Szukaj

Informacje o Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Dane techniczne Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011

Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW)
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011

Liczba ocen: 64
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Waldemar
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Ford Focus II
Tuż po zakupie auta stwierdziłem bardzo głośną pracę silnika oraz wysoki poziom hałasu dochodzący z pod kół.Ford OMC. nie umożliwił mi dokonania jazdy próbnej bo nie mieli takiego modelu.Gdy zgłosiłem ten problem zaproszono mnie do serwisu i zamontowano matę wygłuszającą pod maską za 200zł. Ta operacja obniżyła hałas w bardzo małym stopniu.Ponadto wymieniłem opony, ponieważ HANKOOKI założone fabrycznie wyjątkowo huczały nawet przy małej prędkości. Klimatyzacja pracowała poprawnie tylko w pierwszym roku eksploatacji.Od drugiego sezonu mimo zabiegów serwisu nie można schłodzić wnętrza w odczuwalny sposób system pracuje jakby na 50%. Uważam, że auto kupione pod marką Ford nie powinno mieć takich usterek,źle to świadczy o podejściu firmy do klienta a serwis usuwa je w ograniczonym zakresie.Chyba bardzo zastanawiałbym się nad ponownym zakupem tej marki.
4,2
~Rafał
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Ford Focus II
Auto jest godne polecania szczególnie w wersji wyposażenia Gold X. Jak dla mnie to zestawienie jest to minimum. Silnik Ti-VCT daje zadowolenie, jeśli się go odpowiednio \"kręci\" na wysokie obroty, a zawieszenie podnosi tylko moje zadowolenie z jazdy. Jest to dobre rozwiązanie zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i bez dzieci. Mogę powiedzieć, iż kupiłbym go jeszcze raz, tym razem w wersji z silnikiem 2.0 (apetyt rośnie w miarę jedzenia:), choć muszę podkreślić, że Ti-VCt zdecydowanie wystarczy i lepiej się spisuje niż wersja 100 konna.
3,5
~Asmo
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Ford Focus II
Ogolnie dobrze. Jakbym wybieral to wersje Golden-X. Srodek bardzo przyjazny dla kierowcy. Samochod informuje o wszystkim kierowce. Ergonomia na bardzo wysokim poziomie. Szwankuje jednak wyciszenie silnika powyzej 100km/h, brak kieszen w tylnych drzwiach oraz miejsc na napoje z tylu. Dziwna polityka forda - niby daja cos w pakiecie ale nie wszystko. Brakuje np elektrycznych szyb z tylu - doplata 1000 zl oraz czujnikow cofania nastepne 1000 zl. I mogli by zmienic radio aby bylo z MP3 - tutaj to u wiekszosci producentow juz stanard.

Raporty spalania Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011

Liczba raportów: 83
Średnie spalanie dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011
8,1
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Ford Focus II
Jak na 1200 kg i 115 koni to nie jest dużo. Dziwią mnie wyniki osób, którzy przedstawiają wyniki ok. 10 litrów albo maja bardzo ciężką nogę, albo też spędzają mnóstwo czasu w korkach w duży aglomeracjach.Ja w 70 % jeżdzę po trasie a pozostałe 30 % to miasto to nieduże miasto 50000 tys mieszkańców. nie ciskam pedału mocno ale flegmatykiem też nie jestem. Myśle że przy przebiegu rzędu 15000 tys. km rocznie można smiało kupić ten samochodzik zamist jego dislowskiej wersji- dużo większe mamy prawdopodobieństwo, że licznik nie jest przekręcony a ponadto mniejsza awaryjność, jedna awaria popowtryskiwaczy i cała oszczędność w spalaniu da w łeb. Ponadto lubię jak silnik wkręca się na wysokie obroty.
8,2
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Ford Focus II
Ameryki nie odkryję, mówiąc że wszystko zależy od stylu jazdy. Ja lubię dynamiczną jazdę i uważam, że po to jest skrzynia 5-biegowa by z niej korzystać, a nie jechać na 5-tce 50 km/h, choć silnik jest na tyle elastyczny, że od 70 km/h spokojnie można na tym biegu żwawo jechać. Przeważnie zmieniam bieg na wyższy przy ok. 3500 obr./min., wtedy po zmianie jest 2200 obr./min., choć zaznaczam że lubię często przycisnąć. Przy takim stylu jazdy spalanie (bez włączonej klimy) wygląda tak: Miasto - to ok. 9 - 9,5 l, ale przy staniu w korkach i na światłach co 200m może być nawet 10,5 - 11 l/100 km, ale czemu tu się dziwić... samochód najwięcej pali przy jeździe na 1 i 2 biegu. Autostrada - trzymając równo ok. 150 km/h wyjdzie 8.5 l/100 km (4.500 obr./min.) Poza miastem - ok. 6.5 - 7 l/100 km Srednia z 500 km z czego 200 km autostradą, 250 km poza miastem a 50 km w mieście - 7.6 l/ 100 km Moim zdaniem, jak na dynamiczną jazdę w końcu niemałych autem to spalanie jest naprawdę dobre, a w trasie wręcz bardzo dobre. Na pewno nie kupiłbym diesla dla tych 2-litrów mniej.
8,2
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Ford Focus II
tu też troszke mogło by być lepiej ale to benzyniak i 115km, nie będzie palic tyle co 80knna podstawowa wersja focusa , w mieście mi pali tak między 9,1l(zimowe opony 195) a 10,5l(lato opony 205 plus klima)jeżdżę normalnie czasem depnę ale rzadko, jeśli ktoś jezdzi naprawdę przepisowo i spokojnie to nie dobije 10l, średnia na trasie gliwice -n.sącz-gliwice, wyszła mi 7,6l na oponach 205,gdzie w jedną str. A4 a w drugą str. jechałem landówką przez wadowice oświęcim itd. zaznaczę że jechałem z rodziną czteroosobową ,plus bagaż(lekki),a nie sam .

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 80
Wypadające zapłony po deszczu
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • silnik
  • 248 tys. km
Przed wystąpieniem usterki przez kilka dni padał deszcz. Ruszyłem samochodem do pracy i po przejechaniu kilkuset metrów przy 2000 obr/min samochód jednorazowo niepokojąco zadrżał, a po przejechaniu kolejnych 5km na światłach zaczął się mocno trząść, a kontrolka check engine zaczęła migać. Zjechałem z drogi, podpiąłem się pod OBD i odczytałem błąd P0301 "Cylinder 1 Misfire Detected". Kable zapłonowe z wierzchu wyglądały w porządku, ale po odpięciu fajek od świec okazało się że w komorach w których się znajdują chlupie sobie woda.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Nieprawidłowe działanie klimatyzacji automatycznej
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 112 tys. km
Klimatyzacja nieodpowiednio dopasowuje działanie do zadanej temperatury. Przy ustawieniu np. 20 stopni potrafi grzać, podczas gdy temperatura za oknem jest dużo wyższa, a wnętrz jest nagrzane przez promienie słoneczne. Niekiedy działa poprawnie i w trakcie dłuższej jazdy nagle grzeje, a temperatura w pojeździe znacznie przekracza zadaną wartość (sprawdzone - jeździłem z termometrem i temperatura potrafiła dochodzić do 30 stopni! - tylko do takiej dałem radę wytrzymać). Czasem problem pojawia się od razu po uruchomieniu silnika (np. po postoju), a czasem w trakcie jazdy. Niekiedy zdarza się, że klima wraca do poprawnego działania, ale najczęściej jedynym wyjściem jest przedstawić komputer na "LO" i regulować działanie dmuchawy ręcznie - wówczas chłodzenie działa prawidłowo... Usterka ta była przedmiotem analizy w ASO, lecz wg serwisu wszystko jest ok. i klima działa poprawnie... Być może, ktoś z Was miał doświadczenie z podobną usterką?
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik nie odpala
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
Rozrusznik dobrze kręci, jednak auto nie odpala. Dla znających się trochęna mechanice - brak zapłonów, paliwo nie jest podawane do silnika Problemy z zamkiem centralnym i alarmem Musieliśmy się wykłócać z serwisem u dealera, nie chcieli się przyznać, że to znana przypadłość w Focusach. Za trzecim razem (auto nadal na gwarancji, problemy zaczęły się po ok. 3 miesiącach od zakupu nowego samochodu) wgrano nowe oprogramowanie. Próbowano nas zbyć, w szczególności żonę, jednak ze względu na fakt, że jestem mechanikiem, nie daliśmy za wygraną. Po wgraniu sterowników od 2 lat problem więcej się nie powtórzył. Dopiero po czasie przeczytaliśmy o istnieniu podobnych problemów z odpalaniem..
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
5,0
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Ford Focus II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
Jeżeli chodzi o auto to z forda jestem bardzo zadowolony, sylwetka auta uważam, że jest nie do przebicia, prezentuje sie pięknie. U mnie pod maską siedzi silnik 1.6 115KM ( przydałoby się więcej ale nie ma co narzekać). Auto ma zamontowaną instalację gazową BRC Sequent32, dzięki czemu jest na prawdę oszczędne. Ogólnie ford w mojej opinii jest niedoceniany.
4,5
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Ford Focus II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 52 tys. km
użytkowana przez: 43 tys. km
Auto ford focus 1.6 polecam każdemu ten silniczek pod instalacje lpg. U siebie mam zamontowane Zavoli. Jestem bardzo zadowolony instalacja świetnie zestrojona, nie mam z autem żadnych problemów. Cenowo montaż był według mnie w rozsądnych pieniądzach. Mam dobrą instalację bez przepłacania.
4,5
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Ford Focus II
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
przejechałem tym focusem 30.000km i wbrew opiniom internautów,silnik,gniazda zaworowe i cały samochód mają się dobrze.Instalacja założona bardzo profesjonalnie.Jako dodatkowe urządzenie polecono mi w warsztacie lubryfikator,który służy do smarowania gniazd zaworowych.I jestem bardzo zadowolony.Teraz bedę montował forda galaxy,o wrażeniach napiszę.
Ford Focus II Hatchback 5d