Szukaj

Lista ocen Ford Focus III (321) - Silnik

Na liście zabraknie 107 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~bzybas
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Poprzednio 4 gwiazdki, teraz 3. 1) Początkowo cicho, z czasem jest głośniej. Wszyscy koledzy wymieniający teraz samochody, jeżdżąc dotąd poprzednim Focusem podkreślają, że nowy jest zbyt głośny (różne egzemplarze) 2) Jak pomachać lewarkiem, to jest dosyć żwawo, ale to odczujemy raczej na trasie, bo łatwo to osiągnąć już podczas jazdy. Wyjazd do Chorwacji, "trumna" na dachu, pełen bagażnik, 4 osoby na pokładzie, włączona...
5,0
~darek Jarek
Ford Focus III
Sedan Facelifting 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW
... silnik świetnie się zbiera , cichy, bez problemowa obsługa na łańcuchu rozrządu . Ostatnia 2,0 litrówka taka w ofercie Forda, ale tylko dla amerykańskich wersji . Sprawdzona ponoć, wolnossąca, niezawodna jednostka podkręcona przez Forda do 163 kM z 247 Nm. Dlatego kupiłem . Pilnować należy wg zaleceń producenta wymiany płynów na czas, a do łańcucha zajrzeć i sprawdzić dopiero w okolicach przejechanych 180 tys. kilometrów, tzn. przy drugiej...
5,0
~SmerfMaruda
Ford Focus III
Sedan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
W sam raz do gabarytu samochodu. Zapewnia odpowiednią dynamikę i całkiem sprawnie napędza samochód. Dzięki turbo zaczyna się zbierać od niecałych 2000obr./min. i brzmi bardzo przyjemnie wkręcając się na wyższe obroty. Komputer podpowiada zmiany biegów przy bardzo niskich obrotach. Gdyby go słuchać, to przy 60km/h można już jechać na 6 biegu. Chyba to trochę zbyt optymistyczne ;) Ale jest na tyle "mądry", że przy mocniejszym wciśnięciu pedału...
4,0
~progrand
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Silnik pracuje z wyczuwalnymi drganiami ze względu na układ 8 zaworowy, właśnie to najbardziej mnie niepokoiło przy zakupie, ale teraz wiem, że ten typ tak ma. Poprzednie wersje silnikowe na 16 zaworach pracowały znacznie delikatniej. Po przyzwyczajeniu zupełnie się tego nie zauważa. Silnik 115KM charakteryzuje się dobrą dynamiką, słyszałem że wersja 95KM nie daje tak dobrze rady. 6 bieg jest tylko na drogi szybkiego ruchu. Przy przebiegu 140...
5,0
~maiano22
Ford Focus III
Kombi 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Silnik na 5. Dlaczego nie 4+ albo 5- bo uważam, że do tego auta to idealny silnik. Świetnie rozwija moment, mocy nie brakuje, przyjemnie się wyprzedza a podczas normalnej eksploatacji w ogóle nie trzeba go kręcić bo dobrze idzie już od 1500 obr./min. Poza tym jak się depnie to wydaje bardzo miły dźwięk na tyle że nie ma się wrażenia, że silnik już woła o zmianę przełożenia:. Chciałem napisać, że bulgocze ale właściciele V8 umarli by ze...
4,0
~Newbojkot
Ford Focus III
Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
No cóż, silnik jak do kosiarki a nie samochodu. Te 125 Km dostępne w górnym zakresie obrotów a wówczas spalanie idzie mocno do góry. Sama kultura pracy , elastyczność, wyciszenie są akceptowalne. Nie mam z nim problemów, a wymieniony rozrząd i pompa wody to są newralgiczne elementy wielu silników. Co do awarii układu chłodzenia - nie ma na nią recepty, mam obserwować wskaźnik temperatury i sprawdzać jeden przewód który może się rozszczelnić...
5,0
~Marcin
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratec 105KM 77kW
Silnik przypomina swoim zachowaniem konstrukcję Vtec Hondy do Civica z lat 90-tych. Do 2500 cisza, powyżej 2500-3000 mamy cudownie brzmiącego szerszenia. No i ten dźwięk silnika po zwolnieniu pedału gazu powyżej 3000)) - jak w F1 z lat 80-90. Dodatkowo jest całkiem elastyczny, jeżdżę w mieście na 5 biegu od 1500 do 2500 (oczywiście bez większego obciążania silnika). Fantastyczny feedback na pedale gazu. Silnik nie jest wygłuszony - bardzo...
5,0
~Maciej
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Dużo dobrego można powiedzieć o silniku. Nagrzewa się bardzo szybko, nawet zimą w przeciągu dwóch kilometrów wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej wystaje ponad 70 stopni. Pasek rozrządu jest zanurzony w oleju, co zwiększa jego żywotność, jednocześnie mieszając olej kiedy jest zimny, co z kolei polepsza smarowanie turbiny. Bardzo elastyczny, na dwójce ciągnie równiutko od 20 do 80 km/h, a do 100 km/h rozpędza się w około 9 sekund. Pali...
4,0
~Piotr
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratec 105KM 77kW
Kupując auto z silnikiem benzynowym 1.6 bez turbo wiadomo czego się spodziewać - niskiej elastyczności i niezbyt wygórowanych osiągów. Ale też bezawaryjności i łatwej eksploatacji. Focus potwierdza obie opinie. Nie jest zawalidrogą ale i wyścigu spod świateł nim nie wygramy. Za to odwdzięcza się tym, że nie zużywa w ogóle oleju między przeglądami, nie psuje się w nim absolutnie nic a eksploatacja jest prosta (brak turbo, tanie filtry itp)...
5,0
~Patryk Kozera
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Mój Focus wyposażony jest w litrowy silnik ecoboost o mocy 100km. Najczęściej podróżuje w dwie osoby. Dynamika bardzo przyzwoita jak na taką moc i pojemność, kultura pracy jak na 3 cylindry bardzo zadowalająca bez zbędnych drgań czy nie przyjemnego dźwięku silnika. Na trasie też jest ok. Należę do spokojnych kierowców którzy jednak raz na jakiś czas lubią sobie "depnąć" i mi to wystarcza. Wiedziałem co bioręi po wielu jazdach...
Ford Focus III