Szukaj

Informacje o Kia Sportage IV SUV

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Czwarta, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2016 roku. Pod względem stylistycznym, Sportage IV nie stanowi już tak diametralnej zmiany w stosunku do swojego poprzednika – raczej kontynuuje jego design, tym bardziej, że projektantem modelu jest (podobnie jak Sportage III) Peter Schreyer, szef designerów Kii. Kilka nowych rozwiązań stylistycznych samochód zaczerpnął z prototypu Sportspace Concept. Sportage IV został zbudowany na płycie podłogowej Hyundaia Tucsona. Z kolei design wnętrza zapożyczono z Kii Optima.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne.

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz

Kia Sportage IV SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4480 mm
Szerokość 1855 mm
Wysokość 1635 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1645 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Rozstaw kół - przód 1625 mm
Rozstaw kół - tył 1636 mm
Zwis przedni 910 mm
Zwis tylny 900 mm
Prześwit 172 mm
Prześwit 4x4 190 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 503 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1030 mm
Wysokość bagażnika 430 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 880 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1690 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,4
~Niezadowolony
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 141KM 104kW
To jest niefajne auto. Dużo rzeczy jest niedopracowanych. Niestety ta generacja to takie proste wozidło i nic więcej. Ale po kolei. Z zewnątrz nie ma się za bardzo do czego przyczepić, może lakier mógłby być lepszej jakości, mnóstwo małych rys, zwłaszcza przy klamkach. Wewnątrz dużo miejsca, tylne fotele z regulacją pochylenia oparcia, bagażnik wystarczający. Fotele dramat ( eko skóra). Krótkie i twarde siedziska, twarde oparcie, przeszycia na skórze tak zrobione że wpijają się w plecy, ciężko znaleźć odpowiednią pozycję. Dłuższa jazda to murowany ból pleców, tyłka i ud. Deska trochę trzeszczy ale myślę że dramatu nie ma. Nagłośnienie jbl naprawdę słabe, płaski dźwięk, zero głębi. Suchy dudniący bas. Mimo regulacji nie da się odpowiednio dostroić. A dalej będzie jeszcze gorzej... Zawieszenie jest twarde i to w taki nieprzyjemny sposób , nie jest sprężyste, czuć każdy kamyk. Dopiero dociążone zaczyna przyjemniej pracować. Owszem dobrze się prowadzi ale to jest rodzinne auto z raczej słabym silnikiem, po co ta twardość... Silnik przy pustym aucie Ok i tylko Ok, po obciążeniu już czuć brak przynajmniej 50 koni. Dojazd z a do b bez żadnych emocji. I żeby chociaż palił jak diesel... U mnie średnie nie spada poniżej 8.5 choć nigdy nie jeżdżę na ustawieniu sport. Ale najgorsza jest skrzynia dwusprzeglowa. Nie nadaje się do miasta, nie ma funkcji pełzania, w korkach rusza z szarpaniem, przy redukcjach szarpie. W ogóle nie korzysta z momentu obrotowego. Jak chcesz przyspieszyć to od razu redukuje co wiąże z szarpnięciem i mocnym przespieszaniem. Generalnie przyspiesza albo wolno jak muskasz pedał albo ostro z redukcją jak naciśniesz mocniej. Nie da się jechać umarkowanie dynamicznie bo skrzynia tego nie potrafi. Generalnie zespół napędowy pracuje twardo, jak całe auto zresztą. Zero finezji. Zero przyjemności z jazdy. Przebieg 100000.
4,6
~Michał J.
Kia Sportage IV
SUV 1.6 GDI 132KM 97kW
Zawsze czytając opinie miałem wrażenie, że brakuje w nich tego, aby powiedzieć kim jest kierowca, który wyraża swoje zdanie. Przede wszystkim w jakim jest wieku i w jaki sposób na co dzień używa auta. Ponieważ inne odczucia będzie miał oczekujący sportowych wrażeń 20-latek, inne emeryt a jeszcze inne ktoś kto traktuje samochód jak zwykłe narzędzie do pracy. Dlatego na wstępie do swojej opinii zaznaczę, że dziś po 2 latach eksploatacji KIA Sportage mam 38 lat. Mieszkam w dużym mieście. Codziennie odwożę córkę do szkoły i żonę do pracy. Dziś raczej bardziej niż sport cenię wygodę w aucie. Nigdy nie miałem się za rajdowca, ale wiadomo, jak inni młodzi, 15 lat temu męczyłem 68 konną Astrę w dieslu spod każdych świateł. Mój poprzedni samochód to BMW e91 tj trójka kombi z silnikiem diesla 163KM automat., którym z dużą satysfakcją jeździłem przez niespełna 7 lat. Niestety skrzynia już się poddała i zdecydowałem się na zmianę. Ponieważ SUV i inne crossovery były i wciąż są w modzie zdecydowałem się spróbować. Czy żałuję wyboru KIA SPORTAGE - jasne, że nie, ale o tym dalej.. Ocenę za całokształt przyznaję 4+/5
3,8
~Fazi71
Kia Sportage IV
SUV 1.6 GDI 132KM 97kW
Za te ceną dobę auto do jazdy po mieście. W trasę też się nadaje ale trzeba pamiętać że to 132 km, szału nie ma. Materiały wykończeniowe ok, pojemność zbiornika paliwa spora, radio standardowe to dramat. Układ głośno mówiący działa dobrze, widoczność prawidłowa, Miejsce za kierownicą bardzo dobre, brak koła zapasowego (zestaw naprawczy). Czujnik świateł działa prawidłowo, czujnik wycieraczek żyje własny życiem. Doskonały promień skrętu (łatwość manewrowania). Bagażnik o bardzo dobrej pojemności, opuszczana podłoga powiększająca przestrzeni bagażowej.
Średnie spalanie dla Kia Sportage IV SUV
7,8 – 9,2
l/100 km
6,4 – 7,8
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
Jeśli chodzi o spalanie, to silnik nie lubi autostrad głównie niemieckich ;) , gdzie nie ma ograniczeń, przy jeździe ok. 160-170 km/h ok. 9-10 L/100km (chwilowe zużycie nawet większe),, przy prędkości ok. 120-130 to już 6,5-7 L/100 km , droga pozamiejska to już 5,3-5,7 L/100 km. Jeśli chodzi o miasto, to zależy od warunków, im więcej świateł i korków, to gorzej, nawet 8 L/100km (na krótkich trasach w mieście znacznie gorzej, bo silnik jeszcze zimny). Niemniej najmniejsze zanotowanie zużycie to żółwia, ale przepiękna trasa wokół Gardy ok. 5,2 L/100km, i to mimo, że trzeba było przepuścić mnóstwo pieszych na pasach. Silnik musi mieć swoje obroty, mulenie silnika to większe spalanie ! Ogólnie średnie spalanie, gdzie głównie droga do pracy to ok. 40 km w jedną stronę, trochę autostrada, trochę teren zabudowany i niezabudowany to ok. 6-6,4 L/100 km. Silnik średnio dynamiczny, zwłaszcza spod świateł, ale też nie robi na nim wrażenia obciążenie samochodu czy wzniesienia,, fajnie się też zbiera nawet na 6-tce przy większych prędkościach już powyżej 110km/h. Ogólnie mi wystarczy ale na rajd z nim nie pojadę.
7,7
Kia Sportage IV
SUV 1.6 GDI 132KM 97kW
Moje spalanie: średnie po 25000km 7,1L, zimą temperatury ujemne po 25000km 7,5L. Miasto na krótkich odcinkach to 9,5-10L. Długie trasy, jazda samemu do 6L !!! ale z czterema osobami i bagażem to 7-8L. Jeżdżę z prędkością do 100km/h , ekonomicznie, jeśli trzeba wyprzedzam ale kluczowe jest utrzymanie jazdy ze stałą prędkością i na 6 biegu. Silnik benzynowy, wolnossący 1,6 jest OK ale brakuje mu trochę mocy, dlatego dla kierowców z ciężką nogą polecam 177 KM lub mocniejsze. U mnie jest to samochód rodzinny i z dziećmi jeżdżę przepisowo. Podsumowanie: Szału jeśli chodzi o przyspieszenie nie ma ale jak ktoś lubi trochę wyżej siedzieć, ceni ciszę i dużą przestrzeń w środku to w tej cenie nie dostanie więcej na rynku (M+Smart) z wszystkim co potrzebuję za 86000zł. Kia naprawdę walczy o klienta. Porównywałem jazdę z Hyundai Tucson, Kia wypada bardzo przyjemnie (zwarta bryła) natomiast Hyundai ma mocne przechyły (jak autobus) w zakrętach- moje subiektywne wrażenie. Tiguan przyjemny ale za to samo wyposażenie musiałbym wydać 127000zł! Z czystym sumieniem polecam Kię, to mój drugi najlepszy rodzinny samochód po Fordzie Focusie kombi. Za Kią przemawia też historia poprzednich modeli Kia II i Kia III, które wyglądają bardzo dobrze na Polskich drogach.
6,6
Kia Sportage IV
SUV 1.7 CRDi 115KM 85kW
Ja ten samochód bardzo lubię. Jest to moje auto rodzinne i dla czwórki jest w sam raz. Oczywiście zawsze może być szybsze, wygodniejsze, pojemniejsze itd. ale za sto tysiaków kupiłbym drugi raz. Obawiałem się spalania, bo każdy krzyczał, że będzie 9 litrów wszak SUV. Właśnie wróciłem z trasy. Do rezerwy jaką miałem dolałem za 195 zł pod korek. Zrobiłem dokładnie 942 km i jeszcze 50 zostało. Słowem na baku zasięg 1000 km!! Spalanie wyszło 5,9 z całej trasy, (5,6 droga powrotna) jazda spokojna ale cała rodzina z bagażem w środku. Wcześniej byłem w Tatrach, również cała rodzina, spore obciążenie, wzniesienia, średnia 6,1 l/100. Ja nie mam zastrzeżeń do tych wyników. Zmienia się to o jakieś max. 2 litry zimą przy krótkich, częstych wypadach na miasto. Mi dynamika auta bardzo pasuje, bo ma maksymalny moment obrotowy bardzo nisko i dobrze reaguje na pedał przy małych prędkościach. Reszta to standard 180 km/h max (nawet 190 bywało) no i 115 koni więc to nie wyścigówka. Jedzie się tym po gładkiej trasie jak masełko, bardzo przyjemnie. Sprawnie działa Android Auto nawigacja jak i muzyka z komórki równocześnie. 7 lat gwarancji nawet wybiórczej to długi okres i choćby o LEDy nie muszę się martwić. Zauważcie jak często na drogach widać auta z niedziałającym jednym LEDem, a to 3 tysiaczki z kieszeni... Mało tego, KIA ma najniższy wskaźnik kolizji, a zatem najniższe stawki ubezpieczeń no i nie zobaczycie jej na lawetach w przeciwieństwie do niemieckich aut premium.

Usterki Kia Sportage IV

Liczba wpisów: 37
automatyczna skrzynia biegów
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Przy przebiegu 30tys. odpadł ostatni tłumik(puscił spaw) na nowy czekałem 3 miesiące. Przy tym samym przebiegu wymiana gałki zmiany biegów bo się wytarła. Przy przebiegu 50tys. wymiana sprzęgła na mój koszt bo gwarancja na ten element jest do 30tys. W tym samym czasie potworne skrzypienie w skrzyni. Oo diagnozie, która trwała 3 miesiące wymiana 2 biegu. Przy okazji akcja serwisowa, wymieniono okej w skrzyni. W między czasie akcja serwisowa jakuś czyjników. Teraz wezwanie na akcję serwisowa jakieś pompy. W kolejce do zgłoszenia naprawy gwarancyjnej czeka czujnik asystenta unikania kolizji, bo co chwilę się zapala, rdza na ramieniu wycieraczki, odgłos obierania dochodzący z silnika, przecierająca się kierownica, łuszczący się lakier. Dziś samochód ma 70tys i 3lata. NIE POLECAM. Pierwszy i ostatni koreańczyk no i ta obsługa w serwisie.
sonda lambda
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Check engine się zapalił. Serwis stwierdził sonda lambda. I od grudnia czekam na nową. Kia olewa klientów z Polski. W serwisie powiedzieli że 95 szt. jest zamówionych w Polsce i wszyscy czekają bo nie ma w magazynie i trzeba sprowadzić z zagranicy. Ale raczej nie powinno być problemu z ta częścią skoro nowa Sportage się sprzedaje a w ofercie takie same silniki 1,6 crdi mhev. Kia Polska spada na psy aby sprzedać auto potem mają cię w dupie. Niedawno kolejny komunikat żeby sprawdzić układ Adble i kolejny czujnik do wymiany. Ciekawe czy nie poszedł przez niewymienioną lambdę. Ostatnie auto tej marki.
Pęknięte zaczepy światła cofania i światła przeciwmgielnego
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2018-2021
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Pęknięte zaczepy światła przecimgielnego, kierunkowskazów oraz światła cofania. Po pierwszym przeglądzie auta zauważyłem, że nie ma światła wstecznego. Kiedy odkręciłem nadkole okazało się że uchwyty światła są pęknięte, a kierunkowskaz trzyma się na jeden śrubce przy czym druga już tez odpadła. W serwisie po oględzinach mechanik stwierdził, że jest to moja wina ponieważ zapewne ja próbowałem sam wymieniać żarówki. Po moim stanowczym proteście i prośbie sprawdzenie drugiej strony auta okazało się, że uchwyty światła przeciwmgielnego oraz kierunkowskazu koło niego też są uszkodzonego. Zostałem "wypuszczony" z serwisu bez światła cofania oraz światła przecimgielnego oraz z kierunkowskazami, które trzymają się tylko na pojedynczych śrubkach. Kierownik serwisu z uśmiechem ma twarzy zmienił zdanie, że jest to napewno uszkodzenie mechaniczne i muszę sam zakupić nowe lampy na własny koszt. Auto ma 3 lata jest bezwypadkowe nigdy nie były w nim wymieniane żadne żarówki, kupione w salonie 3 lata temu za 125 tyś zł, jestem pierwszym właścicielem auta. Serwis umywa ręce, zwróciłem się do Serwisu Kia ogólnopolskiego o pomoc, ale od tygodnia cisza. Czy ktoś z Państwa miał podobną sytuację? Gdzie zwrócić się o pomoc? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Kia Sportage IV SUV