Szukaj

Informacje o Ford Focus II Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 82 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~WS Focus 2
Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
Podczas mojej poprzedniej opinii porównywałem ten samochód na świeżo do poprzedniego. W tej chwili po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów mogę ją podtrzymać. Więc: \"Kupiłem samochód zadbany, rewelacyjnie wyposażony z ekonomicznym dieslem w cenie gdzie konkurencyjnego Golfa V miałbym 3 lata starszego, gołego i zajechanego. Nie będę się sprzeczał, konkurencja jest ładniejsza (wg mnie), ale technologicznie Focus jest bardziej zaawansowany, i przyjazny dla kierowcy. A chyba o to chodzi, jak kierowca czuję się za kierownicą swojego pojazdu. Odpocząłem również od usterek, które w moim golfie IV, spisywałem na kartce A4, gdy oddawałem auto do mechanika. Ale o Focusie; wygodny, przestronny, zwinny, świetnie wyposażony, z dużym bagażnikiem i ekonomiczny pojazd, z którego użytkownik ceniący bardziej funkcjonalność niż co powiedzą koledzy, będzie zadowolony.\"
4,4
~WS Focus
Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
Przedstawiam tutaj opinię o samochodzie który używam od kilku miesięcy, zrobiłem nim już 7000 kilometrów, emocje opadły. Jako miłośnik samochodów, chcę go trochę porównać do VW Golfa IV, którego użytkowałem wcześniej i do której to marki cały czas mam słabość. Otóż Focus wypada o wiele lepiej. Kupiłem samochód zadbany, rewelacyjnie wyposażony z ekonomicznym dieslem w cenie gdzie konkurencyjnego Golfa V miałbym 3 lata starszego, gołego i zajechanego. Nie będę się sprzeczał, konkurencja jest ładniejsza (wg mnie), ale technologicznie Focus jest bardziej zaawansowany, i przyjazny dla kierowcy. A chyba o to chodzi, jak kierowca czuję się za kierownicą swojego pojazdu. Odpocząłem również od usterek, które w moim golfie IV, spisywałem na kartce A4, gdy oddawałem auto do mechanika. Ale o Focusie; wygodny, przestronny, zwinny, świetnie wyposażony, z dużym bagażnikiem i ekonomiczny pojazd, z którego użytkownik ceniący bardziej funkcjonalność niż co powiedzą koledzy, będzie zadowolony.
4,3
~Lucas
Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
Jeszcze 20 000km temu oceniłbym moją foke doskonale, ale niestety posypał się wysprzeglik i pomka sprzęgła więc ocena spadła. Poza tym myślę wszystko w normie a pojawiające się drobne usterki uważam za coś normalnego. Super silnik, chociaż po 4 latach chętnie zamieniłbym na mocniejszy. Super elastyczność umiarkowane spalanie. Super prowadzenie. Sporo miejsca w środku i duży bagażnik. Ogrzewana przednia szyba i wogóle bogate wyposażenie (wersja gold plus). Z wad wymieniłbym hałas przy autostradowych prędkościach (powyżej 120km/h). Lakier też przeciętnej jakości.
Średnie spalanie dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW 2005-2011
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
Wiele osób tutaj pisało,że samochód pali dużo, za dużo, nieadekwatnie do osiągów . Kupiłem mojego Focusa ok 5 miesięcy temu , przejechałem nim ok 6 tys kilometrów więc już mogę napisać swoje 3 grosze. Gdy wracałem nim pierwszy raz z warszawy gdzie go kupiłem ( mieszkam pod warszawą) spalił mi 4,5 litra co wywołało u mnie szok. Pierwsza podróż do pracy wołomin-warszawa+ korki to by wynik 5,3 litra. zaznaczam,ze jechałem ostrożnie ale bez zawalania drogi. Samochód naprawde ma kopa, teraz jeżdze nim dość dynamicznie i rzadko kiedy spalanie przekracza 6,5 litra . Kiedyś było tu wiele opinii ,że samochód pali 9-10 litrów w mieście - próbowałem i się nie da więc albo ktoś tu nie lubi Forda albo ma zepsuty samochód. pozdrawiam
7,3
Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
W sumie słabo z tym spalaniem. Maxymalnie 9,5 l/100 km wciąga ale to przy obecnych mrozach. Minimum 5,5 równa jazda do Włoch, auto 3 osoby, generalnie zapakowane po dach. Ale jazda spokojna, równa. Jednak wynik letni, miasto + klima, korki, wypada w okolicach 8,5 litra. Wcześniejsza skoda 1,9 TDI 90 KM w tych samych warunkach paliła 6,5 max 7 litrów. Awaryjność przyzwoita, przy czym przy 50 000 przebiegu padl alternator. Japoński w dodatku. Teraz coś przycina się rozrusznik, a mam 55 tys przebiegu. Generalnie pod tym względem skoda też była bardziej odporna. Ale w trasie nie zawodzi, pali ładnie nawet w te 25 stopniowe mrozy (akumulator oryginał), także ok. Przy czym jeśli jest to auto dla więcej niż 2 osób to polecam kombi. Mój hatchback czasami nie wyrabia z miejscem.
5,9
Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
Niekoniecznie dobry silnik do jazdy w mieście. Mając ciężką nogę jest się w stanie przekroczyć nawet tem 7,5l. Są to jednak raporty podawane z komputera pokładowego, więc lepiej dodać jakieś 0,5l. Na trasę nadaje się dużo bardziej.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 89
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
1 komentarz
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Falujące obroty
  • Ford Focus II Hatchback 5d 2.0 Duratec 145KM 107kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam, samochód posiadam od wakacji a więc niecały rok. Właściwie od samego początku mam problem z falującymi obrotami które pojawiają się przy wysprzęglaniu, dojeżdżaniu do świateł. Skoki wtedy spadają do około 500/600 i skaczą do około 1000-1200. Przy okazji tego zjawiska od razu widać że przygasają światła. Naczytałem się na wielu foracg co może to powodować przepustnica/silnik krokowy/akumulator i tak dalej jednak osoby posiadające problemy koniec końców nie napisały jak rozwiązały problem. Dodam że te obroty nie przeszkadzają ogólnie w jeździe ale są zwyczajnie irytujące i martwi mnie czy nie prowadzi to do innych usterek. Proszę o kontakt jakby ktoś znał rozwiązanie tego problemu może być tu może być na maila blakuacu@gmail.com
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Focus II Hatchback 5d