Szukaj

Informacje o Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 143 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Marian
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Auto warte polecenia, silnik oprócz trochę za głośnej pracy bez zastrzeżeń, ja mogę tylko zarzucić mu troszkę brak mocy, ale to subiektywne odczucia - znajomi mają takie auta i uważają, że wystarczy w zupełności. Zawieszenie jest super, aż chce się tylko po zakrętach brykać, dobre gumy i naprawdę można poszaleć. Wyposażenie Gold X warte polecenia, automatyczna klima bezcenna. Spasowanie wnętrza dobre, materiały również na dobrym poziomie. Minimalnie za mało miejsca na tylnej kanapie dla wysokich osób, ale w moim przypadku to jednostkowy przypadki,także nie uważam tego za minus. Bagażnik wystarczająco duży, jeszcze nigdy jadąc na wakacje w dwie osoby go nie zapełniłem.
4,2
~miszcz kierownicy
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Bardzo dobre auto. Tak jak pisałem było to auto słuzbowe więc się nie oszczędzało i w ciągu niespełna roku zrobiłem ponad 80tyś km więc eksploatowane na maxa. co 20tyś w aso przeglądy robione. najdroższy przegląd kosztował około 2500zł a standartowe to 700zł. Bardo dobrze mi sie nim jeździło, szkoda mi było go oddawać. Maprawdę świetne auto. Niewiem jak dieselek ale benzyniak to zero problemów (przynajmniej z moim egzemplażem). Może sie czepaiam ale troszke mogli by się postarać o wykończenie wnętrza. W środku praktycznie wszystko to plastik, mam sentyment naprzykład do weluru w Oplu Omedze.
4,2
~luc mantz
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Auto za przeciętne pieniądze. Przeciętne wykonanie. Ponadprzeciętne własności jezdne. Komfort poniżej przeciętnej. Kupiony jako 4 letni. Jeżdżę nim 7 lat. Czas na zmiany ;-), bo czas płynie. Polecam tym, którzy chcą mieć spokój.
Średnie spalanie dla Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
7,7
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Spalanie minimum co osiągnąłem, raz na trasie to 6,3. Przeciętnie jak jeżdżę, sporo na trasie ale nie ekonomicznie to zazwyczaj 7-8. Na mieście masakra. Ale dystans przebyty na baku, to jest chyba bardziej ciekawa sprawa. Najmniej to 420km na autostradzie w Niemczech. W Polsce 550 km po mieście, średnio 650 km i zjazd do dystrybutora. Rekord odległości to 790km i zatankowałem 49L na stacji więc mogłem jeszcze jechać :) W porównaniu do Focusa I to ten pali jak smok, ma mniejszego buta, ale drogi trzyma sie lepiej.
7,3
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Spadek Wartości: Nowe auto 70 000 PLN. 3 letnie / 75k km - 34 000 PLN 5 letnie / 110 k km - 25 000 PLN. Ubezpieczenie w L4: 1800 PLN Serwis: 350 przegląd i olej. 1500 wszystkie silent-bloki. Prostowanie alufelg 200. Uwaga: żarówki czerwone dwu-włóknowe serwis forda sprzedaje po 40 PLN. Wszelkie podróbki to lipa - będę się decydował na ledy chyba. Poza tym paliwo: Miasto 8,0 L Miasto zima 8,5 L Trasa 6,5 L Chorwacja 3000km 6,2 L Zejście poniżej 6 L nie na moje nerwy.
8,7
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Standardowo jeżdżąc spokojnie po mieście, stosując zasady eko jazdy, zwykle spalanie 9-10 l/100 km. Minimalne spalanie na trasie Warszawa - Wrocław to 6,7 l/100 km przy jeździe między 100-110 km/h. Nie jest to może mistrz oszczędności, ani mocy, ale jakoś jedzie i w miarę bezawaryjnie.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 89
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
1 komentarz
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Falujące obroty
  • Ford Focus II Hatchback 5d 2.0 Duratec 145KM 107kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam, samochód posiadam od wakacji a więc niecały rok. Właściwie od samego początku mam problem z falującymi obrotami które pojawiają się przy wysprzęglaniu, dojeżdżaniu do świateł. Skoki wtedy spadają do około 500/600 i skaczą do około 1000-1200. Przy okazji tego zjawiska od razu widać że przygasają światła. Naczytałem się na wielu foracg co może to powodować przepustnica/silnik krokowy/akumulator i tak dalej jednak osoby posiadające problemy koniec końców nie napisały jak rozwiązały problem. Dodam że te obroty nie przeszkadzają ogólnie w jeździe ale są zwyczajnie irytujące i martwi mnie czy nie prowadzi to do innych usterek. Proszę o kontakt jakby ktoś znał rozwiązanie tego problemu może być tu może być na maila blakuacu@gmail.com
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
5,0
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
W środku jest instalka Kit Alba. Przelot na niej 30 tys. km. W serwisie 2 razy na wymianie filtrów. Silnik działa bez zarzutu. Auto dobrze się zbiera, nie ma problemów z przejściem na gaz. Do tego tanie filtry. Generalnie koszty zwracają się bardzo szybko.
5,0
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 31 tys. km
użytkowana przez: 103 tys. km
Pierwszy właściciel auta. Zagazowany przy przebiegu 31000km. Obecnie 134000km. 2x regulacja zaworów wydechowych (koszt w sumie 1480zł), regeneracja reduktora li02 po 100tys km.. Zmiana filtrów co 15 tys. Czyszczenie wtrysków LPG po 90tys km. Zmiana świec co 20 tys km. Polecam z czystym sumieniem i mam nadzieję na bezawaryjną jazdę na kolejne 100tys km
4,5
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Nie odczuwa się zmiany przejścia paliwa benzyny na LPG. Przy temperaturze otoczenia od 7C do 17C po przejechaniu 500m następuje przejście 98=>LPG. Natomiast przy temperaturze 18 wzwyż praktycznie po przejechaniu 100m. Po przejechaniu 2000km brak jakichkolwiek problemów przy przejściu 98=>LPG oraz przy jeździe na LPG. Brak spadku mocy silnika najprawdopodobniej jest...
Ford Focus II Kombi