Szukaj

Informacje o Kia Sportage IV SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Czwarta, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2016 roku. Pod względem stylistycznym, Sportage IV nie stanowi już tak diametralnej zmiany w stosunku do swojego poprzednika – raczej kontynuuje jego design, tym bardziej, że projektantem modelu jest (podobnie jak Sportage III) Peter Schreyer, szef designerów Kii. Kilka nowych rozwiązań stylistycznych samochód zaczerpnął z prototypu Sportspace Concept. Sportage IV został zbudowany na płycie podłogowej Hyundaia Tucsona. Z kolei design wnętrza zapożyczono z Kii Optima.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne.

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~ziemniak0042
Kia Sportage IV
SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Kupiłem auto używane (ponad 3 letnie) i nie żałuję. Kupiłem GT Line z pełną opcją wyposażenia i za ok 90 tysięcy mam auto lepsze niż nie jedno audi, bmw czy inne "auta premium". Auto w środku po takim czasie wygląda jak nowe, skóra niezużyta, na przeglądzie wg ASO w aucie nic nie wygląda na przesadnie zużyte. Auto w trybie sport jest bardzo dynamiczne, i tu uważam że większość ludzi będzie w niebo wzięta. Skrzynia chodzi rewelacyjnie, w środku cichutko, zawieszenie bardzo dobrze działa, do tego bardzo dobre radio z navi, bluetooth. Wentylowane siedzenia, podgrzewane przednie i (uwaga!) tylne siedzenia plus masa elektroniki wpływająca na bezpieczeństwo. Auto warte każdej złotówki
4,9
~Mariusz
Kia Sportage IV
SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony można powiedzieć że KIA zrobiła naprawdę niezłe auto testowałem VWTiguana ,Seata Ateca.Kajdar, Tushon .Ford Kuga,stwierdziłem, że za te pieniądze i z takim wyposażeniem nic lepszego nie ma . Nawet nie mam za bardzo do czego się doczepić silnik fajnie przyspiesza może troszkę jakby mniej palił ale jak się jedzie oszczędnie to zejdzie do 7,2 a jak ostro w palnik to 10 spokojnie ale to każdy SUV tak ma .Nic się nie dzieje po dwóch latach tylko paliwo lać i do przodu
4,6
~Ten nowy
Kia Sportage IV
SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Jest to moje pierwsze auto kupione jako fabrycznie nowe. Wszystkie poprzednie, a było ich ponad 10, były używane. Przed zakupem bardzo wnikliwie przeanalizowałem rynek i Kia okazała się zwycięzco jeśli chodzi o stosunek ceny do tego, co oferuję pod kątem wyposażenia i osiągów. W prywatnym rankingu największym konkurentem była Skoda Karoq. Niemniej przy podobnym poziomie wyposażenia była o około 20 tys droższa. Ponadto na Skodę trzeba było czekać co najmniej 6 miesięcy. Kię w wersji L Business Line z silnikiem 1.6 T-GDi i skrzynią 7DCT miałem od ręki. Jakość wykonania na naprawdę wysokim poziomie biorąc pod uwagę fakt, że Kia to nie marka premium. Owszem, znajdziemy sporo twardych plastików (mniej niż w bliźniaczym Tucsonie), jednak te są świetnie spasowane i w czasie jazdy nie wydobywają się żadne niepokojące dźwięki. Osiągi silnika 1.6 T-GDi zasługują na uznanie. Mowa tutaj szczególnie o przyspieszeniu w przedziale między 80, a 120km/h. Do tego przyspieszenie od 0-100km znacznie lepsze niż to, które podawane jest w katalogu. Spalanie, jeśli nie przesadzamy z ciśnięciem gazu w podłogę jest na przyzwoitym poziomie. U mnie wychodzi średnio około 9L/100km. Zdarza się, że w trasie przy ekonomicznej jeździ spali dużo poniżej 8L/100km, ale są też momenty w mieście, gdzie licznik pokazuje 12L/100km. Mógłbym się przyczepić do reakcji skrzyni biegów w trybie normalnym. Działa trochę ospale, co przejawia się przede wszystkim opóźnioną reakcją przy ruszaniu. W trybie sport bez zastrzeżeń. Tego trybu właśnie używam częściej.
Średnie spalanie dla Kia Sportage IV SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2016-2018
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Kia Sportage IV
SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Auto odebrałem nowe z salonu, ma przejechane ok. 3 tyś. km., napęd 4x4, koła 19'. Od momentu odebrania z salonu nigdy nie zerowałem średniego spalania i komputer pokazuje równe 11l. Dynamikę mojego stylu jazdy oceniam w skali 1-10 (gdzie 1 - dziadzio żółw, a 10 - ogień i wyścigi cały czas) na 7, tzn. lubię czasem pojechać szybciej ale na ogół jadę spokojnie, czasem przyspieszę dla przyjemności, natomiast trasy dość szybko 150 - 180. Ogólnie jak przedmówca auto oceniam na paliwożerne (szczególnie w kontekście przesiadki z 18-letniego BMW E39 530D 190 koni które na komputerze średnio pokazywało mi 9,4l, wypadałoby jednak, żeby nowe auto z silnikiem 1,6 paliło mniej albo chociaż porównywalnie). Natomiast cały vibe samochodu super, jedzie się przyjemnie, komfortowo i dość dynamicznie, więc wysokie spalanie to zaledwie mała ryska na ogólnym pozytywnym wrażeniu :-)
11,7
Kia Sportage IV
SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Spalanie w miescie na poziomie 10,5l/100km przy spokojnej jezdzie Spalanie w trasie dziele na dwie kategorie: -zwykle drogi(jednopasmowe) spalanie przy spokojnej jezdzie okolo 9l/100km -autostady i drogi szybkiego ruchu spalanie na poziomie 11l/100km trzymajac sie przepisow, a na niemieckich :) autostadach przy predkosci 180-200km spalanie mega wysokie 16,5-17,5/100km Ogolnie powiem ze samochod jest paliwozerny. Mialem mazde z silnikiem 2,5 i duzo mniej spalała szczegolnie w trasie Opony zimowe 17cali
9,3
Kia Sportage IV
SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Mam 1.6 T-GDI AWD i spalanie mam takie: spokojna trasa = 7-7,5 miasto = 11-13 szybsze trasy, ekspresówki, autostrady = do 120km/h pali 8,5 litra do 130 - 9 litrów 140 - 10 litrów i na każde kolejne +10km/h dochodzi równo +1 litr paliwa

Usterki Kia Sportage IV

Liczba wpisów: 37
automatyczna skrzynia biegów
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Przy przebiegu 30tys. odpadł ostatni tłumik(puscił spaw) na nowy czekałem 3 miesiące. Przy tym samym przebiegu wymiana gałki zmiany biegów bo się wytarła. Przy przebiegu 50tys. wymiana sprzęgła na mój koszt bo gwarancja na ten element jest do 30tys. W tym samym czasie potworne skrzypienie w skrzyni. Oo diagnozie, która trwała 3 miesiące wymiana 2 biegu. Przy okazji akcja serwisowa, wymieniono okej w skrzyni. W między czasie akcja serwisowa jakuś czyjników. Teraz wezwanie na akcję serwisowa jakieś pompy. W kolejce do zgłoszenia naprawy gwarancyjnej czeka czujnik asystenta unikania kolizji, bo co chwilę się zapala, rdza na ramieniu wycieraczki, odgłos obierania dochodzący z silnika, przecierająca się kierownica, łuszczący się lakier. Dziś samochód ma 70tys i 3lata. NIE POLECAM. Pierwszy i ostatni koreańczyk no i ta obsługa w serwisie.
sonda lambda
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Check engine się zapalił. Serwis stwierdził sonda lambda. I od grudnia czekam na nową. Kia olewa klientów z Polski. W serwisie powiedzieli że 95 szt. jest zamówionych w Polsce i wszyscy czekają bo nie ma w magazynie i trzeba sprowadzić z zagranicy. Ale raczej nie powinno być problemu z ta częścią skoro nowa Sportage się sprzedaje a w ofercie takie same silniki 1,6 crdi mhev. Kia Polska spada na psy aby sprzedać auto potem mają cię w dupie. Niedawno kolejny komunikat żeby sprawdzić układ Adble i kolejny czujnik do wymiany. Ciekawe czy nie poszedł przez niewymienioną lambdę. Ostatnie auto tej marki.
Pęknięte zaczepy światła cofania i światła przeciwmgielnego
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2018-2021
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Pęknięte zaczepy światła przecimgielnego, kierunkowskazów oraz światła cofania. Po pierwszym przeglądzie auta zauważyłem, że nie ma światła wstecznego. Kiedy odkręciłem nadkole okazało się że uchwyty światła są pęknięte, a kierunkowskaz trzyma się na jeden śrubce przy czym druga już tez odpadła. W serwisie po oględzinach mechanik stwierdził, że jest to moja wina ponieważ zapewne ja próbowałem sam wymieniać żarówki. Po moim stanowczym proteście i prośbie sprawdzenie drugiej strony auta okazało się, że uchwyty światła przeciwmgielnego oraz kierunkowskazu koło niego też są uszkodzonego. Zostałem "wypuszczony" z serwisu bez światła cofania oraz światła przecimgielnego oraz z kierunkowskazami, które trzymają się tylko na pojedynczych śrubkach. Kierownik serwisu z uśmiechem ma twarzy zmienił zdanie, że jest to napewno uszkodzenie mechaniczne i muszę sam zakupić nowe lampy na własny koszt. Auto ma 3 lata jest bezwypadkowe nigdy nie były w nim wymieniane żadne żarówki, kupione w salonie 3 lata temu za 125 tyś zł, jestem pierwszym właścicielem auta. Serwis umywa ręce, zwróciłem się do Serwisu Kia ogólnopolskiego o pomoc, ale od tygodnia cisza. Czy ktoś z Państwa miał podobną sytuację? Gdzie zwrócić się o pomoc? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Kia Sportage IV SUV