Szukaj

Informacje o Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW)
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Wiktor
Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Ford Focus II
Jeśli chodzi o ten przedział cenowy i klasę aut, według mnie jest całkiem nieźle, ale ma swoje minusy o czym nieco poniżej. Plusy to na pewno prowadzenie auta na drodze i bezawaryjność. Minusem jest mułowatość, ale to można zmienić chipując auto - ja tak zrobiłem i odpukać ostatnie 45 tys. km zrobiłem bez większych przeszkód. Po chiptuningu parametry auta to ok 127KM/280nm, co pozwala na bezstresowe wyprzedzanie na krajówkach. Z tyłu miejsca jest raczej wyłącznie dla mniejszych osób, z przodu osoba o wzroście 1.88m musi siedzieć jak w gokarcie - mając obniżone siedzenie na maksa. Spalanie przyzwoite - 6l w trasie przy prędkości 100-110km/h. W mieście i na autostradzie 7 do 8l/100km (wyniki dla opon całorocznych GoodYear Vector 4 seasons). Kombi nie jest strasznie długie w porównianiu do Insigni czy Mondeo, więc w mieście zazwyczaj w wolną lukę da się nim zaparkować. Auto w miarę wysokie więc po leśnych drogach też bezstresowo daje radę. Wygłuszenie auta jest beznadziejne, na szczęście wygłuszenie matami przednich drzwi nieco pomaga. Podobnie beznadziejne są standardowe głośniki montowane w tym aucie. Wyciszenie + wymiana na HELIX B-62C poprawiła sytuację z beznadziejnej na w miarę ok. Dość szybko przetarł mi się lakier z tyłu auta - u góry pod klapą bagażnika, w miejscu gdzie są kable, jak kupujesz auto zwróć uwagę na to miejsce - będzie pewnie albo korozja albo zaprawka. Poza tym z lakierem raczej wsio okej. Tak więc jeśli szukasz auta do przemieszczania się z punktu A do punktu B, jest jak znalazł.
4,5
~polko_polko
Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Ford Focus II
Auto użytkuję trzeci rok, nabyłem egzemplarz poflotowy (rocznik 2009 FL) przy przebiegu 220 tys. Na dzień dobry profilaktyczna wymiana rozrządu + kosmetyka zawieszenia, tarcze, klocki, później oprócz el. eksploatacyjnych wymieniłem dwumas ze sprzęgłem przy ok 230 k km. choć de facto nie było dużych kłopotów i prawdopodobnie jeszcze paręnaście tysi bym nim zrobił. Pierwszej zimy, przykra niespodzianka - umarł alternator - ale to typowa usterka przy tym przebiegu (automatycznie załączane grzanie szyb daje w palnik instalacji przy rozruchu, ale za to komfort z posiadania grzanej szyby nie do opisania :) ), regeneracja+robcizna ok 450,- PLN. W dalszej eksploatacji urwany kabelek czujnika ABS - naprawa 20 zł, dalej kolejne wymiany w zawieszeniu - drobiazgi - tuleje, łączniki w sumie nie licząc pierwszego serwisu do dziś jakieś 600 do 800 zeta. Trochę bolała wymiana łożyska razem z piastą w prawym przednim kole - dość droga sprawa też ok 4 stówek. Także nieco problemów sprawiają tylne zaciski i mechanizm ręcznego który w nich pracuje, po prostu potrafi klęknąć przy mocnym zaciągnięciu i kaplica - trzeba wymienić zacisk - deficytowy towar na szrocie bo to typowa usterka tego auta - koszt 80 ziko + wymiana. Silnik - sprawdzam poziomy płynów oraz zerkam na podkładki pod wtryskami bo podobno mogą się wypalać, natomiast oprócz tego - odpukać - silnik dzwon. 90 kunia + te 200 parę Nm momentu jest optymalne na dojazdy co dzień ok 25 m z podmiejskiej miejscowości do centrum do pracy i z powrotem. Cykl jest typowo mieszany, trochę miasta, nieco ekspresówki + zwykła DK - spalanie latem na poziomie 5,3-5,5 (jak ja jeżdżę to idzie w górę, żonka nie przekracza 120km/h ) zimą oscyluje w granicach 5,6-5,7 ON/100. Non stop na klimie. W kabinie jest przyzwoicie cicho, choć mam założone Hankooki kinergy eco na lato i one naprawdę poprawiają poziom hałasu w aucie. Dynamika wystarcza do spokojnego wyprzedzania, a na ekspresówce prędkość przelotowa w granicach 130 km/h jest komfortowa i ekonomiczna, choć bez problemu poleci 160 i utrzyma tę prędkość bez uszczerbku na zdrowiu wobec pasażerów, ale też łyknie swoje z baku. Prowadzenie bardzo pewne i przyjemne, choć posiadałem Mazdę 323F BJ z wielowahaczem z tyłu, ale hydraulicznym wspomaganiem i muszę przyznać że lepiej siedziała na drodze. Foczką podróżuje się bardzo komfortowo, porównując np z Octavią II to skodzina wypada blado. Materiały w środku są przyzwoite i spasowanie elementów zabezpiecza wnętrze przed wydawaniem irytujących dźwięków w tracie przejazdu przez bruk czy nierówną jezdnię (delikatnie mówiąc). Miejsca jest optymalna ilość dla 4 osobowej rodziny, bagażnik nie jest gigantyczny ale jeśli ktoś nie wozi na co dzień przedwojennych kredensów po babci to będzie zadowolony. Spokojnie da się zapakować na wakacje, bez upychania pod sam sufit, chyba że ktoś zabiera nadmuchane koła do pływania. Nawet z wyposażeniem podstawowym - czyli el szyby, lustra, klima ręczna, zestaw głoś-mów bluetooth (zamontowany dodatkowo bardzo przydatny i polecam każdemu), podgrzewana przednia szyba (petarda) - to do codziennego popieprzania do robo i z powrotem, z okazjonalnymi wyjazdami gdzieś dalej albo do biedry na zakupy raz w tygodniu- pasuje jak ulał (aha, radyjko fabryczne gra naprawdę spoko). Rudej francy trochę się pojawiło, najwięcej na tylnej klapie nad listwą rejestracji i nieco na nadkolach ale są to tematy nietrudne do opanowania. Póki co większych problemów z korozją nie ma. Rozumiem że druga edycja tego modelu nie budzi może takich emocji jak jego pierwsza odmiana, ale uważam że Focus II FL jest poczciwym autem i dbając o regularny serwis odpłaci się komfortem, radością z prowadzenia i bezproblemową eksploatacją. Patrząc z perspektywy, stwierdzam że trudno mi było szukać lepszego auta w ówczesnym budżecie 14 tysi. Mam nadzieję że polata jeszcze długo. Polecam to auto
4,7
~Roberto
Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Ford Focus II
W tej klasie jedno z fajniejszych aut. Silnik najsłabszy w gamie jednak spokojnie pozwala na jazdę po mieście i autostradzie. Spalanie bardzo małe. Największe zalety to według mnie: świetne prowadzenie auta (szczególnie w zakrętach) czysty fun i czucie auta, duży bagażnik, dużo miejsca w środku (a to wciąż kompakt) no i mój po flotowy egzemplarz, przez 3 lata ani razu mnie nie zawiódł. Wygląd z zewnątrz jak dla mnie na plus (po lift). Ogólnie wart swojej ceny. Największy minus to chyba komfort środka, np. w porównaniu do Mazdy 3. Mazda daje więcej komfortu jeżeli chodzi o wykończenie. Ale jest też raczej droższa. Ale może to też sprawa wersji. Mój focus to "golas" ;). Jednak sama ergonomia użytkowania na plus. Poziom wykończenia chyba na podobnym poziomie jak np. Opel Astra H, a może lepiej.
Średnie spalanie dla Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Ford Focus II
Kupilem auto kiedy mialo 3 lata i 90 tys km. Sam przez 2 lata zrobilem 108 tys km. Jazda 80% trasy 300km, jak i wyjazdy za granice kilka razy rocznie. Splanie srednie po tym przebiegu 5.7 wedlug prowadzonej aplikacji. Predkosci w grancach 120-160km. Jazda w trasach przy predkosciach 80-100, spalanie 4.8-5.0l. Przez ten okres wymienilem tylko podzespoly typu hamulce, olej, filtry itp. Jedna powazniejsza naprawa to wymina tynego lewego wachacza. Samochod godny polecenia naprawde. Drugi moj ford na 10 samochodow ktore mialem i najlepiej wspominam wlasnie te fordy :)
4,9
Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Ford Focus II
W maju br kupiłem od kolegi autko i nie chciało mi się wierzyć, że tak mało pali. Najbardziej zadowolony jestem z jazdy po autostradach ponieważ przy prędkości stałej 130-140 km/h spalanie ma 4,7 l/100km...Szok!! Na drogach krajowych spala do 5 litrów, a raz przejeździłem cały bak w mieście i wyszło 6 literków co uważam i tak mało:) Bak pomieści ok 52 litry, a przy oszczędnej jeździe przejadę 1000 km. Za taką cene takiej klasy auto to się opłaca. Kupiłem autko z przebiegiem 190 000. Miałem kilka usterek, pierwsza to klimatyzacja padła w czerwcu, co się okazało trzeba było przeczyścić elektromagnes bo nie chciał załapać koszt 50zł. Jedne drzwi przestały się zamykać z pilota, podejrzewam jakiś kabelek się odłączył. No i ostatnia to ogrzewanie mi padło 2 dni temu, ciepłe powietrze nie leci i nie mam pojęcia co to może być. Generalnie jestam bardzo zadowolony a autka. Jedno co mnie wkurza to klimatyzacja złączająca się sama w pozycji na szybę.Polecam wszystkim :)
5,5
Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Ford Focus II
Auto kupione w salonie jako używka z przebiegiem 170 000 km. Przejechane 10 000 km, w ramach gwarancji wymieniony czujnik ciśnienia turbiny oraz przepływomierz , na własny koszt wymienione hamulce przód + tył oraz dwumas ze sprzęgłem. Po tych operacjach auto sprawuje się świetnie, spalanie na trasie Poznań Kołobrzeg 4,2 l - normalna jazda 90/100 km/h. Jazda na autostradzie prędkość około 130 km/h spalanie około 4,7l. Silnik nie jest demonem prędkości, ale do normalnej jazdy idealny. Lać tylko porządne paliwo i pilnować przeglądów, a auto odwdzięczy się bezawaryjnością :)

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 88
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Falujące obroty
  • Ford Focus II Hatchback 5d 2.0 Duratec 145KM 107kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam, samochód posiadam od wakacji a więc niecały rok. Właściwie od samego początku mam problem z falującymi obrotami które pojawiają się przy wysprzęglaniu, dojeżdżaniu do świateł. Skoki wtedy spadają do około 500/600 i skaczą do około 1000-1200. Przy okazji tego zjawiska od razu widać że przygasają światła. Naczytałem się na wielu foracg co może to powodować przepustnica/silnik krokowy/akumulator i tak dalej jednak osoby posiadające problemy koniec końców nie napisały jak rozwiązały problem. Dodam że te obroty nie przeszkadzają ogólnie w jeździe ale są zwyczajnie irytujące i martwi mnie czy nie prowadzi to do innych usterek. Proszę o kontakt jakby ktoś znał rozwiązanie tego problemu może być tu może być na maila blakuacu@gmail.com
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ford Focus II Kombi