Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 Duratec 125KM 92kW od 2011

Lata produkcji: 2011 - 2014
Segment: Niższa klasa średnia
W Focusie też zawitały 3-cylindrowe motory benzynowe z doładowaniem. 1.0 Ecoboost startuje z mocą 100KM i w tym wariancie zapewnia przeciętną dynamikę. Znacznie przyjemniejsza jest wersja 125-konna – elastyczna i chętna do pracy już poniżej 2000 obr./min. Miłośnicy bardziej konserwatywnych silników powinni się z kolei zainteresować poczciwym 1.6l. Podstawowa, 85-konna wersja jest za słaba, ale wariant 105 lub 125KM jeździ już całkiem nieźle – wymaga tylko wspinaczki po obrotach. Warto rozważyć też diesla, jeśli w grę wchodzi niskie spalanie. 1.6 TDCi 95KM to propozycja dla spokojnych kierowców, ale ten o mocy 105- i 115KM w zupełności wystarczy do jazdy na co dzień. Coś ostrzejszego? Doładowany motor benzynowy 1.6 Ecoboost oferuje od 150 do 182KM, a moc diesla 2.0 dochodzi do 163KM. Z tymi jednostkami można już czerpać sporo przyjemności z jazdy i świetnego zawieszenia. A jest przecież jeszcze wersja 2.0 250KM i RS…
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Oceny Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 Duratec 125 KM 92 kW

Ogólna ocena
4,31
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(86%) NIE(14%)
ZALETY + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia
WADY - Poważne usterki - Karoseria - Silnik

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 Duratec 125KM 92kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 201
Koszt ogólny 34,92 PLN
LPG18.52 PLN
PB37.81 PLN
Wydatki serwisowe 7,61 PLN Pozostałe wydatki 33,77 PLN

Autodiagnoza Ford Focus III

Liczba wpisów: 117
Silnik - brak mocy przy przyspieszaniu
dodał: potuh, 4 lata temu
Witam. Moj Fordzik cos ostatnio zawodzi. Problem polega na braku mocy przy przyspieszaniu. Obroty nie wzrastaja proporcjonalnie do predkosci. Podskoczylo spalanie. Czasami przez pierwsze miunuty pracy silnika faluja obroty. Podczas wyprzedzania zdarzy sie , ze cos jakby sie odetkalo (powyzej 4000 obrotow/min) i Fordzik 'idzie' jak strzala. Jednak w wiekszosci przypadkow musze czekac na 2razy wiecej miejsca niz normalnie,bo przyspiesza jakby go cos trzymalo. Kolejna rzecza jaka zauwazylem jest to ,ze jak odpuszczam gaz samochod jedzie przez chwile ze stala predkoscia zamiast...
Guma w piaście wahacza.
dodał: robsonik67, 4 lata temu
Pęknięta guma -czy trzeba wymienić? Mechanik w serwisie zalecił wymianę a ta jest związana z wymianą całego wahacza czyli koszt ok.1200 zł z robocizną.
Elektryczna szyba pasażera
dodał: michalwro, 3 lata temu
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie...

Dane techniczne Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 Duratec 125KM 92kW od 2011

Podstawowe parametry Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 Duratec 125KM 92kW
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 159 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Przeniesienie napędu Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 Duratec 125KM 92kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Publikacje o Ford Focus

Newsy o Ford Focus

Ford Focus III Hatchback 5d