Szukaj

Informacje o Hyundai i20 I Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta małe
Ten model jest na tyle obszerny, że dla wielu może stanowić namiastkę auta rodzinnego, a co za tym idzie - jeździć wszędzie. Dlatego omińcie benzynowy silnik 1.2l. Ma 85KM i faktycznie jest dobrą konstrukcją, ale jeśli to ma być główne auto w rodzinie, to lepiej sięgnąć po 1.4l 100KM. Warto tylko wiedzieć, że auto nie będzie jechało na wolnych obrotach - moc czuć bliżej czerwonego pola obrotomierza. Diesle są dwa – 1.1 75KM i 1.4 90KM. O ile ten mocniejszy napędza samochód całkiem żwawo, to ten słabszy już nie. Jednak flotom powinien się spodobać.
czytaj więcej
Powagosław
Koreańska odpowiedź na Clio, Corsę, Fiestę czy Polo nigdy nie była tak zdecydowana i stanowcza. i20 jest świetnie wystylizowany i zgrabny z każdej strony. Pomyślcie tylko, jeszcze z pięć lat temu w tym segmencie Hyundai oferował model Getz. ~Powagosław
Luzacjusz
Co z tego, że i20 Coupe to tak naprawdę tylko 3-drzwiowy hatchback. Niech się nawet nazywa iPad Ultra Super GT. Niech się inspiruje Citroenem (też to widzicie?). Jeśli to jest kierunek nowych Hyundaiów, to niech żyje Korea. Południowa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 78 KM (57 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 119 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~wiktor_wpr
Hyundai i20 I
Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
Ogólnie auto zasługuje na plus. Złożyło się na to stosunkowo niewielkie spalanie, bezawaryjność (z nietypowych usterek tylko łożysko koła) oraz moim zdaniem udany i dobrze dopasowany silnik. Niestety ma też kilka mankamentów obniżających ogólną ocenę : najważniejsze : dziwnie działający układ kierowniczy oraz wada konstrukcyjna - uszkodzenia lakieru od klamek drzwi. Do tego w moim egzemplarzu od nowości coś lekko hałasuje w rejonie deski rozdzielczej - usterka zgłoszona ale nie usunięta bo trzeba było rozbierać cały kokpit - wolałem jednak nie robić aż takiej ingerencji. Wspomniane usterki powodują, że nast. razem będę szukał czegoś innego niż Hyundai.
3,6
~Romek
Hyundai i20 I
Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
Kupując ten samochód myślałem,że będzie mi służył dobre parę lat jak moja stara Polówka.A tu proszę klapa już malowana,niby problem z klamkami załatwiony ,ale według mnie to serwis wyeliminował szkodę a nie przyczynę i obawiam się za za jakiś czas to się powtórzy.Jakoś plastików jest żenująca,wszystko skrzypi po 2 latach i przejechaniu 30000tys km.Słaby lakier mam już dużo drobnych rys.Spalanie też jest za wyskokie jak na samochód miejski(nie mam ciężkiej nogi)no i muszę sprawdzić sprzęgło bo mam wrażenie,że się ślizga.
4,6
~alex
Hyundai i20 I
Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
Dalej uważam, że to był doskonały wybór do miasta. Nie ma żadnego powodu, aby myśleć o zmianie auta. Ważnym kryterium mojego wyboru były dobre wyniki testów zderzeniowych oraz elementy bezpieczeństwa (6 poduszek, ESP). Nie spodziewałem się cudów, ale auto zaskoczyło mnie "na plus". Kryterium tzw. "prestiżu" jest dla mnie nieistotne - to w końcu przedmiot użytkowy i jako taki zdaje dobrze egzamin. Nic się nie psuje, pali nie za dużo, dobra widoczność, nic specjalnie nie irytuje,łatwa wymiana żarówek. Po zainwestowaniu w dobre opony (wolałem nie eksperymentować z oryginalnymi koreańskimi) trakcja jak najbardziej w porządku.
Średnie spalanie dla Hyundai i20 I Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW 2008-2012
6,1
l/100 km
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Hyundai i20 I
Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
Samochód u dealera przerobiony od razu na gaz, przejechał już 10 kkm. Jak się jeździ tak jak wszyscy to pobiera ok 7 l/100. Przy delikatnym traktowaniu na trasie można zejść w okolice 6 l. Przy prędkości 100 kmh obroty rosną do 3 tys i wtedy spalanie zaczyna wzrastać. 8,5 zanotowane testowo przy PEŁNYM wykorzystaniu mocy auta. Idealne auto dla osób przemieszczających się z punktu A do punktu B, przy zachowaniu bardzo atrakcyjnej ceny przejazdu. W segmencie B drugie po Dacii najekonomiczniejsze auto (wg niemieckich testów), oczywiście z LPG. Nie czuć żadnej różnicy między benzyną i LPG, za wyjątkiem portfela. Silnik niesamowicie szybko się nagrzewa (aluminium), dzięki czemu tankowanie benzyny odbywa się raz na 4 tys km.
7,1
Hyundai i20 I
Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
Przejechane 15 000km. średnio w mieście spala około 8l/100km. Najczęściej są to odcinki 6-8km. W trasie spala poniżej 6l/100km. Najmniej spaliłem w trasie Bydgoszcz - Bielsko-Biała (trasa około 500km) 5,8l/100km. No ale w tym był też przejazd przez Łódź. Liczyłem w mieście na trochę niższe spalanie (około 7l) ale w takich korkach i niezbyt długie odcinki to te 8l nie jest żle. A poza tym wcześniej miałem escorta 1.6 benzyna to palił 10 do 12l w mieście. Więc teraz i tak mam duże oszczędności na paliwie ;-)
8,6
Hyundai i20 I
Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
Cena zakupu w porównaniu z wyposażeniem samochodu bardzo korzystna. U konkurencji czasem nawet nie da się dokupić wyposażenia, które Hyundai i20 ma w standardzie. Ceny napraw? Jakich napraw? Na przeglądzie jeszcze nie byłem, ale ceny chyba takie jak u innych. Natomiast zużycie paliwa mnie rozczarowuje. Wg. katalogu średnie to 5,3. W mieście 6,3. Ale u mnie wychodzi 10 !! Tyle nie palił mi nawet poprzedni samochód - konstrukcja sprzed 2 dekad! Ja rozumiem, że katalog może przekłamywać, że nowy samochód, na dotarciu może palić trochę więcej, że była ciężka zima, mróz, zaspy, jeździłem po mieście na krótkich, kilku km odcinkach. Ale dlaczego inni oceniający piszą 5-6 a u mnie wychodzi 10 ?

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
5,0
Hyundai i20 I
Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 145 tys. km
Bardzo dobra instalacja, bezawaryjna, bezproblemowa, co roku wymieniane filtry fazy gazowej i fazy ciekłej. Silnik pracuje równo bez żadnych skoków ani nierównej pracy, przyspiesza tak samo jak na gazie czy benzynie. Nie było żadnych problemów z sondą lambda. Przejechane ponad 14000 km na gazie i żadnych usterek. Regularnie wymieniany olej co 15000 km i świece zapłonowe co...
5,0
Hyundai i20 I
Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 127 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja sprawuje się bardzo dobrze, nigdy nic się nie stało. Co roku wymiana filtrów, ogólne sprawdzenie auta dzięki czemu jazda jest bezproblemowa. Bardzo polecam automix każdemu kto chce cieszyć się bezproblemowa jazda
5,0
Hyundai i20 I
Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Instalację LPG montowałem w zeszłym roku jak już gwarancja była na wykończeniu. Trochę się obawiałem bo nigdy nie miałem auta na gaz. Ale okazało się że zrobiłem prawie 20 tys km i wszystko ok. Zakład (Czakram) był z polecenia znajomego podobnie jak instalacja. W serwisie byłem tylko raz na obowiązkowy przegląd. Jak do tej pory wszystko działa jak należy, auto mało pali,...
Hyundai i20 I Hatchback 5d