Szukaj

Informacje o Hyundai i30 II Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Najtańsza propozycja benzynowa nie powala w i30. 100-konny silnik 1.4l jest za słaby. Męczy się i nie jest zbyt elastyczny. Jednak 120- lub 135-konny 1.6l zmienia postać rzeczy. Szczególnie w tym drugim przypadku trzeba szukać mocy powyżej 4 tys. obr./min., ale przynajmniej ją czuć. U diesli jest podobnie. 1.4l 90KM męczy się, ale 1.6 CRDi 110KM nadaje autu sporej lekkości dzięki dużemu momentowi obrotowemu. Trzeba tylko zgryźć wyższą cenę zakupu, a jeśli mocy i tak brakuje – jest jeszcze wersja 128-konna.

czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1900-2750 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,2 x 84,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Rado93
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Samochodem może jeździłem jedynie rok ale przejechałem 30 tys. km i jestem z niego bardzo zadowolony. Sprzedałem go z jednego powodu, męczyła mnie jazda z manualną skrzynią biegów. Ta skrzynia nie jest zła, lecz dużo jeżdżę również po mieście w korkach i wachlowanie między jedynką i dwójką już mnie męczyło. Jest to tani samochód przy zakupie jak i przy eksploatacji - posiada łańcuch rozrządu oraz nie posiada dwumasu dzięki temu odchodzą nam niepotrzebne koszta. Samochód posiada dużo miejsce dla kierowcy i pasażerów, a z ciekawostek, to tylne szyby opuszczają się do samego końca. Mimo że jest to duży samochód, to bardzo komfortowo nim się parkuje, dodatkowym atutem są duże boczne lusterka, dzięki którym można pozbyć się martwego pola prawie że do zera. Jedyną wadą tego samochodu jest sprzęgło które się szybko zużywa i układ hamulcowy, najlepiej po zakupie wymienić klocki i tarcze na zamienniki dobrych firm.
2,7
~Ravello
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Dziwią mnie wysokie opinie tego modelu, To głośne auto zrobione z puszek, podobnie zresztą jak niższe modele (jeździłem i10 oraz i20) W porównaniu do np. Focusa to przepaść. Jazda po mieście ok tego tak się nie odczuwa ale autostrada to nie miejsce dla tego auta. Jakość.. wnętrze obleci mieści się w trendach, niezawodność szału nie ma - na gwarancji skrzynia (ponoć norma - zapytajcie w serwisach) ale to teraz norma nawet BMW czy Audi mają teraz niedoróby. Wygląd też uleci, tylko te blachy z puszek i wygłuszenie z papieru toaletowego nie przystoi do naszych czasów.
4,8
~Spider
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Autem zrobiłem 34K w 9 miesięcy, auto jest zwinne w mieście wygodne i szybkie na trasie. Komfort prowadzenia gorszy niż w Focusie, auto jest mniej pewne ale za to dużo wygodniejsze (dobra mieszanka zawieszenia francuskiego i niemieckiego). Ergonomia wnętrza wzorowa schowki w dostatku, uchwyty na kubki są, multifunkcyjna kierownica, dysk na mp3, język polski w menu, wybieranie głosowe telefonów po polsku :). Bardzo dobry układ bagażnika dużo schowków dodatkowych pełne koło zapasowe, przestronny i ustawny kufer. Najlepsze auto jakim jeździłem.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 II Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW 2012-2015
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Jeszcze nie wiem bo póki co żadnych nie poniosłem - auto kupione po flocie z przebiegiem około 183kkm i przeglądzie w ASO (przy 180kkm) gdzie wszystko wymienili. Tak więc ominęły mnie standardowe pakiety po zakupie typu wymiana rozrządu, olejów czy filtrów. Prostota silnika (jak na ten rocznik) i budowy auta podpowiada że nie powinny być wysokie ale jak to w dieslu - jedna awaria może zniweczyć wszelkie oszczędności. Co do spalania to w trasie przy emeryckiej jeździe komputer pokazał mi ostatnio 3l/100km?!? NIe wiem na ile temu wierzyć ale z reguły pali w trasie około 4l/100km a w mieście dużo zależy czy mamy zimny czy rozgrzany silnik. Przy zimnym silniki na krótkich odcinkach spalanie wynosi lekko ponda 7l/100km. Jak jeżdżę po mieście rozgrzanym już autem to pokazuje w niecałe 6l/100km. Na autostradzie przy 120km/h pokazuje niecałe 5l/100km a już 140km/h to dochodzi do 6l/100km. Wypalanie filtra odbywa się średnio co 300kkm i trwa kilkanaście kilometrów. Wówczas spalanie rośnie o jakieś 2l/100km do w wartości.
6,4
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Są na rynku bardziej oszczędne diesle, ale nie dają tyle radości z jazdy. Spalanie w trasie przy prędkościach 90, 100 km/h nieco ponad 5 l, ale już na autostradzie 140 km/150 km wskakiwało powyżej 7l. W mieście wychodziło nieco ponad 6 l. Części nie wiem, bo nic się nie zepsuło. Uszkodzeniu uległ jedynie zderzak - i30 mają bardzo delikatne zaczepy i zawadzenie o jakąś górkę, krawężnik (a o to łatwo bo zwisy są długie, a auto siedzi dość nisko) kończy się ich zerwaniem. Naprawa w ASO to oczywiście wymiana na nowe i koszty ponad 2 tys.
4,6
Hyundai i30 II
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Auto z 2013r, przebieg 150 000km. Użytkowane służbowo już trzy lata. Minimalnie zarejestrowałem 3.7l/100km jadąc 70-80km/h z łódzkiego nad morze, bez zbędnego pośpiechu poza autostradami, zimą, nocą. Generalnie - zimą spala mniej, znacznie mniej - 4.2-4.8l/100km. Latem - 5.0-5.8l/100km. Na A/S kręcąc do 160 zasięg spada do 700-750, co daje jakieś 6.5l/100km.
Hyundai i30 II Wagon