepsuty mam w drzwiach od kierowcy mikrowłącznik czy coś takiego przez co po zamknięciu drzwi nie gaśnie lampka w środku auta. Zamienili mi go na zwykłą 'krańcówkę' aby lampce przywrócić normalne działanie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Filtr przeciw pyłkowy.
  • Fiat Punto II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Jestem posiadaczem Punto od Grudnia.Po zakupie auta jak to zawsze bywa, wymieniłem,olej,rozrząd itd.Chcąc wymienić filtr pyłkowy tzw, kabinowy poległem.Odszukanie go to nie lada wyczyn ale... żeby chociaż tam był,nic pustka. Rok auta 2003 silnik 1.2. Pan w sklepie Fiata powiedział mi że niema tak owego filtra,tylko w autach z klimą to tak jest, a jak parują mi szyby to trudno to Fiat.....hmm ciekawe? i do Was moi drodzy pytanie, czy mieliście podobny problem?.Pojemnik na filtr jest lecz bez wkładu.
24 komentarze
Fiat Punto II Hatchback