Szukaj

Informacje o Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 3850 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Zosia
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
Auto kupiłam w ciemno i na szybko. Potrzebowałam pilnie czegoś na dojazdy do pracy. Mój pierwszy diesel (jestem zwolenniczką benzyn). Miłe zaskoczenie. Mogę rzec, że użytkowanie go przez okres ponad dwóch lat był bezawaryjny. Wymiany wyłącznie eksploatacyjne. Auto przestronne - pomocne w przeprowadzkach, tanie części - pomijając wtryski, ale te podobno miał regenrowane przez wcześniejszego właściciela. Klimatyzacja automatyczna na plus - odparowywanie szyb błyskawiczne nie wspominając o grzanej przedniej szybie - to powinno być bezwzględnie we wszystkich autach
3,6
~astachu88
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
Bardzo fajne i praktyczne auto. Nie miałem większych problemów i utrzymanie samochodu było tanie. Nie trzeba się bać 1.8 tdci nawet z przebiegiem ponad 200tys km. Ilość miejsca w kabinie i bagażniku w zupełności wystarczająca. Vmax zdecydowanie powyżej 170:) niestety rdza na drzwiach, progach i nadkolach wygląda paskudnie a focus z tym silnikiem jest zbyt tanim autem żeby opłacało się profesjonalnie naprawiać. Jako tanie rodzinne auto na codzień jest to dobry wybór. Najlepiej szukać Focusa z bogatym wyposażeniem. PS. Problem z rozruchem przy b. niskich temperaturach.
4,2
~benowie
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
auto oceniam na 4. chyba dlatego, iż jeżdżę w pracy całą gamą aut i to praktycznie nowych a więc oczywiście lepszych (chociażby z uwagi na przebieg). samochód był kupiony pod kątem obsługi rodziny trzyosobowej plus pies. z uwagi na posiadaną działkę poza miastem wybrałem opcje kombi. w tej kwestii spisuje się znakomicie. przewiezienie rodziny, drewna, bloczków betonowych, kamieni, cementu, mebli nie ma sobie równych. szwagier posiada megane 3 też w wersji kombi ale jak trzeba to cała rodzina dzwoni do mnie aby coś przewieźć bo do niego wszystko sie mieści. szwagier musiał demontować kółka od wózka bo sie nie mieścił do bagażnika. także jeśli chodzi o wartości przewozowe to jest to po prostu super klasa. jest to mój drugi już ford focus kombi i jestem z niego bardzo zadowolony.
Średnie spalanie dla Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Liczba komentarzy: 1
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
FOCUSA POSIADAM OK.7 LAT.ZAKUPIŁEM PRZY PRZEBIEGU OK.150,TYŚ km obecnie mam 365,tyś. w miedzy czasie z poważnych napraw wymieniłem wybierak w skrzyni biegów, raz dwu mase. reszta klocki olej itp.wtedy gdy trzeba. z jazdy jestem zadowolony, jak na swój wiek sporo jezdzę i autko sie odwdzięcza -wsiadam i jadę ;} radio fabryczne dobrze nadaje muzyczke,klima chłodzi ,i spalanie naprawdę spoko-nie szarpie po kieszeni. jedyny minusik który dopada moje autko to lekka rdza na drzwiach(prawdę mówiąc nie chciało mi sie go dodatkowo zabezpieczyć gdy go kupiłem),
5,6
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
czytając opinie innych szlag mnie trafia jak widzę że ekonomiczność jest średnia. że auto jest ekonomiczne lub nie. ludzie. podawajcie konkretne ceny napraw lub części. tego ludzie oczekują. chcą wiedziec ile kosztuje serwisowanie danego auta. ile kosztują części i robocizna. podawanie że auto spali tyle ile wleję to szczyt chamstwa. to jest logiczne i normalne. jak nie wleję to nie spali. i tyle. jako że prowadze ewidencję napraw moge podac ile mnie kosztowały naprawy. i tak: - sprzęgło + dwumasa (1500, robocizna 350, reszta to koszt części z allegro) - wymiana oleju, oleju filtra, świece żarowe, rozrząd (części 480 plus 170 robocizna, 2015 rok) - tarcze i klocki na przód 310 pln części i robocizna, 2016 rok) - sprężyny przód, koło wału korbowego, pasek, osłona przegubu, części 650, robocizna 200, 2016 rok) - maglownica (regeneracja), naprawa hamulców przód to koszt 1250 (części i robocizna) 2016 rok - olej, filtr oleju i powietrza i paliwa, termostat, rura intercoolera, naprawa spryskiwacza tylnej szyby, 450 pln (części i robocizna) - zawieszenie tył (kompletne bez amortyzatorów) plus hamulce plus zbieżność (tył i przód) 1340 pln, 2017 rok. wszystkie naprawy robione u znanych i sprawdzonych mechaników. nie w ASO. czy tanio czy drogo. ocena należy do was. podałem naprawy które ja przy nim robiłem na przestrzeni ostatnich 4-5 lat. zarabiam średnia krajową i uważam że mnie stać na takie auto. spełnia wszystkie moje potrzeby. oczywiście moge pomyśleć o wyższej klasie ale wtedy naprawy i eksploatacja będą na wyższym poziomie. co do spalania. ja jeżdżę raczej geriatrycznie. rodzina, dziecko, pies więc nei szaleję. w trasie spalanie spada mi do 4,4-4,6 ropy. w mieście to około 5,5 ropy. wssystkie dane pochodza z lata. zimą natomiast spalanie w mieście oscyluje około 6,6 -6,8 litra. trasa to nie zanotowałem bo zimą jakoś mi to umknęło. ale na pewno mniej. nie pamiętam abym przekroczył 7 litrów w całej karierze posiadania tego auta. niezależnie czy lato czy zima.
6,3
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
Moja Foczka nie pali tak mało jak wasze( szczerze mówiąc to dla mnie wasze wyniki są z kosmosu...) ,ale też nie ma tragedii. Na szybkiego ruchu jadąc z ograniczeniem do 120 maks spalanie było przy 5l. Magicznej granicy 5l nie przekroczylem... W jeździe mieszanej 30 zabudowa 70 niezabudowa wyszło spalanie 6.5l. W mieście Foczka staje się ewidentnie spragniona(nic dziwnego...) i pije 7.8-8.3l. Wszystkie te pomiary były przy w miarę dynamicznej jeździe ale też nie rajdowej. Jeżeli niektórzy mają wyniki po 4.5l na autostradzie albo 6.5 l w mieście to zastanawiam się czy auta czasem nie pchają... Rada dla każdego: do raportów z autocentrum dodawaj zawsze jakieś 5-10% więcej zużycia. Wtedy będzie ono realne.

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Ford Focus I Kombi