Szukaj

Informacje o Kia Ceed II Kombi 1.6 CRDi 110KM 81kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

100-konny motor zasilany benzyną ma jedną, dużą zaletę - jest najtańszy. Całą resztą już nie urzeka. Jest ospały, niechętnie wchodzi na obroty i nieciekawie brzmi. 1.6 135KM jest znacznie lepszy, ale na niskich prędkościach obrotowych też nie radzi sobie z autem - trzeba pozwolić mu rozwinąć skrzydła, dopiero wtedy czuć dynamikę. A że nic mocniejszego nie ma, to musi wystarczyć. Co do diesli - 1.4 90KM bardziej pasuje do flot, w codziennym użytkowaniu lepszy okaże się 1.6 110 lub 128KM.

czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekaÅ‚ siÄ™ równie ważnej modernizacji. Efekty? BudujÄ…ce. Po Å›wietnym wejÅ›ciu w segmenty maÅ‚ych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodÄ…cego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

SzaÅ‚u nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarÄ™ naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie bÄ™dÄ… różnić siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie znaczkiem marki. Bo do tego wÅ‚aÅ›nie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 77 x 85,8 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~jackson_kizo
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 110KM 81kW
Kupiłem autko w 2017r za ówczesną cenę 30000 zł, wiec 2 lata wystarczą na spokojną i chłodną opinię, nadmienię że wcześniej jeździłem BMW e46. Poszukiwałem auta przestronnego, z niezadużym silnikiem, z w miarę dobrą opinią wśród znajomych i znawców. Z samego początku odrzuciłem Octavię ze względu na "igły" które miałem okazję oglądać...brak słów, załamany, szukam dalej...Passat B6 kombi - lepiej, ale coś mnie ciągnęło w kierunku japońsko - koreańskim...nie wiem dlaczego :) kolejne auto - Focus z 2013r. I na tym samym placu prywatnego mieszkańca województwa śląskiego stoi ona - KIA CEE'D ... i tak została w mojej rodzinie :) Zdecydowałem się na kupno takiego egzemplarza, z dość dużym przebiegiem 200tyś km. Pewnie pomyślicie - po co Ci takie auto z takim przebiegiem ?? 200 tysi to dośc dużo...już wyjaśniam - oryginalne przebiegi w samochodach 5-6 letnich to nie może być 160000 km..uwierzcie mi, wiem co mówię...i jak widze ogłoszenia na każdej stronie www że autko 10 letnie sprowadzone ma 180000 to się k*wa śmieję... I nie warto teraz hejtować, że przecież są perełki z przebiegami czy wyposażeniem naprawdę w dobrym stanie..są, ale to odsetek, naprawdę... Nie chcę siebie wybielać, broń Boże. Samochodem jeździ moja żona z małym dzieckiem, ja osobiście użytkuję tylko na długich trasach, mam na myśli wakacje u rodziny czy 500km+. Żona studiuje 30 km od domu, ja pracuję 400m od chałupy. Auto kupiliśmy po długich rozmowach i wielu wizytach tu i ówdzie oglądając przy tym masę "STANKUWAIDEALNY" samochodów z ogłoszeń... Nie jestem typem "muszę być pierwszy na światłach", miałem BMW i się wyszalałem, teraz rodzina, spokój, eko. Silnik 1,6 do najbardziej zrywnych nie należy, ale odwdzięcza się tanim kosztem utrzymania i spalania ( nie wiem skąd u niektórych spalanie to 8-9l ). Podkreślam - samochodem jeździ żona na trasach dom-lekarz-zakupy-tesciowie-uczelnia-kościół-pepco-koleżanki-dom. 70%miasto - 30%trasa. spalanie jak przekroczy 6,0 L to się niepokoję że żyłowała silnik pod Kauflandem...:)
2,9
~Adam
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 110KM 81kW
Zdecydowanie nie kupię więcej tego auta i poważnie zastanawiam się czy w ogóle kiedykolwiek coś z Kia/Hundai. Piszę to aby przestrzec potencjalnych użytkowników przed zakupem, a jeśli się już na niego uprą to niech to poważnie przemyślą. Używam auto od 3 lat i przejechałem nim ponad 100 tys zł. Mogę na tej podstawie wydać rzetelną opinię (mam 25 lat doświadczenia w jeździe różnymi autami). Kia ma wg mnie tylko jedną zaletę - cena, chociaż i tu nie jest tak kolorowo. Poza tym nic nie uzasadnia jej zakupu i jest dla mnie bez znaczenia logo i kraj pochodzenia auta. Piszę tylko o walorach użytkowych. Niektóre elementy jak np. silnik, skrzynia są bardziej na plus, inne jak np. zawieszenie - to kompletna klapa. Dla porównania mam jeszcze w rodzinie Kię Sportage i tam nie jest tak źle. Moje auto jest wzięte jako nowe (wynajem długoterminowy) i serwisowane tylko w ASO. Auto użytkowane w 80% na autostradach (140-160 km/h) reszta miasto. Szczegóły poniżej.
4,5
~Montana310
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 110KM 81kW
Auto kupione w marcu 2016 roku na wyprzedaży rocznika. Od samego początku użytkuję samochód 50% miasto ( Kraków) i 50 % trasy - przeważnie do 200km. Dla mnie był to świadomy wybór jakości do ceny, więc nie oczekuję od samochodu z segmentu C, że będzie autem z wersji premium.
Åšrednie spalanie dla Kia Ceed II Kombi 1.6 CRDi 110KM 81kW 2012-2015
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 110KM 81kW
Na początku byłem zachwycony, ale teraz już trochę się to zmieniło. W miarę jak przybywało kilometrów, samochód zaczął więcej palić. Robiłem ostatnio test z tempomatem: 90 km/h - 5,9l; 120 km/h - 7,0l; 140 km/h - 7,8l; 160 km/h - 9,0 l. Jak na diesla to trochę za dużo - jechałem sam bez dużego bagażu.Na razie auto jest na gwarancji a już zepsuły się: kamera cofania (czas oczekiwania na części 9 tygodni !), czujniki parkowania, zapycha się filtr paliwa - podobno przez dodatek biopaliw do diesla - używam benzyny Ultimate z BP - 3 razy wymieniany filtr paliwa - był tak zaklejony syfem, żę następował spadek mocy i nie dało się jechać więcej jak 80-90 km/h.
6,3
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 110KM 81kW
Przejechałem 1700km tym samochodem i komputer podaje spalanie ok. 0.2-0.3l niżej niż w awc. Spodziewałem się lepszej dynamiki i wyższej prędkości max, na razie udało mi się wycisnąć z niego ok 180km/h i szczerze mówiąc pod pedałem nie było już prawie nic :( Focusem kombi 1.6TDCi 90km, 2006r jechałem licznikowe 200km/h (z lekkiej górki) a spalanie średnie z 2 lat wyszło 6,0l. Mam też wrażenie, że dynamika w zakresie 80-170km/h jest lepsza. Kia 6biegów, Ford 5. Może Kia "rozkręci" się trochę wraz z przebiegiem... :)
5,0
Kia Ceed II
Kombi 1.6 CRDi 110KM 81kW
Jak na prawie 1,5 roku użytkowania to jedynymi kosztami są paliwo, ubezpieczenia i wymiana oleju ( ja wymieniam co 15 000zł, a nie jak sugeruje Kia co 30 000km). Koszty serwisu typowe jak dla klasy C.

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 10
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Drgania silnika na biegu jałowym
  • Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 2
Silnik po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna wpadać w wibracje na biegu jałowym. Drgania są odczuwalne w kabinie zarówno przez kierowcę jak i pasażerów. Obroty osiągają poziom około 620 obrotów. Podniesienie obrotów (gaz, odbiorniki elektryczne, wciśniecie sprzęgła) powoduje ograniczenie drgań. Podczas jazdy nieodczuwalne. W poruszaniu się po mieście duży dyskomfort. Według serwisu oficjalnie wszystko jest sprawne, tak ma być, nieoficjalnie temat znany ale nieruszany (problem był w wersji I, II a także w III w silniku 1.4 t-gdi - sprawdzałem). Zasada jest taka - niepodobna się zmień samochód.
7 komentarzy
Kamera cofania
  • Kia Ceed II Kombi
  • inne
  • 193 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 2
Kamera już przy 173 000 km nie domagała, po awarii wymontowałem ją i okazało się, że fabrycznie jest nieszczelna. Jedna część z plastiku, druga z aluminium. Uszczelka między nimi traci szczelność (wiek, korozja aluminium) i woda leje się do środka kamery. Szczególnie, że jest umieszczona w tylnej blendzie, pod którą leci woda z tylnej szyby i wewnątrz jest mnóstwo syfu. Niewystarczające zabezpieczenie blendy przed dostaniem się wody pod nią, brak odpływu innego niż otwór kamery, powodują że gromadzi się tam kurz, woda, błoto i mnóstwo syfu, który źle wpływa na okablowanie oświetlenia tablicy (które nota bene bardzo ciężko się wymienia bo trzeba rozbierać pół klapy bagażnika) i właśnie na nieszczęsną kamerę, która nie jest szczelna i prędzej czy później zepsuje się każdemu. Po gwarancji ASO umywa ręce, wymiana ok. 2500zł lub kombinowanie z zamiennikami, które w moim przypadku nie współpracowały dobrze z systemem multi Kii.
1 komentarz
Kia Ceed II Kombi