Szukaj

Informacje o Ford Focus II Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW)
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Łukasz_piotrowski
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Focus II
Auto kupiłem w 2015 roku, jako 9 latek. Pojechałem po nie Niemiec, kupione od Turka z komisu. Mimo obaw, co do pochodzenia i sprzedawcy, osoby, które pomogły mi auto kupić, zapewniły mnie, że auto jest wiarygodne, posiadało książkę serwisową z wpisami do 2012 roku. Cena była wyższa niż średnia w Polsce, ale kupiłem auto w wersji Titanium, z mocną benzyną i dość niskim przebiegiem (113 tys km). Czy prawdziwy? Stan auta sugerował, że tak (ale kto wie?), nic nie zużyte, fotele pół skórzane w świetnym stanie. Wyposażenie mnie satysfakcjonuje m.in. klima auto dwustrefowa, grzane przednie fotele, 4 el. szyby, podgrzewana przednia szyba, chłodzony schowek, dobra jakość materiałów (nic nie trzeszczy) etc. Szkoda, że zabrakło tempomatu, ale cóż. Zrobiłem autem 35 tys km, elektryka nie wariuje, kilka drobnych usterek, które tanio wyeliminowałem (szczegóły w poszczególnych rybrykach) i narazie sama eksploatacja. Fajnie się autem jeździ, sprawdza się jako rodzinny dupowóz, a do tego silnik jest żwawy i wbrew temu co piszą nie pali dużo. Największym minusem jest wyciszenie i brak 6 biegu. Z drobnostek nieco haczy skrzynia na 1 i wstecznym, ale to chyba przypadłość mojego egzemplarza. Blacharka w momencie kupna była ok, teraz jednak dwie zimy w Polsce i przednie błotniki lecą, będą do wymiany, bo nie opłaca się tego robić. Tylna klapa też ma kilka purchli, ale nie ma tragedii. Podłoga jest zdrowa, ale wydech po kilkunastu latach już wymaga wymiany, rdzewieją mocowania wydechu, poprawiałem to juz 3 razy. Generalnie polecam, udane auto, Ford nie jest gówno wort, wbrew temu co mówią Janusze. O ile nie kupimy szrota, to auto powinno być mało awaryjne, a ceny części są dość niskie, szczególnie, że dużo jest zamienników.
4,2
~baristaFL
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Focus II
Przypomnę ze jest to moja druga opinia o już drugim FFII pierwszy 390tyś km 2005r obecny FFII lift 08r 136tyś km Pierwszy Ford w wersji \"socjal plastik\" mimo przebiegu nie zużywał się wewnątrz praktycznie wcale Przy obecnej wersji Titanium X skórzana kierownica pół skórzane fotele klimatronic navi na kążdym elemencie mimo potwierdzonego przebiegu widać oznaki zużycia Auto wygląda luksusowo mniej trzeszczy od \"trend-a\" jednak zużywa się bardziej i jest nadal głośny wewnątrz Długo szukałem wersji z silnikiem 2.0 duratec ponieważ jest ich niewiele i większość z firm z za granicy z korbami klimy i tapicerką w pasiaki:) Eksploatacja jest wręcz tania koszty utrzymania naprawdę znośne a przede wszystkim... Nie wymieniam wtrysków turbin dwu mas DPF-ów EGR-ów!
4,6
~Maks
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Focus II
Bardzo dobry samochód. Prowadzi się świetnie, dobrze przyspiesza a przede wszystkim jest do bólu ekonomiczny. Wygodne, pojemne i całkiem zgrabne autko dla rodzinki na bliższe jak i dalsze wojaże sprawdzi się idealnie. Niezawodne, mimo opinii iż Ford nie lubi gazu to się z tym nie zgodzę - fabryczna instalacja BRC sprawuje się świetnie i regularnie serwisowana nie sprawia problemów. POLECAM!!!
Średnie spalanie dla Ford Focus II Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW 2005-2011
8,7
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Focus II
Silnik 2.0 przystosowany fabrycznie (bifuel) do gazu z założoną fabrycznie u włoskiego dilera instalacją BRC. Czas oraz warunki pomiarów: sierpień, wrzesień z ciągle włączoną klimatyzacją, dziennie trasa 210 km z czego 10km po mieście, 120 km po autostradzie a pozostała reszta (80 km) po drogach krajowych. Średnia prędkość 75-80 km/h (miasto 50, autostrada 140-150, drogi krajowe 60-120). Przy takich warunkach uzyskałem stabilne średnie spalanie na poziomie 9,5 dm3/100km. Myślę, że możliwe jest ´zejście do 9,0 ale będzie trzeba zrezygnować z szybkiej jazdy i ograniczyć się do ok 120. Generalnie przy "wysokich" prędkościach (ok. 170 km/h) spalanie mocno skacze do ponad 14 dm3/100km.
8,5
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Focus II
Silnik benzynowy 2,0 145 KM nie może jechać "o kropelce". Każde głębokie wciśnięcie gazu spowoduje wir w baku i spalanie kilkunastu l/100km. Spalanie w mieście przy spokojnej jeździe to 8,5 - 9,5 l. W zimie przy dużych mrozach i krótkich odcinkach spalanie doszło do 10,5 (poranny rozruch -15 st.C, czas na odmrażanie szyb i jazda po śniegu). Poza miastem poniżej 6,5 l. Na autostradzie do 9 l (140-160 km/h). MK1 był bardziej agresywny i palił 1 litr więcej od MK2. Ford nie powinien ograniczać spalania o ten jeden litr bo odbiło się to na dynamice silnika. A szkoda MK1 daje więcej frajdy.
8,6
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Focus II
Na pelnym baku (50l) ,przejezdzam w ruchu miejskim 530km czyli w okolicach 10litrow . W trasie(predkosc do 100km) udalo mi sie przejechac 700km na baku co daje spalanie w okolicach 7l . Max jaki osiagnelem to 12 litrów ,ostre deptanie plus krotkie odcinki . Nigdy niezakladalem gazu i szczerze odradzam bo nie ma możliwości regulowania zaworów.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 89
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
1 komentarz
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Falujące obroty
  • Ford Focus II Hatchback 5d 2.0 Duratec 145KM 107kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam, samochód posiadam od wakacji a więc niecały rok. Właściwie od samego początku mam problem z falującymi obrotami które pojawiają się przy wysprzęglaniu, dojeżdżaniu do świateł. Skoki wtedy spadają do około 500/600 i skaczą do około 1000-1200. Przy okazji tego zjawiska od razu widać że przygasają światła. Naczytałem się na wielu foracg co może to powodować przepustnica/silnik krokowy/akumulator i tak dalej jednak osoby posiadające problemy koniec końców nie napisały jak rozwiązały problem. Dodam że te obroty nie przeszkadzają ogólnie w jeździe ale są zwyczajnie irytujące i martwi mnie czy nie prowadzi to do innych usterek. Proszę o kontakt jakby ktoś znał rozwiązanie tego problemu może być tu może być na maila blakuacu@gmail.com
Problem rozwiązany
3 komentarze
Ford Focus II Kombi