Szukaj

Informacje o Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 143 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~TP
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Bez większych awarii, prowadzi się całkiem nieźle i fajnie się trzyma drogi, dużo pali ok 9l tak do 120km/h przyspieszenie ok redukować nie trzeba. Bagażnik przecieka, suszę go po dłuższych deszczach, fotele zaczynają skrzypieć, kable śniedzieją nie działa mi wsteczny i abs podczas deszczów, żaróweczka w bagażniku raz działa a raz nie, ogólnie jest spoko ale denerwują takie bzdury plus też za podwozie ( można jeździć po rowach i nic nie zostaje ;D ) tłumik i kable ładnie schowane pod spodem ciężko oberwać cokolwiek ale lakier rysuje się dość szybko. Z korozją nie ma tragedii ale wiem ze lubią rdzewieć
3,5
~radmol
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Każdy ocenia auta według własnego punktu widzenia i własnego gustu oraz samochodów, którymi do tej pory jeździł. Ja miałem po kolei - duży fiat 1500, opel astra classic sedan 1.4 16V 90KM 1998, opel astra II hatchback 1.4 16V 97KM? 2000 (tragedia), toyota corolla IX kombi 1.6 110KM 2003, honda jazz 1.4 83KM 2002r. (super), S-max I 1.6EB 160KM 2011 i równolegle Focus II hatchback 1.6 100KM 2011r. Jeździłem też Lanosem sedan 1.4 dość długi czas. Dałem Focusowi 3 gwiazdki ogólnie a w poszczególnych kategoriach szczegóły poniżej.
3,4
~tomek
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Przeciętne auto. Jeździ w miarę dobrze. Silnik mało oszczędny. Bagażnik w miarę duży. Reflektory świeca dobrze. W środku wygoda na poziomie średnim. Fotele w wersji podstawowej to w zasadzie wygoda krzesła. Widoczność przy parkowaniu z tyłu i z przodu średnia. Radio fabryczne (nie sony) za miastem łapie średnio plus głośniki też średnio grają. Lakier wodny - trwałość to żenada. Mnóstwo odprysków i po czasie przebijający podkład. Źle wyprofilowane przednie błotniki co sprawia, że z opony kamyszki walą po boku auta i progu. Tak naprawdę to auto to wielki średniak.
Średnie spalanie dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
7,9
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Auto mam od nowości i w sumie jest to rozsądna opcja dla jazdy mieszanej ( miasto / trasa ) . Wiadomo... są silniki, które palą mniej ale dzięki swojej prostocie ta konstrukcja odpala w każdych warunkach, daje możliwość dokonania wszystkich napraw eksploatacyjnych w garażu i sprawnie wiezie z A do B dając całkiem niezłego buta na trasie do prędkości 110 km/h. Nie poleciłbym go osobom, które potrzebują woła roboczego bo w auto trzeba trochę serca włożyć i nie zawsze iść po najcieńszej linii oporu ( części / olej / usługi serwisowe ).
8,0
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Trzeba przyznać, że auto mogłoby być nieco bardziej ekonomiczne, ale na pewno spalanie nie jest tak wysokie jak niektórzy tutaj opisują. Zalecam solidny przegląd pojazdu, wymianę filtrów bo może tu tkwi problem? Mi na trasie Katowice - Krynica Zdrój + powrót z dwoma osobami na pokładzie i bagażami wyszło spalanie 6,3 litra, a nie była to tylko jazda po trasie, w korku też chwilę stałem. Realne spalanie w codziennej głównie miejskiej jeździe jeśli nie mieszkasz w Warszawie i nie stoisz w korku 2h przejeżdżając 15km powinno wynosić 7-8 l.
7,5
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
czuć, że konstrukcja ma już swoje lata. Dynamika jest przeciętna i demonem prędkości też ta jednostka nie jest. raczej takie auto miejsko weekendowe, najlepiej czuje się w prędkościach pomiędzy 80-120km/h. Pozniej robi się i głośny i głodny. Miasto: spokojnie bez korkow 7,8-9 Miasto z korkami: do 12 L. - trasa: udało mi się raz zejść na dystansie 70km do 5.9 (plynna jazda wieczorem bez ruchu). Srednio 6,8-7,8L.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 88
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Falujące obroty
  • Ford Focus II Hatchback 5d 2.0 Duratec 145KM 107kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam, samochód posiadam od wakacji a więc niecały rok. Właściwie od samego początku mam problem z falującymi obrotami które pojawiają się przy wysprzęglaniu, dojeżdżaniu do świateł. Skoki wtedy spadają do około 500/600 i skaczą do około 1000-1200. Przy okazji tego zjawiska od razu widać że przygasają światła. Naczytałem się na wielu foracg co może to powodować przepustnica/silnik krokowy/akumulator i tak dalej jednak osoby posiadające problemy koniec końców nie napisały jak rozwiązały problem. Dodam że te obroty nie przeszkadzają ogólnie w jeździe ale są zwyczajnie irytujące i martwi mnie czy nie prowadzi to do innych usterek. Proszę o kontakt jakby ktoś znał rozwiązanie tego problemu może być tu może być na maila blakuacu@gmail.com
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 31
4,3
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 82 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz...
5,0
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: KME
przebieg: 2 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Jeśli chodzi o instalacje gazową do tego auta to polecam, rzecz jasna sekwencje. Nie sprawia problemów. Gaz zakładać w polecanych i renomowanych zakładach. Takimi nie są na pewno D.T. gas system z Poznania ul. Darłowska 56. Partacze nie umieli prawidłowo założyć węży od płynu chłodzącego(pełno trójników i nie potrzebnych węży), źle założony parownik, nieodpowiednie...
5,0
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalka w środku to Zavoli Winner. Auto odkupione z przebiegiem autentycznym 130 tys.km. Instalacja montowana rok temu. Przebieg do dziś 30 tys.km. Wizyta w warsztacie jedynie na przegląd. Z silnikiem nic się nie dzieje, pracuje normalnie, niskie lub wysokie obroty nie mają wpływu na pracę. Instalacje działa mi w każdych warunkach. Za tą cenę to był bardzo dobry wybór.
Ford Focus II Hatchback 5d