Szukaj

Informacje o Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW)
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Fabian
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Mam model 1.6 VVTi 115 KM w wersji Gold od 2005, kupiony nowy w autoryzowanym salonie Forda tuż po wejściu na rynek polski. Po 14 latach eksploatacji, z corocznymi przebiegami "niedzielnego kierowcy" - emeryta oceniam go bardzo pozytywnie. Poza tym, że od początku jest dość głośny (czego nie lubię), nic złego więcej nie mogę powiedzieć. Stosuję olej zalecany przez producenta (Motorcraft 5W30) z wymianą co 10 tys. km. Po 40 tys. km wymieniłem świece i wszystkie płyny eksploatacyjne, to samo zamierzam zrobić wiosną 2020r. dodając wymianę oleju przekładniowego i paska rozrządu. To powinno wystarczyć na cały okres do pełnego zapisania kolejnego dowodu rejestracyjnego i zakończenia kariery kierowcy :). Eksploatacyjne zużycie części stwierdzane na przeglądach usuwam od ręki, a jak do tej pory była to tylko wymiana łożyska w przednim lewym kole i wymiana tulei wahaczy z przodu z obu stron. Zauważam już głośniejszą pracę klimatyzacji co zapewne zakończy się wymianą sprężarki (zdaniem fachowców terkocze zużyte sprzęgiełko). Eksploatuję trzeci akumulator (wymieniane co ok. 6 lat jeśli zauważam pogorszenie rozruchu). Przez 14 lat jeździłem na letnich oponach 205/55 R16 Pirelli, w które auto wyposażono w fabryce, co jest premią za brak szaleństw przy ruszaniu i hamowaniu i dzięki stosowaniu opon zimowych (na wiosnę letnie opony wymienię na nowe). Tyle historii benzynowego focusa II 1.6, który jak dotąd spisuje się znakomicie i uważam, że jest godny polecenia.
3,7
~Waldemar
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Tuż po zakupie auta stwierdziłem bardzo głośną pracę silnika oraz wysoki poziom hałasu dochodzący z pod kół.Ford OMC. nie umożliwił mi dokonania jazdy próbnej bo nie mieli takiego modelu.Gdy zgłosiłem ten problem zaproszono mnie do serwisu i zamontowano matę wygłuszającą pod maską za 200zł. Ta operacja obniżyła hałas w bardzo małym stopniu.Ponadto wymieniłem opony, ponieważ HANKOOKI założone fabrycznie wyjątkowo huczały nawet przy małej prędkości. Klimatyzacja pracowała poprawnie tylko w pierwszym roku eksploatacji.Od drugiego sezonu mimo zabiegów serwisu nie można schłodzić wnętrza w odczuwalny sposób system pracuje jakby na 50%. Uważam, że auto kupione pod marką Ford nie powinno mieć takich usterek,źle to świadczy o podejściu firmy do klienta a serwis usuwa je w ograniczonym zakresie.Chyba bardzo zastanawiałbym się nad ponownym zakupem tej marki.
4,2
~Rafał
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Auto jest godne polecania szczególnie w wersji wyposażenia Gold X. Jak dla mnie to zestawienie jest to minimum. Silnik Ti-VCT daje zadowolenie, jeśli się go odpowiednio \"kręci\" na wysokie obroty, a zawieszenie podnosi tylko moje zadowolenie z jazdy. Jest to dobre rozwiązanie zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i bez dzieci. Mogę powiedzieć, iż kupiłbym go jeszcze raz, tym razem w wersji z silnikiem 2.0 (apetyt rośnie w miarę jedzenia:), choć muszę podkreślić, że Ti-VCt zdecydowanie wystarczy i lepiej się spisuje niż wersja 100 konna.
Średnie spalanie dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011
8,1
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Jak na 1200 kg i 115 koni to nie jest dużo. Dziwią mnie wyniki osób, którzy przedstawiają wyniki ok. 10 litrów albo maja bardzo ciężką nogę, albo też spędzają mnóstwo czasu w korkach w duży aglomeracjach.Ja w 70 % jeżdzę po trasie a pozostałe 30 % to miasto to nieduże miasto 50000 tys mieszkańców. nie ciskam pedału mocno ale flegmatykiem też nie jestem. Myśle że przy przebiegu rzędu 15000 tys. km rocznie można smiało kupić ten samochodzik zamist jego dislowskiej wersji- dużo większe mamy prawdopodobieństwo, że licznik nie jest przekręcony a ponadto mniejsza awaryjność, jedna awaria popowtryskiwaczy i cała oszczędność w spalaniu da w łeb. Ponadto lubię jak silnik wkręca się na wysokie obroty.
8,2
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Ameryki nie odkryję, mówiąc że wszystko zależy od stylu jazdy. Ja lubię dynamiczną jazdę i uważam, że po to jest skrzynia 5-biegowa by z niej korzystać, a nie jechać na 5-tce 50 km/h, choć silnik jest na tyle elastyczny, że od 70 km/h spokojnie można na tym biegu żwawo jechać. Przeważnie zmieniam bieg na wyższy przy ok. 3500 obr./min., wtedy po zmianie jest 2200 obr./min., choć zaznaczam że lubię często przycisnąć. Przy takim stylu jazdy spalanie (bez włączonej klimy) wygląda tak: Miasto - to ok. 9 - 9,5 l, ale przy staniu w korkach i na światłach co 200m może być nawet 10,5 - 11 l/100 km, ale czemu tu się dziwić... samochód najwięcej pali przy jeździe na 1 i 2 biegu. Autostrada - trzymając równo ok. 150 km/h wyjdzie 8.5 l/100 km (4.500 obr./min.) Poza miastem - ok. 6.5 - 7 l/100 km Srednia z 500 km z czego 200 km autostradą, 250 km poza miastem a 50 km w mieście - 7.6 l/ 100 km Moim zdaniem, jak na dynamiczną jazdę w końcu niemałych autem to spalanie jest naprawdę dobre, a w trasie wręcz bardzo dobre. Na pewno nie kupiłbym diesla dla tych 2-litrów mniej.
8,2
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
tu też troszke mogło by być lepiej ale to benzyniak i 115km, nie będzie palic tyle co 80knna podstawowa wersja focusa , w mieście mi pali tak między 9,1l(zimowe opony 195) a 10,5l(lato opony 205 plus klima)jeżdżę normalnie czasem depnę ale rzadko, jeśli ktoś jezdzi naprawdę przepisowo i spokojnie to nie dobije 10l, średnia na trasie gliwice -n.sącz-gliwice, wyszła mi 7,6l na oponach 205,gdzie w jedną str. A4 a w drugą str. jechałem landówką przez wadowice oświęcim itd. zaznaczę że jechałem z rodziną czteroosobową ,plus bagaż(lekki),a nie sam .

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
5 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
5,0
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
Jeżeli chodzi o auto to z forda jestem bardzo zadowolony, sylwetka auta uważam, że jest nie do przebicia, prezentuje sie pięknie. U mnie pod maską siedzi silnik 1.6 115KM ( przydałoby się więcej ale nie ma co narzekać). Auto ma zamontowaną instalację gazową BRC Sequent32, dzięki czemu jest na prawdę oszczędne. Ogólnie ford w mojej opinii jest niedoceniany.
4,5
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 52 tys. km
użytkowana przez: 43 tys. km
Auto ford focus 1.6 polecam każdemu ten silniczek pod instalacje lpg. U siebie mam zamontowane Zavoli. Jestem bardzo zadowolony instalacja świetnie zestrojona, nie mam z autem żadnych problemów. Cenowo montaż był według mnie w rozsądnych pieniądzach. Mam dobrą instalację bez przepłacania.
4,5
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
przejechałem tym focusem 30.000km i wbrew opiniom internautów,silnik,gniazda zaworowe i cały samochód mają się dobrze.Instalacja założona bardzo profesjonalnie.Jako dodatkowe urządzenie polecono mi w warsztacie lubryfikator,który służy do smarowania gniazd zaworowych.I jestem bardzo zadowolony.Teraz bedę montował forda galaxy,o wrażeniach napiszę.
Ford Focus II Hatchback 5d