Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 - 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Oceny Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100 KM 74 kW

Ogólna ocena
4,02
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(70%) NIE(30%)
ZALETY + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie
WADY - Skrzynia biegów - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

Marlon
Ford Focus II Hatchback 5d
1.6 Duratec 100KM 74kW (2005-2011) 4,54
Samochód wybierałem dość długo, potrzebowałem auta głównie do dużego miasta do jazdy w korkach i na krótkie trasy. Zdecydowałem się na focusa w benzynie ze względu na atrakcyjną cenę zakupu w stosunku do wyposażenia( podgrzewana p. szyba, komputer, parktronic), tanią eksploatację (tylko paliwo i materiały eksploatacyjne) oraz sporą przestrzeń dla 3-os rodziny przy zachowaniu rozmiarów samochodu łatwego do zaparkowania. O genialnych...
dodano 6 lat temu przez Marlon
kapelusznik
Ford Focus II Hatchback 5d
1.6 Duratec 100KM 74kW (2005-2011) 3,85
Samochód odebrałem w salonie i od tej pory był to mój podstawowy pojazd. Jeżdżę głównie po mieście (powiedzmy 80% czasu) i w takim środowisku Focus II radzi sobie poprawnie. Przy wyjeździe poza miasto, w szczególności przy 4 dorosłych osobach na pokładzie i pełnym bagażnikiem robi się przeciętnie, jeżeli chodzi o dynamikę, natomiast nadal da się utrzymać sensowne spalanie. Mój styl jazdy to 92% eco-drivingu, 8% dynamiki. Jeżeli chodzi o...
dodano 10 miesięcy temu przez kapelusznik
Krzysztof
Ford Focus II Hatchback 5d
1.6 Duratec 100KM 74kW (2005-2011) 3,15
Mam porównanie do starego focusa 1.6 i też 100KM - 3 lata użytkowania; nowy focus to przestronny wóz, pakowny z dobrymi materiałami we wnętrzu, "normalną" stylistyką, taki jaki powinien być samochód klasy C. A teraz z innej beczki: z tym silnikiem to krowa! Głośny okropnie! Mam nadzieję, że to się jeszcze jakoś ułoży, choć stary focus jakoś nie musiał się układać - od początku był cichy i tyle nie palił, przynajmniej 1 litr mniej. Skrzynia...
dodano 10 lat temu przez Krzysztof

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 3700
Koszt ogólny 24,04 PLN
LPG16.77 PLN
PB33.59 PLN
Wydatki serwisowe 7,94 PLN Pozostałe wydatki 15,36 PLN

Autodiagnoza Ford Focus II

Liczba wpisów: 117
Po zatrzymaniu sie czasami wzrastaja obroty nawt do 4000 pochwili spadaja.
dodał: ZORBA, 4 lata temu
W czasie jazdy np.na 2 lub 3 biegu(najbardziej odczuwalne) po zdjęciu nogi z gazu samochód nie zwalnia-brak efektu hamowania silnikiem-zachowuje się jak by jechał na tempomacie-mozna tak przejechac pare km. Po zatrzymaniu sie obroty potrafia wzrosnac czasami nawet do 4000 .
Elektryczna szyba pasażera
dodał: michalwro, 3 lata temu
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie...
Silnik - brak mocy przy przyspieszaniu
dodał: potuh, 4 lata temu
Witam. Moj Fordzik cos ostatnio zawodzi. Problem polega na braku mocy przy przyspieszaniu. Obroty nie wzrastaja proporcjonalnie do predkosci. Podskoczylo spalanie. Czasami przez pierwsze miunuty pracy silnika faluja obroty. Podczas wyprzedzania zdarzy sie , ze cos jakby sie odetkalo (powyzej 4000 obrotow/min) i Fordzik 'idzie' jak strzala. Jednak w wiekszosci przypadkow musze czekac na 2razy wiecej miejsca niz normalnie,bo przyspiesza jakby go cos trzymalo. Kolejna rzecza jaka zauwazylem jest to ,ze jak odpuszczam gaz samochod jedzie przez chwile ze stala predkoscia zamiast...

Dane techniczne Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011

Podstawowe parametry Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW)
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Przeniesienie napędu Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5

Publikacje o Ford Focus

Newsy o Ford Focus

Ford Focus II Hatchback 5d