Szukaj

Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Promień skrętu 5,9 m
Długość 4805 mm
Szerokość 1840 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2090 mm
Wysokość 1475 mm
Rozstaw osi 2750 mm
Rozstaw kół - przód 1585 mm
Rozstaw kół - tył 1575 mm
Zwis przedni 955 mm
Zwis tylny 1100 mm
Prześwit 165 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1648 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 522 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1016 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~MazdaUser
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Mazda 6 to w mojej subiektywnej ocenie najładniejsze kombi na rynku. Kupiliśmy ten model licząc przede wszystkim na niezawodność przy względnym komforcie podróżowania. Posiadamy wersję SkyPrestige - czyli mamy wszystko co było dostępne w cenniku poza szyberdachem i brązową skórą Nappa. Z wyposażenia jest: Head Up, który wyświetla: prędkość, ustawienia tempomatu, ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu, lane asist i wskazania z fabrycznej nawigacji Światła matrycowe (kod ALH) - nie mają tylu stref LED co nowe Mercedesy czy Audi z HD Matrix albo nowy Tiguan 2025 ale działają rewelacyjnie, szybko wyłączają strefę żeby nie oślepiać pojazdu z naprzeciwka cały czas doświetlając pobocze. Fotele z podgrzewaniem i wentylacją oraz pamięcią ustawień dla dwóch osób. Wentylacja sprawuje się bardzo dobrze nawet w duże upały. Tylna kanapa ma zewnętrzne miejsca podgrzewane. Jest ogrzewanie kierownicy, lusterek. Materiały na desce rozdzielczej i konsoli centralnej bardzo przyjemne w dotyku, sprawiają wrażenie Premiun. Mazda 6 oferuje całkiem spory i ustawny bagażnik. Kilka drobiazgów można schować w styropianie pod podłogą bagażnika. Silnik opisałem w innej sekcji. Tu dodam tylko, że jeśli ktoś przesiada się z TDi to będzie mocno rozczarowany (początkowo). Zużycie paliwa to jak wszędzie temat rzeka. Średnie spalanie gdzie auto 90% przebiegu robi w trasach to około 7.0L. Przejazdy latem po drogach krajowych to około 6.0-6.5L. Po drogach ekspresowych przy mniej więcej 120km/h to 6.5-7.0L. Po autostradach 7.5-8.0L i mówię tu o stabilnej jeździe gdzie zapinamy na drodze A/S tempomat i jedziemy bez ciągłego przyspieszania i hamowania. Wyjazd autostradami na wakacje w Chorwacji skończył się wynikiem 6.3L (jazda zgodnie z ograniczeniami przez Czechy, Austrię, Słowenię). Krótkie odcinki miejskie to wynik 8.0-10.0L zależy jakie miasto i jaki ruch. Multimedia to właściwie są bo są. Tu jest bardzo po japońsku czyli lata za konkurencją europejską. Komputer pokładowy w swoich wskazaniach pokazuje tylko średnie spalanie i przejechany dystans. Nie oblicza dodatkowo czasu przejazdu i średniej prędkości. Z takiego czystego infotainment Mazdy i tak nie korzystam mam Android Auto i Apple CarPlay i tego używam na codzień. Nie mniej tamtych statystyk podróży mi brakuje. Zegary są cyfrowo-analogowe, mi pasują ale opcji personalizacji nie ma w nich żadnej. Jedna rzecz, która bardzo mi przeszkadza to podłokietnik, którego nie da się używać. Jeśli opieramy na nim łokieć to nie ma szans żeby jednocześnie trzymać kierownicę. Na dłuższych trasach to mocno irytuje. Ogólnie jest to auto ładne, nudne posiadające wszystkie systemy jakich potrzeba do jazdy, kiedy trzeba to odpala i jedzie. Może nie ma w nim emocji ale biorąc pod uwagę plusy i minusy kupiłbym ponownie.
Dodane 7 miesięcy temu
3,6
~A miało być tak pięknie.
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
Auto zakupione w oparciu m.in. o opinie z tego portalu. Dochodzę do wniosku, że panuje pewien mit lub może już legenda o bezawaryjności tego modelu. A prawda jest zupełnie inna. Auto koroduje w zastraszającym tempie, rdza na mocowaniach drzwi, korozja elementów podwozia. Naprawdę? Auto ma 2 lata. Bardzo cienka warstwa lakieru, więc auto się szybko rysuje i powstają odpryski, które szybko pokrywają się rdzawym nalotem. Kolejny mit = bezawaryjność. Problemy z kolumną kierowniczą, ciągłe wibracje i drgania. Ogólnie temat drgań kierownicy w tym modelu doczekał się wielu postów. Szybkie zużycie elementów zawieszenia. Nieco się to kładzie cieniem na legendarnej bezawaryjności. Skrzynia może i starego typu, ale naprawdę słabo ciągnie to auto, kiepsko zmienia biegi, trzeba naprawdę się wczuć w to auto, aby zachować płynność. Moc silnika za mała = brak turbo. Auto z dołu jest strasznym mułem i jest to jego wada a nie zaleta. Tyle z minusów. Plusy teraz. Piękna linia nadwozia, z wyszukaną stylistyką i dbałością o detale. Znakomite wykonanie kabiny, jakość materiałów genialna w porównaniu do konkurencji. Miękkie i trwałe obszycia skórzane tunelu, boczków i listwy przedniej robią robotę. Świetne, minimalistyczne, choć bardzo rozbudowane, multimedia. Nie wieszają się, działają płynnie. Znakomita ilość elektroniki, która jest powtarzalna w pracy wprowadza do tej konstrukcji nowoczesność. Systemy są naprawdę ok. Wnętrze i linia nadwozia jak w premium. I najważniejsze, to auto zaczyna żyć od 3000 obrotów, czyli od 140 km/h, a swoją optymalną granicę osiąga przy prędkościach 160. Wtedy wkleja się w drogę, jest ciche, zrywne i niesamowicie stabilne. Są 2 twarze tej mazdy. "Ślicznotka z pięknym biustem, ale jednocześnie niemrawym charakterem, której niestety trzeba polać, żeby się rozpromieniła". Tak określę przyśpieszanie, pracę skrzyni, wycie silnika w ruchu około miejskim i na dojazdach. No nic, to nie jest auto na 2024 rok i pewnie dlatego zamknęli produkcję tego egzemplarza.
Dodane ponad rok temu
4,6
~Anton_B
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
Najlepsze podsumowanie - ostatnio zastanawiałem się, co bym kupił, gdyby mi ją ukradli i doszedłem do wniosku, że jeszcze raz taką samą, może tylko z nagłośnieniem BOSE :) Auto moim zdaniem super, wcale się nie nudzi i daje mnóstwo frajdy, mimo że do tej pory jeździłem głównie bardzo elastycznymi turbo-dieslami. Bałem się bardzo tego silnika, ale z drugiej strony chciałem coś, co będzie przewidywalne w obsłudze, bez dodatkowych kosztów niespodzianek typu turbo, dwumasa, wtryskiwacze, automat, hybryda etc. Zaryzykowałem i nie żałuję. Do silnika można się przyzwyczaić, a mamy spalanie rzędu 6,5-7,5l w dwulitrowej benzynie bez wynalazków. PS parkuję na ulicy od prawie 3 lat i nie ukradli;)
Dodane 2 lata temu

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Dodane ponad rok temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 3
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
Dodane 2 lata temu
2 komentarze
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów