Szukaj

Informacje o Kia Sportage II 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW 2009-2010

Lata produkcji: 2009 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Idealny przykład na to, że pozory mylą – silniki Sportage mają mało wspólnego ze sportem, jak już, to z rekreacją. Wśród motorów benzynowych można przebierać pomiędzy dwoma silnikami. 2.0l ma 142KM i w praktyce jest za słaby do tego auta, kiepsko przyspiesza szczególnie na I i II biegu, a na dodatek dużo pali. Włączona klimatyzacja i załadowana pasażerami kabina jeszcze go dobijają. Mocniejsza jednostka ma już 2.7l, pali jeszcze więcej, ale za to zapewnia autu odrobinę wigoru i ma ładny dźwięk, bo jest widlasta. Diesel jest jeden, ale ma parę wariantów mocy. Darujcie sobie 112-konną, bo znienawidzicie to auto. O niebo lepsza jest ta 140-150-konna. Oczywiście również nie jest wyjątkiem i ma niewiele wspólnego ze słowem „sport”, ale przy pracującej turbosprężarce dość sprawnie reaguje na polecenia wydawane pedałem „gazu” i odnajdzie się również na trasie.
czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 1800-2500 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Kod silnika D4EA Materiał głowicy - stop aluminium Blok cylindrowy - stop żeliwa Pojemność układu olejowego( liter) - 5.4 Pojemność układu chłodzenia ( liter ) - 3.9
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~paffti
Kia Sportage II
SUV 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
Moje wszystkie obawy na temat tego konkretnego auta jak i KIA, ktora szczegolnie u nas w kraju nie ma prestizu zostaly rozwiane. Jezdze juz nia ponad 4 lata. Moze jest tak, ze kupilem ja od pierwszego wlasciciela z polskiego salonu. Poprzednie moje auta to Audi A4, BMW E46, Renaul Clio, Seat Cordoba. Cordoba Rowniez mnie zachwycala bo miala podobne pochodzenie do KII. Dodam, ze wszystkie samochody zawsze kupuje z zaufanym mechanikiem, ktory przeswietla samochod na wylot. Do rzeczy. Kia prowadzi sie swietnie zarowno w miescie jak i w podrozy. Jest bardzo wygodna, pojemna oszczedna jak na swoje gabaryty i przede wszystkim bezusterkowa. Po prostu samochod nie do zajezdzenia. Bylem troche w Chinach i Tajlandii i uwazam, ze tam produkuja samochody nie do zdarcia. Ma ciekawsze patenty niz Toyota, a przede wszystkim jej wykonanie jest duzo wytrzymalsze. Porownuje te dwa auta gdyz znajomy posiada Toyote i prowadzi sie ja podobnie, jest tak samo glosno powyzej 140km/h, ale w srodku jest wykonana z lepszych plastikow. Przyklad - w SUVie Toyo kolega przewozil wode w zgrzewce (w bagazniku). Na zakrecie woda przesunela sie i pekl plastik na wylot. W mojej Kijance przewoze rozne gabaryty (np. 900kg kafelek), a ostatnio 2 butle gazowe. Jedna z nich przewrocila sie (czywiscie pusta ale i tak ciezka bo metalowa) mocno uderzyla w bok ale nawet ryski nie ma. Inna kwestia to to, ze duzo rzeczy moge sobie zrobic sam (np. wymiana zarowek). Mozna pisac i pisac bo duzo jest zalet za ktore uwielbiam ta marke i moja SPORTAGE! :)
4,5
~Krzysztof
Kia Sportage II
SUV 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
Takiego auta szukałem nie za małe nie za wielkie napęd 4x4 i adekwatny do masy napęd. Nie cierpię golasów a to autko jest w najbogatszej wersji, skórzana tapicerka i wiele udogodnień np otwieran tylna szyba w klapie, Bluetooth dla telefonu elektryczne szyby lusterko samo ściemniające z kompasem gniazdo ładowania telefonu Na nowy nie mogłem sobie pozwolić ale zadbana używka to łakommy kąsek.
4,4
~g159r
Kia Sportage II
SUV 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
Duże koła i wysokie zawieszenie. Wreszcie nie niszczę felg na dziurach i krawężnikach. Znakomita widoczność z przodu. Dobre właściwości jezdne. Fotel kierowcy mógłby mieć możliwość większej liczby regulacji. Trochę mało wygodny.
Średnie spalanie dla Kia Sportage II 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW 2009-2010
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Kia Sportage II
SUV 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
Tu podchodzę ze zrozumieniem - powiedzmy od razu to nie jest Seicento tylko spory SUV i swoje musi spalić. Dodatkowo sprawę pogarszają ekolodzy. Filtr dpf stanowi opór dla układu wydechowego a druga sprawa to jego wypalanie absorbujące trochę paliwa. Tak czy inacze jazda zgodna z przepisami przez wioski zabudowane czyli ograniczenia do 50/70/90 owocuje zużyciem poniżej 6l/100 km. NA autostradzie sporo wyżej przez tą krótką szóstkę i opory nadwozia/opon 235. Po mieście łyka mi około 10/100 przy średnio ciężkiej nodze IMO akceptowalnie.
8,7
Kia Sportage II
SUV 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
Średnie min i max dotyczy właściwie jazdy w mieście, wyższe w zimie. Trasa i autostrady (140 km/h) wychodzi 7,4. Najmniej spaliłem jeżdżąc po Alpach z prędkością 50-80 km/h. Na komputerze wyszło wtedy 6,2. Komputer jednak jak zauważyłem zaniża spalanie o prawie 10% ale co dziwne nie w trasie tylko w ruchu miejskim przerywanym. Przy trasie kiedy za jednym odpaleniem robię od stacji do stacji 800 km wskazania są idealne.
7,8
Kia Sportage II
SUV 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
Spalanie zależy od temperatury silnika. W dużych miastach gdzie trzeba pokonywać dziennie ponad 20 km spalanie jest na poziomie 9,5 l/100 natomiast w mniejszych miastach przy przebiegach do 15 km i w zimie dochodzi do 14 l/100. Pierwszy przegląd w zasadzie nie odbiegał kosztowo od dotychczsowych (dla innych moich samochodów osobowych)

Usterki Kia Sportage II

Liczba wpisów: 14
Nierówne przyspieszanie, problem z silnikiem, sprzęgłem i fotelem.
  • Kia Sportage II 2.0 CRDi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 9
Dastin 28.10.2010 Witam, Postaram się obrazowo opisać przyczyny, z powodu których ciśnienie mi rośnie z miesiąca na miesiąc. Jeżdżę KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 140kM i od nowości mam z nim kłopoty. Opiszę szereg objawów pojawiających w miarę wzrostu przebiegu. Serwis techniczny niczego nie widzi. Może jest to spowodowane brakiem doświadczenia mechaników. 1. Jeszcze przed przekroczeniem 1000km zauważyłem że w zakresie obrotów 1000-1900/min przy przyspieszaniu samochód jakby galopował. Silnik coś przytrzymuje po czym obroty "odrabiają straty" goniąc do tych zadanych przez pedał. Siedząc za kierownicą czuje się jakby kilku tonowa przyczepa szarpała za samochód. Problem męczy mnie przez pół dnia i kolejne pół dnia jest trochę lepiej. Przy 6000km wymienili oprogramowanie i objawy "spłaszczyły się" na kilka tysięcy km. 2.Po przejechaniu nieco ponad 10000km pewnego letniego dnia zauważyłem, że silnik dudni przy spadających obrotach. Po puszczeniu pedału gazu (przy zmianie biegów, przy hamowaniu silnikiem) przechodząc przez zakres 1800-1500obr/min dudni wypełniając dźwiękiem kabinę. Pojawia się to kilka minut po "depnięciu" np przy wyprzedzaniu. Trwa to przez ok 5-10min, a spalanie dochodzi do 30l/100km. Na I przeglądzie nic nie stwierdzili. 3. Przy ok. 20000km pojawił się kolejny objaw - uderzenia wyczuwalne na pedale sprzęgła po przyłożeniu nogi, po wciśnięciu pedału słyszalne dudnienie o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. W miarę eksploatacji dudnienie się nasiliło. Przy rozgrzanym silniku słychać też szum-chrobot. 4. Jeszcze przed 30000km zauważyłem, że ciężko wchodzą biegi. Nie potrafię dokładnie określić kedy problem się zaczął ponieważ zwróciłem na to uwagę kiedy przejechałem się dwoma innymi egzemplarzami, w których biegi zmieniały się jak w mojej 16 letniej Primerce - malina - to dolało goryczy do przyjemności użytkowania mojego Sportaga. Objaw jest taki, że przy "wciąganiu" dźwigni czuje się opór po czym wskakuje bieg z wyczuwalnym i czasem słyszalnym udeżeniem zembów. 5. Myślę, że już po 30000km. Przy zwalnianiu na biegu, po wysprzęgleniu pod koniec zwalniania czasem wyczuwalne jest hamowanie, czasem gdy po wysprzęgleniu wyłącze bieg po paru sekundach wyczuwalne jest uderzenie dużej masy w komorze silnika, jakby coś spadło, albo przewróciło się. Pozostałe objawy jakie towarzyszą eksploatacji samochodu (teraz jest 50tys. przebiegu). 6. Kiedy puszczam sprzęgło przy włączonym biegu, tuż prze rozpoczęciem przenoszenia napędu na skrzynię, wyczuwam udeżenie w silniku. Podobne do tego opisanego w p. 5. 7. Przy cyklicznym, często powtarzanym wciskaniu i puszczaniu pedału sprzęgła karzdemu ruchowi nogą słyszalne jest popiskiwanie w okolicach silnika. Podobne w brzmieniu do pisku paska jednak nieporównanie cichsze, o znacznie bardziej metalicznej barwie i cykliczne wg sinusoidy w krótkiej chwili. Objawy można zaobserwować na ciepłym silniku. 8. Bywają dni, że silnik chodzi jak sieczkarnia - w zakresie 1200-1500 obr/min pojawiają się wibracje i drżenie - jakby jakież koło pasowe rzęziło. Często ma to miejsce po objawach opisanych w p.2 kiedy silnik dudni i dużo pali. 9.Porónując mój egzempaż z innymi, znajomych, zauważam że silnik pracuje mniej kulturalnie, trochę ciężko. Delikatne, chwilowe popuszczenie sprzęgła na 1 biegu bardziej przekłada się na barwę pracy silnika niż na zachowanie samochodu - to również zauważam przez porównanie z innymi egzemplarzami. Na II przeglądzie niczego niewłaściwego w pracy silnika nie stwierdzono. Czy robią ze mnie głupka? 10. I na koniec muszę dodać jakieś chrobotanie siedziska przy wsiadaniu do samochodu.
1 komentarz
Brak mocy w dilniku
  • Kia Sportage II 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW 2009-2010
  • układ chłodzenia
  • 220 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W czasie podróży na wczasy pękł przewód chłodnicy. Po dolaniu wody po 5 km samochód stracił moc. Mezhanik wymienił czujnik temperatury i mimo wszystko z trzech winnych rzeczy, nie Ma silnik mocy. Co może być przyczyną.
awaria systemu elektrycznego
  • Kia Sportage II 2.0 i 16V 142KM 104kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
  • 345 tys. km
cykliczny zanik napięcia w zasilaniu świateł mijania i drogowych, nie działają wycieraczki, nie świeci pulpit sterowniczy nawiewu sterowania . brak możliwości uruchomienia silnika / nie działa rozrusznik/ problem zanika po krótkotrwałym postoju .
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kia Sportage II