Szukaj

Informacje o Kia Sportage IV SUV 2.0 CRDi 136KM 100kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Czwarta, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2016 roku. Pod względem stylistycznym, Sportage IV nie stanowi już tak diametralnej zmiany w stosunku do swojego poprzednika – raczej kontynuuje jego design, tym bardziej, że projektantem modelu jest (podobnie jak Sportage III) Peter Schreyer, szef designerów Kii. Kilka nowych rozwiązań stylistycznych samochód zaczerpnął z prototypu Sportspace Concept. Sportage IV został zbudowany na płycie podłogowej Hyundaia Tucsona. Z kolei design wnętrza zapożyczono z Kii Optima.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne.

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 2750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 373 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

3,3
~Kuba
Kia Sportage IV
SUV 2.0 CRDi 136KM 100kW
Zapewne na plus przemawia cena I duzo praktycznych dodatkow. Irytujacych kilka szczegolow, min System dlugich swiatel, zeby wylaczyc tryb auto trzeba nacisnac je dwukrotnie, system oczywiscie czasami nie wykrywa aut z nadprzeciwka I nie wylacza swiatel automatcznie. Nawigacja jak to bywa z nawigacja seryjna , slaba. Wyswietlacz moglby byc lepszej jakosci. Na postoju system informujacy o rozladowujacej sie baterii bardzo irytujacy podczas sluchania radia. Mierze 193cm I podczas jazdy kolano zaslania pokreto sterowania temperatury. Wycieraczki na pierwszym stopniu szybkosci raz machaja szybciej raz wolniej, mozliwe ze system sie gubi w deszczu. Dach panoramiczny , podczasotwierania rolety zaczyna otwierac czasami zaraz pozniej rowniez dach. Dzisiejsze samochody Naszpikowne sa systemami ktore nie sa dopracowane a czesto I niepraktyczne.
4,3
~Kierowca KIA
Kia Sportage IV
SUV 2.0 CRDi 136KM 100kW
Ogólnie jest to dobry samochód i pomimo pewnych niedoskonałości oceniam go bardzo pozytywnie. Lubię nim jeździć. Nie zawstydza na trasie. Radzę pilnować rzetelności serwisów pod kątem faktycznych czynności związanych z wymianą olejów. Jeśli się dba to nie powinno być problemów użytkowych.
4,8
~Użytkownik
Kia Sportage IV
SUV 2.0 CRDi 136KM 100kW
Bardzo dobry samochód w swojej klasie i kategorii. Ładnie wygląda, mnie się podoba. wygodny i pakowny. Przyjemny w użytkowaniu. Pewnie i dobrze się prowadzi. Dobry silnik diesla. Dobry układ kierowniczy, bardzo dobre hamulce. Kompetentny i rzeczowy serwis KIA w NS; życzliwe podejście do klienta i pojazdu. Obiektywnie stwierdzam, że ta KIA pewne niedoskonałości rekompensuje przytłaczającą przewagą zalet oraz kompetentnym serwisem. Jestem zadowolony.

Usterki Kia Sportage IV

Liczba wpisów: 37
automatyczna skrzynia biegów
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Przy przebiegu 30tys. odpadł ostatni tłumik(puscił spaw) na nowy czekałem 3 miesiące. Przy tym samym przebiegu wymiana gałki zmiany biegów bo się wytarła. Przy przebiegu 50tys. wymiana sprzęgła na mój koszt bo gwarancja na ten element jest do 30tys. W tym samym czasie potworne skrzypienie w skrzyni. Oo diagnozie, która trwała 3 miesiące wymiana 2 biegu. Przy okazji akcja serwisowa, wymieniono okej w skrzyni. W między czasie akcja serwisowa jakuś czyjników. Teraz wezwanie na akcję serwisowa jakieś pompy. W kolejce do zgłoszenia naprawy gwarancyjnej czeka czujnik asystenta unikania kolizji, bo co chwilę się zapala, rdza na ramieniu wycieraczki, odgłos obierania dochodzący z silnika, przecierająca się kierownica, łuszczący się lakier. Dziś samochód ma 70tys i 3lata. NIE POLECAM. Pierwszy i ostatni koreańczyk no i ta obsługa w serwisie.
sonda lambda
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Check engine się zapalił. Serwis stwierdził sonda lambda. I od grudnia czekam na nową. Kia olewa klientów z Polski. W serwisie powiedzieli że 95 szt. jest zamówionych w Polsce i wszyscy czekają bo nie ma w magazynie i trzeba sprowadzić z zagranicy. Ale raczej nie powinno być problemu z ta częścią skoro nowa Sportage się sprzedaje a w ofercie takie same silniki 1,6 crdi mhev. Kia Polska spada na psy aby sprzedać auto potem mają cię w dupie. Niedawno kolejny komunikat żeby sprawdzić układ Adble i kolejny czujnik do wymiany. Ciekawe czy nie poszedł przez niewymienioną lambdę. Ostatnie auto tej marki.
Pęknięte zaczepy światła cofania i światła przeciwmgielnego
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2018-2021
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Pęknięte zaczepy światła przecimgielnego, kierunkowskazów oraz światła cofania. Po pierwszym przeglądzie auta zauważyłem, że nie ma światła wstecznego. Kiedy odkręciłem nadkole okazało się że uchwyty światła są pęknięte, a kierunkowskaz trzyma się na jeden śrubce przy czym druga już tez odpadła. W serwisie po oględzinach mechanik stwierdził, że jest to moja wina ponieważ zapewne ja próbowałem sam wymieniać żarówki. Po moim stanowczym proteście i prośbie sprawdzenie drugiej strony auta okazało się, że uchwyty światła przeciwmgielnego oraz kierunkowskazu koło niego też są uszkodzonego. Zostałem "wypuszczony" z serwisu bez światła cofania oraz światła przecimgielnego oraz z kierunkowskazami, które trzymają się tylko na pojedynczych śrubkach. Kierownik serwisu z uśmiechem ma twarzy zmienił zdanie, że jest to napewno uszkodzenie mechaniczne i muszę sam zakupić nowe lampy na własny koszt. Auto ma 3 lata jest bezwypadkowe nigdy nie były w nim wymieniane żadne żarówki, kupione w salonie 3 lata temu za 125 tyś zł, jestem pierwszym właścicielem auta. Serwis umywa ręce, zwróciłem się do Serwisu Kia ogólnopolskiego o pomoc, ale od tygodnia cisza. Czy ktoś z Państwa miał podobną sytuację? Gdzie zwrócić się o pomoc? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Kia Sportage IV SUV