Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Kombi Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 2488 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 256 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 100 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~emwu
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Oczekiwania związane z tym autem dotyczyły przede wszystkim dynamiki i bezawaryjności. Wiązało się to z wcześniejszymi doświadczeniami płynącymi z użytkowania innych japońskich marek: Hondy (Accord kombi benzyna) i Subaru (Outback diesel)... Co do pierwszego - dla Mazdy 2,5 AT w kombi - pełna zgoda. Co do drugiego - kompletne zaskoczenie i duże rozczarowanie. Auto przy przebiegu 73900 km poległo na trasie i skończyło na lawecie. Rozpadł się pasek napędzający m.in. alternator oraz resztę osprzętu silnika... Jeszcze chwilę temu zastanawiałem się nad wymianą Mazdy 6 na nowo wprowadzany model ale teraz ? Utraciłem zaufanie do marki i nie polecam !
4,5
~IT13
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda 6 to wybór z pośród takich aut jak Skoda Superb i Toyota Avensis. W samochodzie siedzi się wygodnie, mamy dużo miejsca, a jednocześnie kierowca czuje się jak w myśliwcu 5 generacji:). Szukając auta stawiałem na kombi, wygodne z niskim spalaniem a co najważniejsze niezawodne. Sam jestem zaskoczony wyborem silnika ale spalanie nie jest najgorsze. 6 l na trasie do 90 km/h, 7,5 l średnie (spokojna jazda), 9l dynamiczna jazda w mieście, 8,5l trasa 140 km/h. W porównaniu do silnika skody 1.4 to spalanie jest kiepski, ale pamiętajcie żę Mazda 6 kombi 2,5 to rodzinne kombi, rozsądne spalanie, silnik bez filtrów cząstek czy turbo (nie ma co się psuć) przejedzie 500 000 km spokojnie. W bonusie dostajecie sportową limuzynę z przyśpieszeniem 7,3 do 100km/h i świetny dźwięk silnika, inni kierowcy są lekko zaskoczeni osiągani ?rodzinnego kombi?. Podsumowując, wybrałem Mazdę 6 kombi z silnikiem 2,5 l bo kupiłem dwa samochody w cenie jednego. Rodzinne kombi i sportowy wóz świetnie trzymający się w zakrętach. Moim zdaniem Mazda to przemyślany zakup dla Mężczyzny który ma zamiar przejechać samochodem minimum 200 000 km bez usterek. W ?downsizingu? to niemożliwe.
5,0
~pawelM6
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Passat i insygnia to dramat dla kierowców którym samochód jest potrzebny do częstego uświadamiania sobie życiowych porażek. To moja druga 6 w ciągu 5 lat. Rewelacja. Najpiękniejszy samochód jaki się pojawił od wielu lat. Prawdą jest to że poprawili niemal wszystko porównując do poprzedniej wersji i to mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło. Fantastycznie się prowadzi, Daje mnóstwo przyjemności z prowadzenia przy poprawionym komforcie. Rewelacyjny silnik, takiego brakowało wcześniej . Silnik to piękne uzupełnienie całości. To samochód dla prawdziwych pasjonatów cieszących się za każdym razem otwierając garaż. Zawsze wybierają jak najdalszą możliwą drogę do celu. W pracy służbowo niestety miałem okazję jakiś czas mieć insygnię która była jakąś masakrą i tandetą do kwadratu. Od roku mam wieśwagen passat, hehe i zawsze zastanawia mnie kto o zdrowych zmysłach kupuje te auta jako prywatne. (Nie ubliżając osobom mieszkających na wsi)

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 34
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Mazda 6 III Kombi Facelifting