Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 - 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Oceny Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100 KM 74 kW

Ogólna ocena
4,02
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(70%) NIE(30%)
ZALETY + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Brak poważnych usterek
WADY - Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 3910
Koszt ogólny 25,11 PLN
LPG19.47 PLN
PB33.32 PLN
Wydatki serwisowe 8,67 PLN Pozostałe wydatki 15,72 PLN

Autodiagnoza Ford Focus II

Liczba wpisów: 117
Focus mk2 FL - Pali bezpiecznik 136 (15A) od spryskiwaczy.
dodał: erykuss, 4 lata temu
Witam. Coś notorycznie przepala mi bezpiecznik numer 136 (15A) od spryskiwaczy. Po założeniu nowego i odpaleniu silnika samochodu od razu przepala bezpiecznik. Nawet nie muszę uruchamiać spryskiwaczy. Za pierwszym razem udało się uruchomić spryskiwacze przód i tył (działają). Zanim wybiorę się do jakiegoś magika zapytam na forum. W marcu robili w tym aucie instalację gazową - czy mogli coś skopać? Samochód mam od miesiąca więc ciężko coś więcej napisać. Poradzicie coś...
Elektryczna szyba pasażera
dodał: michalwro, 3 lata temu
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Postanowiłem zajrzeć do silniczka szyby. Jednak wyskoczył kolejny problem- wszystko dało się odkręcić oprócz dwóch śrub...
Po zatrzymaniu sie czasami wzrastaja obroty nawt do 4000 pochwili spadaja.
dodał: ZORBA, 4 lata temu
W czasie jazdy np.na 2 lub 3 biegu(najbardziej odczuwalne) po zdjęciu nogi z gazu samochód nie zwalnia-brak efektu hamowania silnikiem-zachowuje się jak by jechał na tempomacie-mozna tak przejechac pare km. Po zatrzymaniu sie obroty potrafia wzrosnac czasami nawet do 4000 .

Dane techniczne Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011

Podstawowe parametry Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW)
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Przeniesienie napędu Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5

Publikacje o Ford Focus

Newsy o Ford Focus

Ford Focus II Hatchback 5d
Aktualnie przeglądasz Ford Focus II Hatchback 5d