Szukaj

Informacje o Hyundai i30 II Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Najtańsza propozycja benzynowa nie powala w i30. 100-konny silnik 1.4l jest za słaby. Męczy się i nie jest zbyt elastyczny. Jednak 120- lub 135-konny 1.6l zmienia postać rzeczy. Szczególnie w tym drugim przypadku trzeba szukać mocy powyżej 4 tys. obr./min., ale przynajmniej ją czuć. U diesli jest podobnie. 1.4l 90KM męczy się, ale 1.6 CRDi 110KM nadaje autu sporej lekkości dzięki dużemu momentowi obrotowemu. Trzeba tylko zgryźć wyższą cenę zakupu, a jeśli mocy i tak brakuje – jest jeszcze wersja 128-konna.

czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1900-2750 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,2 x 84,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

2,7
~Ravello
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Dziwią mnie wysokie opinie tego modelu, To głośne auto zrobione z puszek, podobnie zresztą jak niższe modele (jeździłem i10 oraz i20) W porównaniu do np. Focusa to przepaść. Jazda po mieście ok tego tak się nie odczuwa ale autostrada to nie miejsce dla tego auta. Jakość.. wnętrze obleci mieści się w trendach, niezawodność szału nie ma - na gwarancji skrzynia (ponoć norma - zapytajcie w serwisach) ale to teraz norma nawet BMW czy Audi mają teraz niedoróby. Wygląd też uleci, tylko te blachy z puszek i wygłuszenie z papieru toaletowego nie przystoi do naszych czasów.
4,8
~Spider
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Autem zrobiłem 34K w 9 miesięcy, auto jest zwinne w mieście wygodne i szybkie na trasie. Komfort prowadzenia gorszy niż w Focusie, auto jest mniej pewne ale za to dużo wygodniejsze (dobra mieszanka zawieszenia francuskiego i niemieckiego). Ergonomia wnętrza wzorowa schowki w dostatku, uchwyty na kubki są, multifunkcyjna kierownica, dysk na mp3, język polski w menu, wybieranie głosowe telefonów po polsku :). Bardzo dobry układ bagażnika dużo schowków dodatkowych pełne koło zapasowe, przestronny i ustawny kufer. Najlepsze auto jakim jeździłem.
4,2
~baka1408
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Ogólnie jestem zadowolony z samochodu. Silnik bardzo dynamiczny, cichy i kulturalny jak na tą moc i półkę cenową. Wyciszenie dobre, właściwości jezdne również. Ekonomiczna jednostka zapewnia niskie spalanie. Jedyne czego mi brakuje to lepszego wyposażenia (mam zaledwie 2 wersję wyposażenia po najtańszej), natomiast na bardzo dużą pochwałę zasługuje system audio, który w nowoczesny sposób można połączyć z telefonem za pomocą bluetooth i obsługiwać komendami głosowymi. Również bezproblemowe odtwarzanie z USB.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 II Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW 2012-2015
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Jeszcze nie wiem bo póki co żadnych nie poniosłem - auto kupione po flocie z przebiegiem około 183kkm i przeglądzie w ASO (przy 180kkm) gdzie wszystko wymienili. Tak więc ominęły mnie standardowe pakiety po zakupie typu wymiana rozrządu, olejów czy filtrów. Prostota silnika (jak na ten rocznik) i budowy auta podpowiada że nie powinny być wysokie ale jak to w dieslu - jedna awaria może zniweczyć wszelkie oszczędności. Co do spalania to w trasie przy emeryckiej jeździe komputer pokazał mi ostatnio 3l/100km?!? NIe wiem na ile temu wierzyć ale z reguły pali w trasie około 4l/100km a w mieście dużo zależy czy mamy zimny czy rozgrzany silnik. Przy zimnym silniki na krótkich odcinkach spalanie wynosi lekko ponda 7l/100km. Jak jeżdżę po mieście rozgrzanym już autem to pokazuje w niecałe 6l/100km. Na autostradzie przy 120km/h pokazuje niecałe 5l/100km a już 140km/h to dochodzi do 6l/100km. Wypalanie filtra odbywa się średnio co 300kkm i trwa kilkanaście kilometrów. Wówczas spalanie rośnie o jakieś 2l/100km do w wartości.
6,4
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Są na rynku bardziej oszczędne diesle, ale nie dają tyle radości z jazdy. Spalanie w trasie przy prędkościach 90, 100 km/h nieco ponad 5 l, ale już na autostradzie 140 km/150 km wskakiwało powyżej 7l. W mieście wychodziło nieco ponad 6 l. Części nie wiem, bo nic się nie zepsuło. Uszkodzeniu uległ jedynie zderzak - i30 mają bardzo delikatne zaczepy i zawadzenie o jakąś górkę, krawężnik (a o to łatwo bo zwisy są długie, a auto siedzi dość nisko) kończy się ich zerwaniem. Naprawa w ASO to oczywiście wymiana na nowe i koszty ponad 2 tys.
4,6
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Auto z 2013r, przebieg 150 000km. Użytkowane służbowo już trzy lata. Minimalnie zarejestrowałem 3.7l/100km jadąc 70-80km/h z łódzkiego nad morze, bez zbędnego pośpiechu poza autostradami, zimą, nocą. Generalnie - zimą spala mniej, znacznie mniej - 4.2-4.8l/100km. Latem - 5.0-5.8l/100km. Na A/S kręcąc do 160 zasięg spada do 700-750, co daje jakieś 6.5l/100km.
Hyundai i30 II Wagon