Szukaj

Lista ocen Ford Focus II Kombi (239) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 150 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~imiel11
Ford Focus II
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Skrzynie biegów oceniam także na dobrze. Nie haczy, można szybko zmienić bieg, lewarek znajduję się w odpowiednim miejscu. Przełożenia są dobrze dobrane. Zdecydowanie lepiej niż w seacie gdzie np 4 bieg był dla mnie zdecydowanie za krótki. Ale no właśnie jest jedno ale :) Skrzynia w seacie pomimo przebiegu 420 tys pracowała zdecydowanie lepiej. Biegi wskakiwały bardziej gładko, drążek sztywniej siedział i nie było na nim czuć przenoszenia mocy...
3,0
~norbertmag
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Skrzynię oceniam przeciętnie.. Biegi od 1 do 5 wchodzą prawidłowo, lekko i na swoje miejsce. Problem ze wrzucaniem wstecznego. Czasem się zacina albo wchodzi ze zgrzytem. I nieważne czy sprzęgło w podłodze, czy nie do końca. Mam ten samochód od nowości i nadal nie doszedłem do tego, z czego to wynika:] A i uwaga, w focusach w skrzyniach są jakieś cięgna, linki, czy jak tam się to nazywa. Taka linka lubi sie obluzowac, lub...
3,0
~Łukasz_piotrowski
Ford Focus II
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Auto generalnie jest chwalone za precyzyjną skrzynię biegów, być może tak jest w większości, nie dotyczy to jednak mojego auta. Niestety często haczy 1 bieg, czasem ciężko go wrzucić. Podobnie jest ze wstecznym. Podejrzewam, że w 11 letnim już aucie coś może być już wyrobione albo do wymiany jest jakiś element, który powoduje haczenie (poduszka skrzyni, silnika?). Na razie z tym jeżdżę, jak zacznie się pogarszać to poszukam problemu. Pozostałe...
4,0
~kamk
Ford Focus II
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Biegi ładnie wchodzą, auto nie lubi jeździć na "1", co skutkuje tym, że turlając się w korku fizycznie jest ją ciężko wrzucić. Ale dla 2 to jeszcze za mała prędkość i dwumasa dostaje w kość. Dość spore przełożenia skutują pozytywnie tym, że można się dość sprawnie rozpędzać bez wielkiego wymachiwania dźwignią, a zarazem jadąc z prędkością 90kmh po autostradzie zszedłem do spalania rzeczywistego (tankowanie do pełna-jazda próbna...
3,0
~muchaoz(at)o2.pl
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Hmm... Oczywiście Fiat Uno to z pewnością nie jest, jednak mogłoby być moim zdaniem lepiej. Jedynka i dwójka dość krótkie i nieco haczą. Szczególnie 1. bieg czasem wchodzi jakby na dwa razy (ciągle analizuje to zjawisko i szukam ew. przyczyny). Na zimno i przy niskich temperaturach pierwsze dwa biegi bardzo opornie wchodzą i trzeba się wtedy obchodzić z nimi delikatnie. Od 3. biegu jest bardzo dobrze - m.in. duża elastyczność. Bywają sytuacje,...
4,0
~unreal
Ford Focus II
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
5 - biegowa. Bardzo krótkie 1,2 (max 70 km/h na 2 i to przy max obrotach!). Trójka za krótka. Tradycyjne metody oceny elastycznosci (60-100km/h na IV i 80-120 na V) zawodzą, gdyż przy początkowych prędkościach auto ma za niskie (1500) obroty. Zdecydowanie przyspiesza od ok 1750, od 1500 wyraźnie się namyśla. Ale i tak osiągnąlem odpowiednio 9 i 13 sek. (pomiar oczywiście amatorski, stoperem). Biegi wchodzą przyjemnie, 1 czasem z lekkim...
3,0
~imiel11
Ford Focus II
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Jeśli chodzi o skrzynie biegów to praca samego lewarka jest na 4+. Biegi wskakują intuicyjnie, lekko z wyczuwalnym skokiem. Na drążku nie czuć żadnych wibracji oraz przenoszenia siły napędowej. Co do przełożeń jest już gorzej. Najbardziej nie odpowiada mi 1 i 2 bieg. Jedynka jest za długa a 2 za krótka. jak dojeżdżamy do skrzyżowania a będzie potrzeba szybko ruszyć to lepiej wrzucić pierwszy bieg. 3 bieg znakomity - ciągnie do ponad 100 km/h...
2,0
~filip_22
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Haczy na 3 biegu. Często ciężko wbić wsteczny. Skrzynia to najsłabszy punkt tego pojazdu. Do tego kolejny samochód który kupię będzie miał 6 biegów albo automat. Tu mam 5 biegów. Na piątce jest: 100 km/h - 3000 obr 120 km/h - 3500 obr 140 km/h - 4000 obr Na autostradzie prędkość optymalna to 110-120 km/h. Przy większej prędkości zaczyna więcej palić i hałasować. Frustruje mnie to ale wiedziałem na co się piszę - miało być ekonomicznie i...
3,0
~jozef beczka
Ford Focus II
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Generalnie jest dobrze, choć przełożenie między jedynką, a dwójką jest bardzo dziwne. Jedynka (jak to pierwszy bieg) mocna, ale bardzo krótka) natomiast dwójka jest bardzo słaba przy niższych obrotach (turbodziura). Największy dylemat powstaje jak dojeżdżam np. do skrzyżowania, samochód ledwo się toczy na niskich obrotach i by ruszyć drugi bieg to za mało, a redukcja do jedynki to już porządne szarpnięcie. Trzeba wejść na obroty na dwójce.
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Kombi
Średni koszt przejechania 100 km
34,67 zł
6,2
l/100km
8,7
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~dzoanaidzek
Ford Focus II
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Uważam, że skrzynia biegów została skonstruowana cześciowo do jazdy po mieście (1-3 bieg) jak również na trasę (4-5 bieg). Potoszczenie pisząc: w zakresie 1-3 biegu obroty i prędkość równomiernie wzrastają, natomiast na 4 i 5 biegu obroty wolniej wzrastają niż prędkość \"czuć moc\". Daję ocenę 4 ponieważ na trasie brakuje 6 biegu. Na 5 biegu przy prędkości 120 km/h obrotomierz pokazuje prawie 2500 obr/min co nie wpływa na komfort jazdy ale na...
Ford Focus II Kombi