Szukaj

Informacje o Ford Ranger IV Pickup 2.5 TDCI 143KM 105kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Pickup
Produkowany od roku 1983 (wersja europejska samochodu jest produkowana od roku 1999) kompaktowy pick-up z segmentu I. Mimo że wersja europejska jest podobna do swojej odmiany amerykańskiej, której produkcję zakończono w 2012 roku – bardzo niewiele ma z nią wspólnego. Ford Ranger był pierwszym w historii Forda pick-upem przeznaczonym na rynek europejski, a począwszy od drugiej generacji, debiutującej w roku 2006, Ranger oferowany był także w Polsce. Auto produkowane jest w kooperacji z Mazdą, a jego odpowiednikiem jest Mazda BT-50. Model przeszedł gruntowny face-lifting w roku 2009, a jego trzecią generację zaprezentowano w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Objawienie tego segmentu. Ford zrozumiał, że pickupy przestały być typowymi wołami roboczymi i mogą mieć równie lifestylowy charakter, jak każdy inny samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Ranger potrzebował trzech generacji, by przystosować się do europejskich realiów i europejskich gustów. Jaka jest ta trzecia? Wystarczy powiedzieć, że Ranger stał się jednym z najładniejszych pickupów na naszym rynku. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2499 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 93 x 92 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,4
~Mr B
Pickup 2.5 TDCI 143KM 105kW
Ford Ranger IV
Mam przyjemność jeździć Fordem z 2008 (październik). Samochód ma zrobione około 40 tysi i jest użytkowany w mieście jak i zarówno w ciężkim terenie ( czasami bardzo) - taki charakter pracy. Samochód bardzo wygodny jak dla kierowcy choć pasażerowie z tyłu już nie mają dużo miejsca. Silnik (2.5TDCI) sprawuje się dobrze, chociaż zanim złapie temperaturę strasznie klekocze i jest dosyć duża różnica w mocy przed i po rozgrzaniu. Samochód jeździ z reguły w dłuższe trasy wiec przydałby się szósty bieg. Jeśli chodzi o spalanie to w lecie 9 litrów(trasa mieszana troche miasta troche trasy) natomiast w zimę ten silnik spala o 2 litry więcej.
4,0
~szomerenek@wp.pl
Pickup 2.5 TDCI 143KM 105kW
Ford Ranger IV
Zależy do czego kupuje się to auto. Jeśli ktoś oczekuje doskonałych własności terenowych i mniejszy nacisk kładzie na komfort podróży na trasie - będzie zadowolony. To jest \"wół roboczy\" a nie komfortowy samochód dla Pana Prezesa próbującego odliczyć VAT. Nie sprawdzi się jako samochód rodzinny - gwarantuję. Z tyłu jest ciasno, oparcie jest ustawione pod tragicznym kątem a z racji sztywnego tylnego zawieszenia dosłownie się tam skacze i trzeba trzymać się... dachu. Z przodu w ogóle się tego nie odczuwa. Wygodne fotele i mnóstwo miejsca. Tak więc jeśli ktoś potrzebuje samochodu do pracy - las, budowa, tereny zieleni. Samochód będzie idealny. Jeśli szukasz samochodu dla rodziny - wybierz navarę
4,8
~skorsky@gazeta.pl
Pickup 2.5 TDCI 143KM 105kW
Ford Ranger IV
Tylko trzy drobne uwagi: 1. Czujniki cofania - działają jak chcą 2. Trzeszcząca prawa strona deski rozdzielczej - wkurza. 3. Długie i cienkie przewody paliwowe - zamarza paliwo przy mniej więcej minus 15-20 stopniach - trzeba dolewać \"siuwax\".

Usterki Ford Ranger IV

Liczba wpisów: 3
filtr paliwa
  • Ford Ranger IV Pickup 2.5 4x4 143KM 105kW 2005-2011
  • układ wtryskowy
Witam Nabyłem przedmiotowe auto i okazało się że auto podczas jazy ( po odpaleniu traci moc). Samochód został oddany do autoryzowanego serwisu i niestety do tej pory nie został naprawiony. Właściciel serwisu stwierdził ze to wina filtra paliwa, filtr został wymieniony, bez rezultatu. Następnie stwierdzono ze auto nie jest przystosowane do jazy w zimie i zamówiono "specjalny filtr zimowy". Dodatkowo z informacji od właściela serwisu wynika że przyczyna może być zatykanie filtra przez parafinę. Dodam że auto od trzech lat jeździ w kraju, kupiłem auto od rodziny.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Blokada skrzyni.
  • Ford Ranger IV Pickup 2.5 TDCI 143KM 105kW 2005-2011
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Mam Forda Ranger od początku 2008 roku , problem od dawna jest ze sprzęgłem , jak się jechało w terenie to śmierdziało , w serwisie sprawdzali i powiedzieli że wszysko jest oki , następnym razem powiedzieli że odpowietrzyli sprzęgło i tak wymyślali do końca gwarancji , dwa miesiące temu skrzynia sie całkowicie zablokowała , brak możliwośći włączenia biegu , sprzęgło nie wysprzęgla . Słyszałem ,że nie jest to pierwszy przypadek , a jest to wada fabryczna której Ford nie chce naprawić . Czekam na odpowiedz na pismo , ale dział reklamacji działa , strasznie , nikt nic niewie , damy odpowiedz , odzdzwonimy i tak od dwóch miesięcy ..
w układzie kierowniczym :w lewo mam skręt 75% a w prawo tylko 25%
  • Ford Ranger IV Pickup 2.5 120KM 88kW 1998-2001
  • układ kierowniczy
Autko jest po wypadku ,zostało uderzone w lewe koło,została wymieniona końcówka drążka (mają końcówki tą samą długośc?),czy została przestawiona kolumna kierownicza lub skrzywiony mógłby byc drazek kierowniczy. nie mam pojęcia co może byc przyczyną:końcówki,drążek czy kolumna kierownicza. po wypadku ktos wymienił lewa końcówke drażeka..
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Ranger IV Pickup