Szukaj

Jeep Cherokee II 4.0 i 185KM 136kW 1984-2001

Informacje o Jeep Cherokee II 4.0 i 185KM 136kW 1984-2001

Lata produkcji: 1984 – 2001
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1974 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie, jeden z niewielu, które sukces rynkowy w Ameryce powtórzyły również w Europie. Pierwsza generacja Cherokee oznaczona symbolem SJ, spokrewniona ze starszym modelem Wagoneer, była pełnowymiarowym SUV-em. Kolejne, choć nosiły tę samą nazwę, były mniejsze: XJ (1984-2001), KJ (2002-2007) i KK (2008-2013). Trzecią i czwartą generację modelu oferowano w USA pod nazwą Liberty. Od 2014 roku dostępna jest generacja piąta przygotowana wspólnie przez Chryslera i Fiata.
czytaj więcej
Powagosław
Jedno, czego nie można odmówić projektantom tego auta, to odwaga. Cherokee to drastyczne posunięcie, zerwanie z jako taką tradycją, zagranie va banque… Może w tym szaleństwie jest jakaś metoda, może aspirujący do klasy premium Cherokee ma zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę. ~Powagosław
Luzacjusz
Nowy Cherokeee? Wyobraźcie sobie wyraz twarzy faceta, który umawiał się przez internet z dziewczyną z Victoria’s Secret, a ta na randce w realu okazuje się być sobowtórem Homera Simpsona. Taka mniej więcej była moja reakcja na ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 1984 do 2001 roku
Pojemność skokowa 3964 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 296 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Karoseria

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~lukaszend
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Jeep Cherokee XJ to auto kultowe. Samochód z duszą, mający w sobie to coś. Wystarczy wsiąść na kółko i już człowiek się cieszy. Pionowa, kanciasta konsola środkowa, bardzo charakterystyczna dla amerykańskiej motoryzacji z tamtych lat. Pięknie podświetlone na zielono zegary tablicy wskaźników w tym niespotykane w europejskich samochodach wskaźnik napięcia ładowania oraz ciśnienia oleju. Kanciasta stylistyka z lat 80 powoduje, że auto od razu rzuca się w oczy na tle obecnych obłych modeli oraz "nadmuchanych" kombi. Nawet jak go się nie dostrzeże to na pewno usłyszy. Większość moich znajomych powtarza, że słyszą iż już jadę, i to już z daleka. Auto budzi spore zainteresowanie wśród kierowców, podczas wizyt na stacjach benzynowych pada dużo pytań na temat parametrów technicznych samochodu, o możliwość zerknięcia do środka oraz ogólny zachwyt jego kanciastą stylistyką, co jest bardzo miłym przerywnikiem podczas długiego czasu napełniania zbiornika. Jak na auto z lat 80/90 jest naprawdę dobrze wyposażone i wygodne. Nie jedna osoba siedząc w XJ jest w szoku, że jest ono wyposażone tak, a nie inaczej, a przecież auto ma już ćwierć wieku. W odpowiadających mu modelach z tamtych lat próżno szukać takiego standardu. Jeżeli tylko użytkujemy je normalnie, tzn. normalna jazda w terenie, szosowa, nie katujemy go na 35 calowych kołach, nie taplamy się po klamki w błocie (od tego są zmotki), potrafi ono nam się odwdzięczyć swoją niezawodnością i niezniszczalnością. Wiadomo części eksploatacyjne trzeba wymieniać. Jadąc Jeep'em masz pewność, że dowiezie Ciebie do celu. W tym samochodzie czujesz, że jedziesz (w przenośni i dosłownie). Radość i wrażenia z jazdy są nie do opisania. Auto to taki mały krążownik, który może nie jest demonem prędkości ale może wjechać tam gdzie nie wjedzie ówczesne auto. W aucie nie mogło zabraknąć skrzyni redukcyjnej (reduktora) co czyni go prawdziwą terenówką. Do wyboru mamy 5 trybów pracy skrzyni redukcyjnej (Select-Track): 2WD - jazda z napędem na tył; 4 Part Time - jazda z dołączonym napędem na przód i zblokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym; 4 Full Time - jazda z dołączonym napędem na przód i odblokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym; N - Neutral - wiadomo; 4 LO - jazda z dołączonym napędem na tył i zblokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym i włączonym reduktorem o przełożeniu 2,72:1. Dodatkowo tylny most w większości przypadków wyposażony jest w blokadę mechanizmu różnicowego. Silnikowi nie brakuje mocy i momentu obrotowego. Przy nagłym przyspieszaniu odczujemy spory kickdown. Auto wyrywa spod świateł zostawiając wszystkich spóźnialskich w tyle co budzi zdziwienie nie jednej osoby. Po 4 sekundach osiąga prędkość 60 km/h, po 10 sekundach 100 km/h co jest świetnym wynikiem w tego typu segmencie aut. Jedynym minusem auta jest jego spore zapotrzebowanie na paliwo. AMC 242 R6 4.0L swoje wypić musi i tyle, szczególnie w jeździe miejskiej. Silnik bardzo dobrze znosi zagazowanie. Z mojej obserwacji wynika, że zużycie gazu względem benzyny to 25-30% więcej w litrach. Jak o każde auto o Jeep'a należy dbać, z tym że nie potrzebuje on wiele troski - wystarczy wymiana płynów eksploatacyjnych zgodnie z instrukcją.
Dodane 3 lata temu
3,9
~wiekuistosc@o2.pl
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Auto sprawia wiele przyjemności z jazdy, potrafi być łagodne i ciche ale z pewnaścią zadowoli tez miłośników mocniejszych wrażeń, pomimo automatycznej skrzyni biegów potrafi ze świateł ruszyć z piskiem i ostro przyśpieszać, podczas zmiany biegu z 3 na 4 na pełnym gazie (ok 100 km/h) dostaje takiego kopa jakby ktoś w tył wjechał. Natomiast w terenie wielkim atutem jest silnik który w połączeniu z automatem daje pełnom satysfakcje, można delikatnie ruszać bez zerwania przyczepności nawet pod naprawde strome podjazdy. Największą wadom auta są częste drobne usterki ale moje auto ma sporo przejechane a poza tym mam wrażenie że poprzedni właściciele troche go zaniedbali.
Dodane 20 lat temu
3,4
~RAFLE99
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Czas zachwytu minął po pewnym czasie i ustapił czasowi awarii, po czym nastał czas normalnej eksploatacji czyli szarej rzeczywistosci . Być może lepszym rozwiązaniem dla zainteresowanych będzie porównanie XJ z Grand Cherokee ZJ - wersji lepiej wyposazonej z silnikami 4,0i v8. Pomimo 20 letniego wieku - staruszek daje rade i nic nie stracił ze swego wigoru, dowiózł szczęśliwie do celu i zobaczył ościenne kraje wraz z właścicielem i jego żoną.
Dodane 5 lat temu
Średnie spalanie dla Jeep Cherokee II 4.0 i 185KM 136kW 1984-2001
15,5
l/100 km
17,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,5
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
JAZDA POZAMIEJSKA (TRASA) --- DK (droga krajowa) + DW (droga wojewódzka), prędkość 90 km/h - tempomat, 1800 obr./min., gdzie występują ograniczenia to zgodnie z ograniczeniem prędkości, jazda nocą, pusta droga, brak aut utrudniających jazdę. Spalanie wyniosło 14,23 L LPG / 100 km. JAZDA POZAMIEJSKA (TRASA) --- DK (droga krajowa) + DW (droga wojewódzka) + DP (droga powiatowa), prędkość 90 km/h - tempomat, 1800 obr./min., gdzie występują ograniczenia to zgodnie z ograniczeniem prędkości, jazda w dzień, normalny ruch, korki w miejscowościach. Spalanie wyniosło 16,51 L LPG / 100 km. JAZDA MIEJSKA (długie odcinki ok 30 km) --- obwodnice, w centrum to raczej pełzanie w korkach. Spalanie wyniosło 21,86 L LPG / 100 km. Spalanie wyznaczono na podstawie dystansu 900 km Opony Cooper Discoverer AT3 Sport M+S (bez homologacji zimowej 3PMSF) 225/70 R15. Standardowej wielkości AT (all terrain). Silnik MX, skrzynia AW4 A340.
Dodane 3 lata temu
16,4
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
JAZDA POZAMIEJSKA --- DK (droga krajowa) + obwodnica, prędkość 90 km/h - tempomat, 1800 obr./min., kilka manewrów wyprzedzania, jazda pod lekki wiatr o stałej prędkości 7 km/h, temp -3, opad śniegu. Tankowanie paliwa równo z korkiem. Spalanie wyniosło 9,9 L Pb / 100 km, co jest dla mnie dużym zaskoczeniem. Opony Cooper Discoverer AT3 Sport M+S (bez homologacji zimowej 3PMSF) 225/70 R15. Standardowej wielkości AT (all terrain). Silnik MX, skrzynia AW4 A340. JAZDA MIEJSKA --- (100% miasto): jazda dynamiczna bez pełzania i podjeżdżania na najniższych obrotach itp, Ruszanie, hamowanie do zera, ruszanie, hamowanie do zera, itd. Warunki drogowe: zimno, sucho, bardzo krótkie odcinki 2-3 km, miasto zakorkowane. Spalanie w takich warunkach jedyne 28,2 L Pb / 100 km. Opony Cooper Discoverer AT3 Sport M+S (bez homologacji zimowej) 225/70 R15. Standardowej wielkości AT (all terrain). Silnik MX, skrzynia AW4 A340.
Dodane 3 lata temu
21,6
Jeep Cherokee II
Terenowy 4.0 i 185KM 136kW
Typowa jazda miejska 60%, podmiejska 20% oraz polne drogi i bezdroża 20% to średnio 23,5 L LPG / 100 km (gaz zimowy). Trasa przy prędkości 100 km/h (2000 obrotów) 17,5 L LPG / 100 km (gaz zimowy). Instalacja gazu sekwencyjna, sterownik AC STAG Qmax Basic. Opony Cooper Discoverer AT3 Sport M+S (bez homologacji zimowej 3PMSF) 225/70 R15. Standardowej wielkości AT (all terrain). Silnik MX, skrzynia AW4 A340. W jeździe typowo miejskiej potrzebujemy jeszcze ok. 1,1 litra Pb95 / 100 km do rozruchu silnika.
Dodane 4 lata temu

Usterki Jeep Cherokee II

Liczba wpisów: 8
Zegary
  • Jeep Cherokee II 2.5 TD 115KM 85kW 1995-2001
  • instalacja elektryczna
  • 23 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
niestety wiek pewnie tu trochę robi co jakiś czas tak z raz w miesiącu wszystkie zegary opadają przestaje ładować alternator silnik zaczyna twardo pracować - lekarstwo trzeba poruszać delikatnie wtyczką od komputera styki czyściłem oglądałem i nic nadal to samo
Dodane 10 lat temu
Hałas i szarpniecia przy pełnym skrecie kierownicy
  • Jeep Cherokee II 4.0 i 178KM 131kW 1984-2001
  • układ kierowniczy
Witam posiadam samochód od niedawna, na poczatku wszystko gralo. Ostatnimi czasy podczas np zawracania lub na malym rondzie gdy dochodzi do pelnego skretu kierownicy, slychac stuki i halas jakby piszczenie, zgrzytanie, centralnie spod kół a nawet delikatne szarpniecia jakby kierownica sama chciala lekko odbijac. Rety nie wiem co to morze byc, jezeli ktos mi moze pomoc zdjagnozować co to moze sie dziac bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
Dodane 15 lat temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Gaśnie podcza dłuższej równomiernej jazdy.
  • Jeep Cherokee II 2.1 TD 86KM 63kW 1988-1995
  • silnik
Podczas jazdy na ustabilizowanych obrotach w sposób nieprzewidywalny pedał gazu robi się "miękki" i spadają obroty aż do zatrzymania. Po ponownym kilkusekundowym rozruchu wszystko wraca do normy aż po jakimś czasie gdy silnik pracuje na ustabilizowanych obrotach sprawa się powtarza. Czy to wtryski? Czy może jakiś czujnik przeregulowuje dawkę paliwa?
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Jeep Cherokee II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów