Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Sedan Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Skuba Wojciech
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Samochód bardzo ładny przykuwający uwagę przechodniów. Jeszcze nigdy a miałem już ponad 20 nowych aut nikt tak często mi nie mówił jaki to ładny samochód i piękny kolor (czerwony). Samochód jest świetnie wykonany, ale nie pozbawiony irytujących wad, o których mimo wszystko w ogólnej ocenie udam, że ich nie ma. Wszystkie auta je mają. Jakby nie to, że za kilka miesięcy znowu przeniosę się do klasy premium, to kupiłbym zdecydowanie ten samochód jeszcze raz. Jestem teraz na etapie konfigurowania i jazd testowych i dopiero teraz doceniam wyposażenie mazdy. Prawdziwe skóry, w pełni elektryczne siedzenia kierowcy i pasażera, podgrzewane siedzenia wszystkich siedzeń itp.. Za te tylko elementy w klasie premium trzeba zapłacić majątek, tylko dla tego znaczka, za którym niestety sam tęsknię... ha... Idiotyzm. Za nową 6 dałem 125tyś zł i salon dorzucił mi gratis opony zimowe i dodatkowe felgi. Bardzo polecam jasne skóry, których się bałem, ale miłe zaskoczenie. Po kilkunastu miesiącach użytkowania i 76tyś. km przebiegu, co u wielu odpowiada nawet 5lat jazdy skóry wyglądają serio jak nowe. Zero odbarwień po dżinsach, pomarszczeń. Słaba i wolna nawigacja, ale w klasie premium, też tak samo kiepsko to działało. Ogólnie uznaję mazdę 6 za wyjątkowe, wygodne, ładne i godne polecenia.
4,5
~Przemysław
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Przesiadłem się z Subaru Legacy, oczarowany wyglądem tego auta. I potwierdzam, jest komfort i dizajn na najwyższym poziomie! Niestety, właściwości jezdne pozostawiają nieco do życzenia, szczególnie gdy ma się felgi 19tki.
3,7
~Tomek
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Samochód robi wrażenie z uwagi na wygląd. Pomimo wielu zalet ma jednak tez wiele wad. Jeśli miałbym kupić mazdę 6 ponownie to na pewno z silnikiem 2.5 AT i w wersji po drugim lifcie czyli po 2018r. Tam dopracowano te elementy które najbardziej mnie irytowały w tym samochodzie.

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 34
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Mazda 6 III Sedan Facelifting 2016