Szukaj

Informacje o Land Rover Freelander I Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW 1998-2006

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław
Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny. ~Powagosław
Luzacjusz
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1950 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 112 KM (82 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,4
~rostfrei
Land Rover Freelander I
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Omijajcie ten model freelandera z daleka nagminnie psujące się reduktory i wały napędowe starej konstrukcji z wiskozą ,tym co twierdzą że w zimie pokonują jakieś większe górki i zaspy tym samochodem to raczej wynika z ich fantazji latem wjedzie a w zimie tylko stoczy się w dół ,samochód nadaje się tylko do miasta i prostego terenu wszelkie próby pokonywania większych bezdroży w codziennym użytkowaniu kończą się sporymi wydatkami podzespoły bardzo delikatne wał po kompletnej regeneracji wytrzymuje w takim terenie 6 miesięcy koszt 2200zł,ogólnie nie ma w tym samochodzie części która by nie sprawiała problemów. Nie polecam.
3,8
~Wiktor
Land Rover Freelander I
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Jeżdżę FL od ponad roku, prowadza się bardzo dobrze. Na trasie nie rozwija ogromnych prędkości, ale trzeba sobie z tego zdać sprawę już przed jego zakupem - 110 - 120kmph to moja standardowa prędkość na autostradzie (9l/100). 4, a nawet 5 godzin jazdy (z krótkimi przerwami) nie jest problemem. W mieście jeździ się bardzo dobrze, duże okna dają świetną widoczność. . Delikatne jazdy w terenie znosi bez problemów, z oponami A/T radzi sobie świetnie w lesie, na szutrowej drodze, w polu. Nie miałem żadnych problemów z silnikiem, pali świetnie również w zimę. Największy problem to mechanizm okna w drzwiach bagażnika - wymieniałem już 2 razy. Gdyby miał reduktor spełniałby moje wszystkie oczekiwania.
4,1
~Filip
Land Rover Freelander I
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Auto miałem równy rok i zawiódł mnie jeden JEDYNY raz, kiedy padła turbina. Idealny na dojazdy do szkoły czy pracy, jednak właściwości terenowych praktycznie brak :/ jest mu zdecydowanie bliżej do suva z naprawdę dobrym napędem 4x4, któremu nie straszny śnieg i błoto. Trochę mały dla kogoś z dziećmi, ale dla dwóch osób idealny (po położeniu tylnych siedzeń mamy baaardzo dużo miejsca :) Za całokształt: mocne 4*; pomimo tak złej opinii o tym aucie, moje było bezawaryjne i mogę je szczerze polecić!
Średnie spalanie dla Land Rover Freelander I Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW 1998-2006
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Land Rover Freelander I
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Nie jest źle, wręcz duże zaskoczenie. Auto bardzo użyteczne, o dużych możliwościach adaptacyjnych, daje bardzo duże poczucie bezpieczeństwa. Ja mam wersję TD4, Hard Top, automat, lift 4", opony BF Goodrich AT alpine. Wjedzie wszędzie! jeżdżę na ryby, po lasach, wertepach i jeszcze nigdy nie miałem problemu aby skądkolwiek wyjechać. Zdarzyło mi się wyciągać przypadkowego Patrola z błota którego możliwości zostały przeszacowane. Skrzynia ma bardzo krótkie przełożenia i bardzo gwałtownie zmienia biegi, trzeba się przyzwyczaić ale w terenie to ogromny plus. Mam to auto za krótko aby ocenić koszty ale jak na necie się rozglądałem to tragedii nie ma. Silnik ogarnie każdy mechanik od Beemek. Myślę o zmianie opon na bardziej cywilne bo te ATki strasznie wyją już przy 70 kmph. Przy 100 kmph zaczyna wszystko wibrować i telepać kierownicą. Podnoszą też samo spalanie o około 2l na setkę. Na asfalcie przy manewrowaniu wspomaganie nie daje rady, za to w piachu lub błocie działa bez problemu. Dla pasażerów jest ogrom miejsca, a jak się tylne fotele poskłada to się robi naprawdę pakowny. Trzeba uważać na tylne drzwi bo z racji zdejmowanego dachu aby je otworzyć to zawsze pracuje mechanizm opuszczania i podnoszenia szyby. Ogólnie jestem jak na razie bardzo zadowolony z tego auta. ma 19 lat 227000 km, sprawdzałem go w kilku warsztatach w tym jednym specjalizującym się w Land Roverach i dostałem bardzo pozytywne oceny odnośnie mojego egzemplarza. Może po prostu miałem szczęście, czas pokaże.
8,4
Land Rover Freelander I
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Napisze prawdę o landu pali w mieście 8-9 w trasie do 120-8litrow, piszą prawie wszyscy ze sie psuje-owszem jak to auto 15letnie części cała masa na allegro.wiskoza koszt regeneracji z gwarancja 600zl.most 350 zł .robiłem to ponad 4 lata temu i dalej śmiga idealnie, reszta to podzespoły eksploatacji moim zdanie o wiele lepsże niż w autach osobowych.jazda tym autem to naprawdę przyjemność.zima wszyscy topiąc sie w śniegu a Landek spokojnie jedzie, latem zdejmuje dach i mam cabrio naprawdę super sprawa.jak ktoś pisze ze te auto jest do d...to niech znajdzie mi takie fajne auto do 10000! Linia auta moim zdanie jest super mimo wieku nie będę tu pisał o konkurencji ,,Honda crv, opel frontera czy kia sportage ,, poprostu nie maja polotu.landek ma esp i abs a to dużo daje u konkurencji do tej kwoty nie ma szans.Pisze swoją opinie dla tych co szukają auta 4x4, cabrio i jakkolwiek podniesiony, naprawdę nie ma nic lepszego i z czystym sumieniem polecam.Auto nie ma redaktora tylko pytanie po co ma go mieć?to nie jest off road! A w lekkim terenie spokojnie daje radę błoto ,śnieg ,bezdroża-idealny a wszystko to za 8 litrów ropy na 100.Wydaje mi sie ze niektóre opinie dodane są przez osoby które nie maja nawet tego auta lub maja inne typu crv.Pozdrawiam wszystkich użytkowników freelandera! Następny będzie ferdek po lifcie ale już v6 z gazem.
7,3
Land Rover Freelander I
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
TRASA 800KM 7L 100-140 KM/H BEZ OSZCZĘDZANIA . PRZY OSZCZĘDNEJ JEŻDZIE OK 90-100 KM/H MOŻNA BARDZO OSZCZĘDNIE OK 6L NA TRASIE. W MIEŚCIE MYŚLĘ ŻE OK 8 LITRÓW 2006 ROK NOWY Z SALONU OK 90 TYŚ. PRZEBIEGU BEZ ŻADNEJ NAPRAWY. TYLKO BIEŻĄCE WYMIANY. WIĘC JEŚLI KTOŚ PISZE ,ŻE ZŁOM,CIĄGLE SIĘ PSUJE TO ZNACZY ,ŻE KUPIŁ OD HANDLARZA BEZ SERWISU LUB ANGLIK PO PRZERÓBCE. OD 2004 ROKU Z DISLEM BMW GODNE POLECENIA.OCZYWIŚCIE TRZEBA KUPIĆ OD OSOBY KTÓRA DBAŁA I BYŁA 1WSZYM WŁAŚCICIELEM ALE WTEDY CENY NIE SĄ ATRAKCYJNE A KAŻDY CHCE KUPIĆ BARDZO TANIO WIĘC POWÓD JEST OCZYWISTY. PIĘKNE AUTO DLA CENIĄCYCH DOBRY GUST POZDRAWIAM
przygasanie kontrolek na desce rozdzielczej
  • Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
co jakiś czas po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON na desce lekko żarzą się kontrolki AKU i OLEJ reszty nie widwć. Silnik kręci ale nie odpala.Po kilku próbach kluczykiem jest ok. Czasami w czasie jazdy po włączeniu któregokolwiek kierunkowskazu przygasają kontrolki auto jedzie normalnie dalej nie działają kierunkowskazy i przerzuca się samo z gazu na benzynę.Po zgaszeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w poz. ZAPŁON są wszystkie kontrolki odpala silnik i wszystko jest ok (do kolejnej losowej próby włączenia kierunkowskazów).Niedawno wymieniałem przekażnik od kierunkowskazów i dalej jest to samo proszę o poradę
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Traci moc.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001
  • układ napędowy
Po odpaleniu silnika wszystko jest ok, problem pojawia się gdy auto rozpędzi się do około 140 km/h i nagle traci moc, zwalnia do około 90km/h, mimo naciskania na gaz (wtedy tylko wskazówka obrotomierza szaleje) cały czas utrzymuje prędkość 90km/h. Czasem, jak się zwolni na chwile do 40km/h, to ponownie odzyskuje moc, po czym sytuacja się powtarza. Pojawił się również problem z hamowaniem, pierwsze naciśnięcie na hamulec działa poprawnie, auto się zatrzymuje, ale po ponownym naciśnięciu hamulce jakby nie działają, dopiero po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu znowu pierwsze naciśnięcie działa poprawnie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik traci moc, szarpie przy zmianie biegów, gaśnie.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.5 V6 24V 177KM 130kW 2001-2006
  • silnik
Silnik stracił moc, szarpie przy zmianie biegów, traci przyspieszenie, gaśnie, problemy z odpaleniem na ciepłym i zimnym silniku. Pompa paliwowa i filtry paliwa. Prawdopodobnie są zapchane bądź uszkodzone Pompę paliwa należy rozkręcić (znajduje się ona pod tylnymi siedzeniami), a następnie przeczyścić szmatką i suchą benzyną. Następnie skręcić z powrotem pompę i włożyć ją w taki sam sposób jak wyciągaliśmy :). Jeśli to nie pomoże powinniśmy wymienić tą pompę na nową :( (koszt około 200zł).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Land Rover Freelander I Hard Top