Szukaj

Informacje o Jeep Cherokee II

Lata produkcji: 1984 – 2001
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1974 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie, jeden z niewielu, które sukces rynkowy w Ameryce powtórzyły również w Europie. Pierwsza generacja Cherokee oznaczona symbolem SJ, spokrewniona ze starszym modelem Wagoneer, była pełnowymiarowym SUV-em. Kolejne, choć nosiły tę samą nazwę, były mniejsze: XJ (1984-2001), KJ (2002-2007) i KK (2008-2013). Trzecią i czwartą generację modelu oferowano w USA pod nazwą Liberty. Od 2014 roku dostępna jest generacja piąta przygotowana wspólnie przez Chryslera i Fiata.
czytaj więcej
Powagosław
Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę. ~Powagosław
Luzacjusz
Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód. ~Luzacjusz

Oceny Jeep Cherokee II

Liczba ocen: 155
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Mateusz
Jeep Cherokee II
Terenowy 2.5 TD 115KM 85kW
Jeepa kupiłem całkowicie przypadkowo - przesiadłem się bezpośrednio z Lexus'a IS200 1 generacji. Jednocześnie, wcześniej byłem zawsze przyzwyczajony do aut japońskich, często też mocnych, dobrze lub świetnie się prowadzących i wygodnych (Subaru, Lancery, 350Z itp.) - potrzebowałem czegoś, czym będę mógł bez obaw latać na co dzień wokół komina i dla własnej frajdy wybrać się w lekki teren - zaznaczam - bez topienia w błocie po klamki czy przepraw przez rzeki. Biorąc pod uwagę poprzednia doświadczenia, Pajero IV w rodzinie, 350Z jako weekendówkę.... Cherokee jest.... Trudny. Nędzny. Marny. Kiepski. Nie dzisiejszy. Po prostu głupi. Po co auto, które nie przyspiesza, nie hamuje, nie skręca.... Ale ale - w kontekście auta, którym możemy jeździć codziennie w tę i na zad bez względu na to czy aktualnie droga jest przejezdna, oraz czysto amatorsko przejechać się przez leśne dróżki - stał się moim najlepszym kumplem. Nie spuszczam się szczególnie nad wyglądem zewnętrznym czy ilością mikrorysek, dzięki czemu co raz częściej jeżdżę "na skróty" - oczywiście odrobinkę dłużej... Ale to naprawdę czysta przyjemność!! A swoją drogą, zdarza mi się także strzelić trasę 600km i powiem szczerze, że jest w niej wyjątkowo relaksujący i nie namawiający na jakiekolwiek szaleństwa - ograniczenia prędkości nas nie interesują, bo i tak nie jesteśmy fizycznie w stanie ich złamać - jazda powyżej 100 kmh to de facto proszenie się o kłopoty - jedna sarenka, jeden gwałtowny ruch kierownicą i możemy przez boczną szybę dokładnie przyjrzeć się strukturze asfaltu tudzież pobliskiego rowu. W mieście? Raczej 40-50 to maks - jeden gówniarz z nosem w smartfonie i oglądamy kolegę z celi obok. Dopóki trzymamy zakres prędkości dozwolonych zaś, nie ma bardziej wyluzowuu...jącego (?) auta .. No może poza mustangiem w automacie :) Jak dla mnie - strzał w dziesiątkę! Początki mogą być trudne... Ale zdecydowanie zyskuje po bliższym poznaniu. Trzeba tylko przestawić myślenie z trybu "za***rdalacza handlowca" i dać na luz. Odwdzięczy się, zaręczam :)
Dodane 2 lata temu
5,0
~lukaszend
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Jeep Cherokee XJ to auto kultowe. Samochód z duszą, mający w sobie to coś. Wystarczy wsiąść na kółko i już człowiek się cieszy. Pionowa, kanciasta konsola środkowa, bardzo charakterystyczna dla amerykańskiej motoryzacji z tamtych lat. Pięknie podświetlone na zielono zegary tablicy wskaźników w tym niespotykane w europejskich samochodach wskaźnik napięcia ładowania oraz ciśnienia oleju. Kanciasta stylistyka z lat 80 powoduje, że auto od razu rzuca się w oczy na tle obecnych obłych modeli oraz "nadmuchanych" kombi. Nawet jak go się nie dostrzeże to na pewno usłyszy. Większość moich znajomych powtarza, że słyszą iż już jadę, i to już z daleka. Auto budzi spore zainteresowanie wśród kierowców, podczas wizyt na stacjach benzynowych pada dużo pytań na temat parametrów technicznych samochodu, o możliwość zerknięcia do środka oraz ogólny zachwyt jego kanciastą stylistyką, co jest bardzo miłym przerywnikiem podczas długiego czasu napełniania zbiornika. Jak na auto z lat 80/90 jest naprawdę dobrze wyposażone i wygodne. Nie jedna osoba siedząc w XJ jest w szoku, że jest ono wyposażone tak, a nie inaczej, a przecież auto ma już ćwierć wieku. W odpowiadających mu modelach z tamtych lat próżno szukać takiego standardu. Jeżeli tylko użytkujemy je normalnie, tzn. normalna jazda w terenie, szosowa, nie katujemy go na 35 calowych kołach, nie taplamy się po klamki w błocie (od tego są zmotki), potrafi ono nam się odwdzięczyć swoją niezawodnością i niezniszczalnością. Wiadomo części eksploatacyjne trzeba wymieniać. Jadąc Jeep'em masz pewność, że dowiezie Ciebie do celu. W tym samochodzie czujesz, że jedziesz (w przenośni i dosłownie). Radość i wrażenia z jazdy są nie do opisania. Auto to taki mały krążownik, który może nie jest demonem prędkości ale może wjechać tam gdzie nie wjedzie ówczesne auto. W aucie nie mogło zabraknąć skrzyni redukcyjnej (reduktora) co czyni go prawdziwą terenówką. Do wyboru mamy 5 trybów pracy skrzyni redukcyjnej (Select-Track): 2WD - jazda z napędem na tył; 4 Part Time - jazda z dołączonym napędem na przód i zblokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym; 4 Full Time - jazda z dołączonym napędem na przód i odblokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym; N - Neutral - wiadomo; 4 LO - jazda z dołączonym napędem na tył i zblokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym i włączonym reduktorem o przełożeniu 2,72:1. Dodatkowo tylny most w większości przypadków wyposażony jest w blokadę mechanizmu różnicowego. Silnikowi nie brakuje mocy i momentu obrotowego. Przy nagłym przyspieszaniu odczujemy spory kickdown. Auto wyrywa spod świateł zostawiając wszystkich spóźnialskich w tyle co budzi zdziwienie nie jednej osoby. Po 4 sekundach osiąga prędkość 60 km/h, po 10 sekundach 100 km/h co jest świetnym wynikiem w tego typu segmencie aut. Jedynym minusem auta jest jego spore zapotrzebowanie na paliwo. AMC 242 R6 4.0L swoje wypić musi i tyle, szczególnie w jeździe miejskiej. Silnik bardzo dobrze znosi zagazowanie. Z mojej obserwacji wynika, że zużycie gazu względem benzyny to 25-30% więcej w litrach. Jak o każde auto o Jeep'a należy dbać, z tym że nie potrzebuje on wiele troski - wystarczy wymiana płynów eksploatacyjnych zgodnie z instrukcją.
Dodane 3 lata temu
4,9
~madziara
Jeep Cherokee II
Terenowy 2.5 TD 115KM 85kW
Większość opini o VM to opinie negatywne. Mimo tego zdecydowalismy się na zakup disla. Większość z nich to sprowadzone graty, o które nikt nie dbał. I nie dziwie się, że mają tak złą opinię. O zadbany egzemplarz jest trudno. Osób, ktore naprawde znają się na tych silnikach jest bardzo mało. My trafiliśmy na egzemplarz, który potrzebował drobnych napraw eksploatacyjnych plus zrobienie zawieszenia. Lakier w 100 % oryginalny. Jesli chodzi o jazdę w terenie to robimy to dla zabawy i potrafimy odpuścic wiele rzeczy by o niego dbać, ale VM daje rade największym "Dzikom". Wiele osób, z którymi jezdziliśmy są w szoku, że tyle potrafi. Mamy nadzieję, że będziemy cieszyć się VM wiele lat.
Dodane 7 lat temu
Średnie spalanie dla Jeep Cherokee II
10,8 – 17,1
l/100 km
9,1 – 9,9
l/100 km
14,0 – 19,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,5
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
JAZDA POZAMIEJSKA (TRASA) --- DK (droga krajowa) + DW (droga wojewódzka), prędkość 90 km/h - tempomat, 1800 obr./min., gdzie występują ograniczenia to zgodnie z ograniczeniem prędkości, jazda nocą, pusta droga, brak aut utrudniających jazdę. Spalanie wyniosło 14,23 L LPG / 100 km. JAZDA POZAMIEJSKA (TRASA) --- DK (droga krajowa) + DW (droga wojewódzka) + DP (droga powiatowa), prędkość 90 km/h - tempomat, 1800 obr./min., gdzie występują ograniczenia to zgodnie z ograniczeniem prędkości, jazda w dzień, normalny ruch, korki w miejscowościach. Spalanie wyniosło 16,51 L LPG / 100 km. JAZDA MIEJSKA (długie odcinki ok 30 km) --- obwodnice, w centrum to raczej pełzanie w korkach. Spalanie wyniosło 21,86 L LPG / 100 km. Spalanie wyznaczono na podstawie dystansu 900 km Opony Cooper Discoverer AT3 Sport M+S (bez homologacji zimowej 3PMSF) 225/70 R15. Standardowej wielkości AT (all terrain). Silnik MX, skrzynia AW4 A340.
Dodane 3 lata temu
16,4
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
JAZDA POZAMIEJSKA --- DK (droga krajowa) + obwodnica, prędkość 90 km/h - tempomat, 1800 obr./min., kilka manewrów wyprzedzania, jazda pod lekki wiatr o stałej prędkości 7 km/h, temp -3, opad śniegu. Tankowanie paliwa równo z korkiem. Spalanie wyniosło 9,9 L Pb / 100 km, co jest dla mnie dużym zaskoczeniem. Opony Cooper Discoverer AT3 Sport M+S (bez homologacji zimowej 3PMSF) 225/70 R15. Standardowej wielkości AT (all terrain). Silnik MX, skrzynia AW4 A340. JAZDA MIEJSKA --- (100% miasto): jazda dynamiczna bez pełzania i podjeżdżania na najniższych obrotach itp, Ruszanie, hamowanie do zera, ruszanie, hamowanie do zera, itd. Warunki drogowe: zimno, sucho, bardzo krótkie odcinki 2-3 km, miasto zakorkowane. Spalanie w takich warunkach jedyne 28,2 L Pb / 100 km. Opony Cooper Discoverer AT3 Sport M+S (bez homologacji zimowej) 225/70 R15. Standardowej wielkości AT (all terrain). Silnik MX, skrzynia AW4 A340.
Dodane 3 lata temu
21,6
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Typowa jazda miejska 60%, podmiejska 20% oraz polne drogi i bezdroża 20% to średnio 23,5 L LPG / 100 km (gaz zimowy). Trasa przy prędkości 100 km/h (2000 obrotów) 17,5 L LPG / 100 km (gaz zimowy). Instalacja gazu sekwencyjna, sterownik AC STAG Qmax Basic. Opony Cooper Discoverer AT3 Sport M+S (bez homologacji zimowej 3PMSF) 225/70 R15. Standardowej wielkości AT (all terrain). Silnik MX, skrzynia AW4 A340. W jeździe typowo miejskiej potrzebujemy jeszcze ok. 1,1 litra Pb95 / 100 km do rozruchu silnika.
Dodane 4 lata temu

Usterki Jeep Cherokee II

Liczba wpisów: 8
Zegary
  • Jeep Cherokee II 2.5 TD 115KM 85kW 1995-2001
  • instalacja elektryczna
  • 23 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
niestety wiek pewnie tu trochę robi co jakiś czas tak z raz w miesiącu wszystkie zegary opadają przestaje ładować alternator silnik zaczyna twardo pracować - lekarstwo trzeba poruszać delikatnie wtyczką od komputera styki czyściłem oglądałem i nic nadal to samo
Dodane 10 lat temu
Hałas i szarpniecia przy pełnym skrecie kierownicy
  • Jeep Cherokee II 4.0 i 178KM 131kW 1984-2001
  • układ kierowniczy
Witam posiadam samochód od niedawna, na poczatku wszystko gralo. Ostatnimi czasy podczas np zawracania lub na malym rondzie gdy dochodzi do pelnego skretu kierownicy, slychac stuki i halas jakby piszczenie, zgrzytanie, centralnie spod kół a nawet delikatne szarpniecia jakby kierownica sama chciala lekko odbijac. Rety nie wiem co to morze byc, jezeli ktos mi moze pomoc zdjagnozować co to moze sie dziac bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
Dodane 15 lat temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Gaśnie podcza dłuższej równomiernej jazdy.
  • Jeep Cherokee II 2.1 TD 86KM 63kW 1988-1995
  • silnik
Podczas jazdy na ustabilizowanych obrotach w sposób nieprzewidywalny pedał gazu robi się "miękki" i spadają obroty aż do zatrzymania. Po ponownym kilkusekundowym rozruchu wszystko wraca do normy aż po jakimś czasie gdy silnik pracuje na ustabilizowanych obrotach sprawa się powtarza. Czy to wtryski? Czy może jakiś czujnik przeregulowuje dawkę paliwa?
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Jeep Cherokee II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów